Ztracenci

• USA The Outsiders (více)

Rivalita mezi dvěma gangy, chudými Greasers a bohatými Socs, se vyostří poté, co jeden člen gangu zabit. (Canal+)

Recenze (90)

Rob Roy

Jéé, co na těch Coppolových teenagerských ´rumble´ filmech vidíte? Stejně jako Dravé ryby i tohle je prostoduchý a i přes skvělé obsazení nepříliš zábavný příběh o dospění a uvědomění si, že poflakování se bez cíle a bitky nejsou všechno. A tváří se to, jako kdyby nám to sdělovalo objevná životní moudra. ()

peetriss

Ztracenci jsou atraktivní už jen pro účast celého zástupu slavných hereckých hvězd a hvězdiček stojících tehdy na počátku své kariéry a především pro režijní vedení veleslavným Francisem Fordem Coppolou. Bohužel film samotný mě spíše minul. Coppola klade mnohem větší důraz na stylizaci filmu, kdy jeho výprava, hudební doprovod či kamera mají budit dojem díla z 50. let, což se mu daří jen částečně a přitom výrazně zapomíná na dějovou látku samotnou, která tak mě nedokázala chytit a zasáhnout natolik, jak bych očekával. ()

Ant

Ze začátku to mělo našlápnuto na celkem zajímavý příběh, ale pak se to utopilo v ohraném příběhu o dospívání. Zklamala mě docela odfláknutá výprava, i když na ty mustangy se dívalo hezky. Pokud chtěl Coppola dosáhnout vzezření pravých 50's, tak mě jeho úmysl obloukem minul. Za zmínku stojí výborný Emilio Estevez a úvodní píseň Gloria od Van Morrisona. ()

gogo76

Pri večných bitkách a neutíchajúcej rivalite medzi partiami "Pomádistov" a "Pracháčov" som si musel položiť otázku, kde by som sa zaradil. Pracháč nie som (chudobný našťastie tiež nie), takže jednoznačne "Pomádista" , ale ak by som si mohol vybrať tak určite "Prachatý Pomádista"...Trochu zabudnutý Coppolov film s množstvom známych tvárí. Prekvapí T. Cruise až v príliš malej úlohe. Chýbalo mi iba viac rock and rollovej muziky. Inak ok. 80%. ()

ScarPoul

Podobná snaha o vyjadrenie postoja jednej generácie ako Lucasové Americké grafitti. Coppola je formálne vypiplaný a charakterovo presný. S chalanmi súcitíme, rozumieme im a obľubujeme si ich. Aj keď sú rozdielni. Aj keď sa dakedy správajú hlúpo. Skrz oči hlavného hrdinu sa snažíme nájsť zmysel v tom čo ich obklopuje. Akokoľvek nezmyselné sa to môže javiť. Prvé stretnutia s láskou, s odvahou, so smrťou - prinášajú obrovský miš maš pocitov, ktoré Coppola podporuje Burumovou kamerou. Farbou obrazu a tiež prelínačkami. To, že finálny stret dvoch gangov je s tými umiernenými kopancami a ranami vedľa tváre smiešny, trošku narúša vysokú kvalitu tohto filmu, hoci slabší rozpočet je tam cítiť. Koniec ale odmení katarziou. Hoci miernou. Má to niečo do seba. Herci skvelí. A Diane Lane krásna. ()

Zajímavosti (13)

• Rob Lowe v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)
  • Více než 30 minut bylo vystřihnuto ještě před uvedením filmu do kin. Důvodem byla obava producentů, že je film příliš dlouhý. Kompletní verze, která odpovídala vizi Coppoly, byla vydána na DVD v roce 2005. (Monco)