Ztracenci

• USA The Outsiders (více)

Rivalita mezi dvěma gangy, chudými Greasers a bohatými Socs, se vyostří poté, co jeden člen gangu zabit. (Canal+)

Recenze (90)

Marqta

Skvělí herci, pár zajímavých scén, dobré dialogy, povedená hudba a jednoduchý příběh. Sem tam se objeví nějaké to životní moudro a emotivnější moment, ale přesto že je to rozhodně silně nadprůměrný snímek (i mezi těmi s podobnou tematikou), tak mě to osobně nijak zvlášť neokouzlilo. Jsem ráda, že jsem se k filmu dostala, ale líbil by se mi ještě více kdyby byl děj promyšlenější. Za mě to jsou hodně silné tři hvězdičky.----" I hope I never see Dallas Winston again. If I do I'd... probably fall in love with him."----"Don't you know a rumble ain't a rumble without me?"---- I've been thinking about it,and that poem , that guy that wrote it , he meant you are gold when you're a kid,like green. When you're a kid everything is new , dawn. It's just. When just when you get used to everything it's day. Like the way you dig sunsets,Pony. That's Gold. Keep it that way,it's a good way to be."----"And when you ain't got nothing, You end up like Dallas... And I don't mean dead. I mean the way he was before." ()

Rob Roy

Jéé, co na těch Coppolových teenagerských ´rumble´ filmech vidíte? Stejně jako Dravé ryby i tohle je prostoduchý a i přes skvělé obsazení nepříliš zábavný příběh o dospění a uvědomění si, že poflakování se bez cíle a bitky nejsou všechno. A tváří se to, jako kdyby nám to sdělovalo objevná životní moudra. ()

Fiftis

Zaujímavosť na začiatok: Autorka začala Outsiderov písať vo svojich pätnástich rokoch podľa zážitkov svojich rovesníkov z oklahomskej Tulsy, kde vyrastala. Kniha vyšla v roku 1967 (keď bolo autorke devätnásť), stala sa bestsellerom a viacmenej povinným čítaním pre školskú mládež. A celé to zrežíroval Francis Ford Coppola. Jemu sa podarilo dať dohromady pozoruhodný herecký súbor - napr. Patrick Swayze, Rob Lowe, Emilio Estevez, Diane Lane, Matt Dillon a v malej úlohe tiež Tom Cruise. V istej scéne sa objavuje malé dievčatko - Coppolova dcéra Sofia, dnes takisto režisérka. Hudbu k filmu zložil režisérov otec Carmine Coppola. Takže toto rodinkárstvo sa postaralo o v skutku kvalitné dielo. ()

ScarPoul

Podobná snaha o vyjadrenie postoja jednej generácie ako Lucasové Americké grafitti. Coppola je formálne vypiplaný a charakterovo presný. S chalanmi súcitíme, rozumieme im a obľubujeme si ich. Aj keď sú rozdielni. Aj keď sa dakedy správajú hlúpo. Skrz oči hlavného hrdinu sa snažíme nájsť zmysel v tom čo ich obklopuje. Akokoľvek nezmyselné sa to môže javiť. Prvé stretnutia s láskou, s odvahou, so smrťou - prinášajú obrovský miš maš pocitov, ktoré Coppola podporuje Burumovou kamerou. Farbou obrazu a tiež prelínačkami. To, že finálny stret dvoch gangov je s tými umiernenými kopancami a ranami vedľa tváre smiešny, trošku narúša vysokú kvalitu tohto filmu, hoci slabší rozpočet je tam cítiť. Koniec ale odmení katarziou. Hoci miernou. Má to niečo do seba. Herci skvelí. A Diane Lane krásna. ()

tommmy89

Tom Cruise? Ani náhodou - jeho vedľajšia úloha ho vo filme predstavila asi toľko krát, koľko napočítate prstov na jednej ruke. Bol takmer neviditeľný. Zato P. Swayze bol celkom jasne viditeľný a zahral si svoju úlohu bitkára dobre. Film ma vkustku nebavil a nič mi nedal. Podľa mňa ukázal celkom prosto a nešpecificky život mladíkov v dospievajúcej amerike. Celé to bolo klišé a pozeral som sa na to úkosovo a "cez prsty". Chvíľami som si myslel, že sa pozerám na časozberový dokument, ktorý sa točil počas môjho detstva na základnej škole :D ()

Zajímavosti (13)

• Francis Ford Coppola chtěl vyprovokovat nenávist mezi dvěma gangy i mimo natáčecí hodiny. Členové zámožnějších Socs dostali během natáčení lepší pokoje a větší příděly na denní výdaje, zatímco členové Greasers museli spát v podřadných špeluňkách a příděly na denní výdaje měli podstatně nižší. (candy_daze)
  • Režisér Coppola si přál, aby Matt Dillon v rámci přípravy na film strávil noc ve vězení a kradl v obchodě. (Monco)