Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když si pár třicátníků pustí přes práh matku jednoho z nich, netuší, že se právě ocitl v komorním očistci. Poklidný život se pomalu mění v chaotické trosky. Pěstěná šedesátnice Valerie je energická diva, která si krok za krokem podmaňuje nejen prostor bytu, ale i mysl jeho obyvatel. Plíživá domácí invaze nabírá na síle, jistoty se otřásají, hranice soukromí bortí. Mají matky a tchýně vždycky pravdu? Myslí to s námi dobře? A nejsou někdy právě proto těmi největšími monstry?
Film Přišla v noci Tomáše Pavlíčka a Jana Vejnara na tenké hraně černého humoru a home invasion hororu rozvíjí situaci, kterou v různých obměnách zažil každý z nás. (Artcam Films)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (327)

honajz2 

všechny recenze uživatele

HOROROVÝ VÝBĚR, ZEMĚ Č.26 - ČESKO - Kdysi jsem řekl, že na český film do kina nikdy nepůjdu. Za tu dobu jsem to ale xkrát porušil a teď dokonce šel na komedii, takže bych se měl začít modlit, abych takhle příště nešel na něco s Langošem a Polívkovou. Ale to bych asi neudělal ani kdyby to byla (přiznaná) sci-fi. Tenhle výběr byl o to složitější, že se jedná o film Tomáše Pavlíčka, od kterého se mi zatím vůbec nic nelíbilo, ale nalákal mě zajímavý námět, zařazení do hororu (to obzvlášť, nebudu lhát) a nezvykle vysoké hodnocení, které ani anně po tolika hodnoceních nevydrželo. Byl jsem nervní jak to dopadne a výsledek je takový, že, no... já stále nevím. Ve zkratce asi takhle - je to Pavlíčkův nejlepší film (asi zásluhou Vejnara, který ho nejspíš trochu krotil), ale pořád to není ani slušný průměr a svojí scénáristickou neschopností to zase podělal. Sice jen částečně, ale podělal. Stejně jako v Chatě na prodej se zde honí mnoho zajíců a objevuje víc postav než s kolika se dokáže funkčně pracovat, ale něco zde překvapivě funguje velice dobře. Nejvíc se mi asi líbila důmyslná parodie na home invasion horory, kterou kdyby to bylo především, tak se tomu dá leccos odpustit. To nahánění po lese, dávkování hororových scén, jejich záměrná směšnost... to nemohl vymyslet Pavlíček, takhle trefně by to nedokázal. Jenže ten film je i pokusem o absurdní komedii, která ve výsledku vypadá jak z Wishe a nad tím, co tím chtěli autoři říct, je lepší ani nepřemýšlet, protože, stejně jako u Chaty na prodej, to asi nevěděli. Přitom rozehrané je to skvěle a docela chytře, jenže pak se to rozplizne a místo toho, aby se pracovalo s již rozehraným, se některé nápady shodí ze stolu (říznutí nehtem, Richard (a z toho jsem se málem zbláznil, že se z toho tak nesmyslně vytratil)) a pak se objeví Kocour a už je to celé úplně mimo. Přitom to mohl být zajímavý film o vlivu příliš starostlivých rodičů na vlastních dospělých dětech, stejně jako film o člověku, jehož představa štěstí ostatních je přesně taková, jakou si představuje jen on/ona nebo o zákeřném citovém manipulátorovi... ale ne, vydáme se cestou absurdní komedie, na kterou nemáme nápady ani buňky. A ono se tam pracuje ještě s přehodnocováním vztahu ústřední dvojice, hledáním vlastního štěstí, i tu matku se to snaží v jedné scéně vykreslit jako osamělého a nepochopeného člověka... Navzdory některým scénám, které jsou spíš odhadnuté ze života, ale ne vlastně prožité, to dokonce zobrazuje uvěřitelné situace a o to víc se to dá chápat i z vlastních zkušeností, jenže o to víc mě pak vytočilo, že to tvůrcům bylo vlastně fuk. Kurňa, došlo vůbec Pavlíčkovi, co tam všechno rozehrál? Protože to vypadá, že si to ani neuvědomuje a o zásadních chybách ve scénáři ani nemluvě (proč nezavolali policii?). A že tam jsou klady, i dobré nápady, i vtipné scény, dokonce i funkční start, ale jeho neschopnost a level psaní scénářů Jarchovský to celé tahá tak dolů, že by to zachránil jen někdo, kdo by ho seřval a vysvětlil mu, že v téhle podobě to stojí za prd. Těch peněz nelituji - moc jsem za to nedal, zase jsem někde zažil, že se místy smála drtivá většina sálu a navíc mám zážitek z kina tak klubového, že ode dneška už jako klubové kino nenazvu skoro nic, ale výsledek mě nepotěšil a vlastně zklamal i přes rozpačitá očekávání. A vzhledem k tomu, že to, co vypadalo jako Zlý časy, bylo ve skutečnosti Dno pytle, tak ani nemám důvod pro třetí hvězdu. Ale tohle je spíš detail jen pro nejzasvěcenější, nicméně já bych za něj dokázal, se zatnutými zuby, nadhodnotit. (Kino CIT4, Brno) Lepší 2* () (méně) (více)

claudel 

všechny recenze uživatele

Byl jsem tentokrát asi příliš natěšený. Film roku? Ani náhodou. V konečném důsledku na mě ten film působí jako absurdní a lehce bizarní. Neustálé "Jiříčku" mi rvalo popatnácté už uši. Nejvíce na mě nakonec zapůsobila Annette Nesvadbová ve všech svých tichých i hlučnějších projevech nesouhlasu. A nejlepší scéna byla ta první s focením, to jsem se v kině řehtal nahlas. ()

Reklama

Dadel 

všechny recenze uživatele

Jsem rád, že tu vyrůstá mladá generace tvůrců, jejichž filmy vypadají světově a ne jako další Hřebejk. To sice rozhodně není případ Pavlíčka s Vejnarem, ale i tak se dá na tuto divadelní inscenaci koukat, protože je vtipná a zajímá vás, co bude dál. Troufám si tvrdit, že se z filmu může stát klasika. Škoda jen, že od nástupu Kocoura už chování hlavních hrdinů nemá nic společného s realitou. Velký bod dolů za mimořádně hnusný plakát (EDIT: myšlen ten bez obrázku, v době psaní komentáře jediný). Velký bod nahoru za popularizaci lotyšských vtipů, jejichž fanouškem jsem už mnoho let. EDIT 2: Po předávání Cen filmové kritiky a Českých lvů jsem zjistil, že Peková je stejně nesnesitelná i ve skutečnosti, tudíž ty ceny pro ni jsou nezasloužené, když jen hrála samu sebe... ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Film, co by dokázal vyvést diváka z komfortní zóny. Jen by k tomu potřeboval o třídu lepší scénář a lépe pracovat s divadelním aranžmá. To byla jednou jedna taková máti, od pohledu značně nesympatická, která jedné deštivé noci zakotvila u svého odcizeného syna s žádostí o nocleh. Jedno přespání jemu a jeho manželce přece nikterak neublíží, jenže ani po rozednění se milá máti nebude mít na odchodu. A tak se tahle trojice dostane do vypjaté a dusné atmosféry. A větší drama se prostě nekonalo. Velký prostor dostal psychologický teror. Film přišel s jakýmsi nekoordinovaným sledem scének, kdy návštěva leze na nervy a obyvatelé bytu si s ní neví rady. Scénář obyvatele bytu staví do neschopného světla, lítost nevzbuzují a máti je na vrcholu tupé vlezlosti. Humorné hlášky přijdou až s příchodem Vladimíra Kratiny, který rozdává humorné trefy a herecky bavil nejvíc. Ústřední herecký trojlístek je neznámý a jejich hraní je takový standard. Simona Peková je až místy strašidelná babizna, která by potřebovala k tomuto potvrzení nějakou drsnou scénu, jenže ta nepřijde. Na filmové poměry je to moc pojato v divadelním stylu. Film to brzdí a ten se nedokáže optimálně rozběhnout. A závěr je bez nápadu. Takové zakončení si nikdo z diváků nepřál. Nízkorozpočtový snímek neukázal naplno svůj potenciál. A jedna hrůzyplná babizna se až moc krotila. Je to takové absurdní dílko, co jde proti proudu české kinematografie. 6|10 ()

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Znáte ten pocit, když zhlédnete film, který má fakt dobře našlápnuto, prostě nabídne slušný spád, ale to závěrečné rozuzlení nestojí ani za starou bačkoru? Jo, tak přesně tak jsem se bohužel cítil při dosledování Přišla v noci. První polovina fakticky nabídla strhující dialogovou podívanou, při které se vám vařila krev v žilách. To vše podpořené brilantním výkonem Simony Pekové, zahrála to fakt s bravurou. Ale ten konec. Achjo. Takový potenciál hodit do koše. Škoda. Za mě dávám 5/10 ()

Galerie (65)

Zajímavosti (3)

  • Film vznikl bez podpory tradičních institucí za málo peněz převážně v pražském bytě jednoho z režisérů a na rodinné chatě. Natáčelo se 17 dní. (raininface)

Související novinky

31. Český lev - výsledky

31. Český lev - výsledky

09.03.2024

Tradičně v pražském Rudolfinu se v sobotní večer 9.3. 2024 odehrál slavnostní ceremoniál, při kterém byli předáni Čeští lvi za ty nejpovedenější bijáky, jež jsme mohli v našich končinách na plátnech… (více)

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

03.02.2024

Večer v sobotu 3. února 2024 proběhl v Divadle Archa v Praze 14. ročník slavnostního předávání Cen české filmové kritiky, které každoročně uděluje Sdružení české filmové kritiky výrazným a chváleným… (více)

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

15.01.2024

V pondělí 15. ledna 2024 dopoledne byly na tiskové konferenci České filmové a televizní akademie (ČFTA) odhaleny nominace v rámci 31. ročníku předávání cen Český lev. Na začátku tohoto ceremoniálu… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno