Režie:
Nicolas Winding RefnScénář:
Hossein AminiKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
Cliff MartinezHrají:
Ryan Gosling, Carey Mulligan, Bryan Cranston, Albert Brooks, Oscar Isaac, Christina Hendricks, Ron Perlman, Russ Tamblyn, John Pyper-Ferguson, Chris Muto (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Říkají mu Řidič. Přes den je filmovým kaskadérem, po nocích si přivydělává jako nájemný řidič zločineckých gangů. Nezajímá ho o jakou práci ten večer zrovna jde, řítí se nocí s policejními vozy v zádech. Shannon je Řidičovým učitelem i manažerem, který se ho snaží dohazovat filmovým režisérům i zlodějům, kteří za něj jsou ochotni dobře zaplatit. Shannon má v plánu koupi vozu, ve kterém by se Řidič mohl zúčastnit profesionálních závodů. Navrhne, aby se investorem stal Bernie Rose, místní boháč s pochybnými zdroji příjmů. Samotářskému a ze svého dvojího života značně rozpolcenému Řidiči zcela změní život náhodné setkání se sousedkou Irene, se kterou tráví stále více času. Vše se však změní když je z vězění propuštěn Irenin manžel Standard. Řidič se s ním domluví na poslední loupeži, která Standardovi umožnit splatit dluh, kvůli kterému ho vydírají gangsteři. Ukáže se však, že šlo o nastraženou past. Vše se začíná komplikovat a aby Řidič ochránil sebe i Irene, musí udělat to, co umí nejlépe – řádně šlápnout na plyn. (oficiální text distributora)
(více)Videa (11)
Recenze (2 624)
Drive mi ve své komornosti připomínal film Collateral. Svým příběhem je totiž neuvěřitelně nenápadný, ale celých 100 minut jsem se zatajeným dechem sledoval a pomalu se ani nehnul, aby mi z pokoje nevyprchala neuvěřitelně tíživá a minimalistická atmosféra. Za to každopádně nemohl jenom příběh, ale ve své podstatě naprosto perfektně natočený film, který nemá chybu jak v atmosféře, vizuální stránce, tak především hudbě, která s filmem dělá neuvěřitelné kousky. Například úvodní titulky se mi s hudbou líbili tak, jak hodně dlouho žádné. Celé to ale mělo spád a Ryan Gosling mi dokonce naplno předvedl, kdo skutečně je a jak dobrý herec se v něm skrývá. Díky tomuto filmu na něj totiž nikdy nezapomenu a budu se těšit na každý jeho další příspěvek do světa kinematografie. ()
Terapie, díl tři. Hype hraničící s absurditou. Absolutně prázdná nuda, jednou přerušená slušnou honičkou a dvakrát nebo třikrát přehnaně krvavou scénou. Mezi tím chodí Ryan Gosling a vrhá pohled "po tomhle záběru se fakt už pudu vysrat", který tu a tam vystřídá výrazem "paní máte loštomilouškého chlapešta". Možná to není úplně jeho vina, protože mu to předepisuje scénář, ale našlo by se snad pár herců, jejichž charisma by utáhlo málomluvnýho drsňáka, kterej taje pod, ehm, teplými pohledy sousedky a jejího synáčka. O děj tu moc nejde, ten se jen občas prodere zpod deky, pod kterou ho drží - no, to - jo, umění. Pod uměním si zde třeba představit dlouhý zoufale prázdný záběry na dlouhej, zoufale bezvýraznej obličej hlavního postaváka a sem tam obdobně prázdnou větu nebo dialog. Jednání tu nemá logiku - např. nevíme, proč vlastně hlavní hrdina je na šikmý ploše, zjevně ho to nijak netěší, přitom k tomu zároveň neni nijak existenčně nucenej ani mu to nepřináší nějakej echtovní zisk. Stejně tak jeho pozdější protivníci postupujou často v rozporu se zdravým rozumem a korunu tomu nasazuje výtah, jehož cesta mezi čtvrtým patrem a garáží trvá asi třetinu filmu. Jo vono je to vlastně vo melancholii. Tak to prosím zábavu, přátele, v horším případě chlast a a antidepresiva, ne hluboký mlčení. A teď si jdu hrát s angličáky, brm brm. ()
Scénář: Hossein Amini .. Film pro řidiče. Když jsem se z projekce vracel nočním Brnem, se žvýkačkou v koutku, pod kapotou s bublajícím jedenapůllitrovým benzínem a z rádia se linuly utahané fláky, ani při 170 za městem to nebylo ono jako ty fascinující pasáže v Drive. _____ Už jen soundtrack je na plnou palbu. Jak elektronicky tepající pasáže (Cliff Martinez) tak příběh podtrhující písničkový výběr. Hlavní postava je sympatická, tajemná, komplikovaně (gay?) motivovaná a výraz, jaký ji dává Ryan Gosling to jen celé znásobuje. K tomu pevná a svérázná režie, kterou graduje přefiltrovaná kamera, zvuky a střih (občas perfektní hra s divákovým očekáváním). Stylově perfektní s intenzivně hustou atmosférou, zkrátka až benzínově omamný zážitek. ()
Takhle to dopadá, když útlý, ničím výjimečný scénář prosťounké krimi storky svěříte evropskému artovému rejžovi - vytuní ji do vláčné hustoatmosférické záležitosti unášené na křídlech fantastického soundtracku. Pokud toužíte po originálu/nášupu - http://www.csfd.cz/film/4334-ridic/ ()
(1001) Už když jsem slyšela písničku k úvodním titulkům, tak jsem si říkala, že to bude průser. A taky že jo. U slow-mow záběrů už jsem si chtěla vyrvat oči z hlavy a tento pocit už mě neopouštěl. (Ryan jako retard pouze ve Světě podle Lelanda.) Opět jsem jednou šokována obecným vkusem. Opět se mi chce psát pamflety o tom, že takhle podané násilí ve filmu je problematické. I kvůli tomu, že film je plytký a absolutně bez nadhledu. ()
Galerie (150)
Zajímavosti (137)
- Lokality boli vyberané Nicolasom Windingom Refnom, kým ho Ryan Gosling vozil mestom v noci. Refn vybral Los Angeles ako miesto natáčania kvôli obavám o rozpočet. (Pat.Ko)
- Nicolas Winding Refn bol inšpirovaný filmami ako Bez okolků (1967), Dvouproudá asfaltka (1971), Vodič (1978) a Zloděj (1981). Kriminálne produkcie Jean-Pierra Melvilla mali na Refna taktiež vplyv. (Pat.Ko)
Reklama