Anna Elliotová se kdysi nechala přesvědčit, aby si nebrala fešáka ze skromných poměrů. Po osmi letech na něj ale narazí znovu a pravá láska možná dostane druhou šanci. (Netflix)

Recenze (87)

alisa.upir

Zábavnější, než jsem čekala :) Nebo takhle, ty postavy jsou velmi dobře zahrané, člověk se v tom sám najde. Dost mě překvapila Dakota, viděla jsem ji dřív akorát v 50 odstínech, a vůbec mi tam teda neseděla. Tahle role je naopak hravá, vtipná, vážná, nevážná, hraje, chvíli se zase šklebí na kameru… přijde mi, že jí to mnohem víc sedlo, asi i ten celkově uvolněnější charakter té role dělá své. A Henry Golding… to je prostě krasavec <3 Na tohle se s klidem podívám znovu nespočetněkrát. ()

Greg25

Anna Elliotová je mistrovské dílo Jane Austen, literárně vybroušený klenot s úžasnými postavami. Citlivé, melancholické dílo, které ukazovalo bezvýchodnost situace neprovdaných žen z lepší společnosti. Anna je svým způsobem netypická hrdinka Jane Austen, jemná, citlivá, tichá, přemýšlivá, obětavá. A pak je tu tahle adaptace, která je tak špatná, že to snad ani víc nešlo. Můžete pozměnit děj, ale měnit charaktery postav, dialogy, které v knize říká jiná postava přesunujete k jiné postavě a tak absolutně změníte kontext vyznění... Ubrat scény ústřední dvojice a přidat bourání čtvrté stěny je taky nápad za milion. Existují hrdinky Jane Austen, ke kterým by se to hodilo - Elizabeth Bennetová, Emma, snad i praktická a schopná Elinor. Ale vybrat si introvertní, jemnou postavu a nacpat ji do sarkastického poťouchlého tónu, nedává smysl i pro samotný příběh, těžko uvěřit, že takováto Anna Elliotová by někdy byla zmítána nepřízní osudu a neaktivně přihlížela. Silné sarkastické hrdinky jsou třeba a i já je mám nejradši (Elizabeth Bennetová je moje nejoblíbenější postava Jane Austen), jen si myslím, že by bylo fér dát hlas i ženám, které jsou silné uvnitř, ale jinak jsou křehké víly. Žádná z nás není stejná. Dakota Johnson hraje dobře to, co se po ní chce, Cosmos Jarvis je pak vypoklonkován do role pouhého přihlížitele v pozadí, téměř nemá hrát co. Absolutně to nevystihuje podstatu knihy, postav, dobových konvencí, ničeho. Televizní adaptaci Vyznání Anny Elliotové z roku 2007 s vynikající Sally Hawkins a Rupertem Penry-Jonesem to nesahá ani po kotníky. Mnohem lepší byla i moderně, až dekadentně pojatá Emma z roku 2020. 40% ()

Bozvav

Zde je vše špatně, od castingu ( Dakota je hezká a  dobře hraje, ale pro roli Anny zcela nevhodná, kapitán, je neupravený, trudomyslně vyhlížející ňouma, bez špetky šarmu, to, že hrají bělohcy černoši, už raději ani nebudu kmentovat - rasové peklo). Dialogy upravili do příšerné podoby, mluvení do kamery je zcela nepatřičné a vůbec celá atmosféra je totálně mimo. Jane Austen vstala z hrobu a bude tvůrce strašit. Takové prznění klasické literatury by mělo býti trestné. Jednu hvězdu za Anina otce, ten se povedl, stejně jako okázalý nezájem nejstarší sestry o svoje děti. ()

kklepkaa

Austen je moje srdcovka, takže tenhle film jsem nemohla přejít. Vcelku se mi to líbilo, i když výhrady k němu mám. Dakota překvapila, Cosmo Jarvis se mi tam ale úplně nelíbil. Moderní trend/nešvar pronikl i sem... Asiaté a černoši v rámci anglické smetánky 19. století je ovšem úplně mimo a kor u klasiky mi tohle dost vadí. ()

rikitiki

Zfilmovaná Anna Elliotová dostala do vínku mnohem víc uštěpačnosti a samostatnosti než její unylý a přespříliš submisivní románový předobraz. A taky flašku do ruky (po osmiletém trápení s láskou, kdo by se divil?) a schopnost rozbíjením čtvrté stěny konverzovat s diváky. Anna oblékla modernější kabátek a podle mě jí sluší. I když chápu, že někomu se tahle nepietní adaptace líbit nemusí. Osobně bych dala přednost, kdyby se film nesoustředil výhradně jen na Annu a přece jen dal víc prostoru i vedlejším postavám (jak je to v románě). Popravdě, nejsem si jistá, jestli divák, který nečetl knihu, pochopí z filmu všechny souvislosti. Kapitána Wentwortha mohl hrát větší fešák, tenhle představitel mi připadal trochu přitupělý. SHRNUTÍ: Kterak stará panna nakonec přece jen ulovila svoji rybu. ()