Reklama

Reklama

Neopouštěj mě

  • USA Never Let Me Go (více)
Trailer

Obsahy(1)

V blízké budoucnosti pracuje jednatřicetiletá Britka Kathy H. jako pečovatelka dárců orgánů. Její práce je těžká, vyčerpávající a depresivní, neboť většina lidí, s kterými v sanatoriu přijde do styku, po nějaké době umírá. Když se mezi pacienty a umírajícími začnou objevovat i její bývalí spolužáci a známí, ponoří se Kathy do nostalgických vzpomínek na své dětství, na své dva nejlepší přátele Ruth a Tommyho, ale především na své neobvyklé dospívání na záhadami opředené internátní škole Hailsham. Kathy se probírá vzpomínkami na zvláštní posedlost školou umění, na učitele štítící se svých žáků, na podivné poznámky o poslání dětí i na šok, který Kathy pocítila, když jí toto poslání bylo vyjeveno. Nyní již Kathy nemá co ztratit, neb kruh jejího života se právě uzavírá.
Dystopický román Neopouštěj mě (Never Let Me Go) z pera anglického spisovatele japonského původu Kazua Ishigura se od svého vydání v roce 2005 hřeje na výsluní přízně literárních kritiků, kteří jej odměnili nominací na prestižní Man Bookerovu cenu a příčkou v žebříčku týdeníku Time „100 nejlepších anglicky psaných románů z let 1923-2006“. (kiddo)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (578)

Jordan 

všechny recenze uživatele

videli ste "Ostrov" Michaela Baya? ak áno, tak musíte (naozaj musíte) uznať, že nakoľko téma je rovnaká (a teda Romanekovmu filmu žiadna originalita bodíky nepridá), tak to, čím sa filmy líšia, je jedine fakt, že Ostrov je oveľa pozerateľnejší, zábavnejší a znesiteľnejší. Never Let Me Go je sto minút patetizmu ku koncu čoraz ťažšie znesiteľnému obohatenému o naozaj netriedenú japonskú mordu, kde jediným svetlým bodom bola naozaj sympatická a žiarivo krásna Carey Mulligan (no o to ťažšie sa mi pozeralo na desivo hrajúcu a sympatie postrádajúcu Keiru). vskutku deprimujúci film, ktorý ale na druhej strane si drží celkom vysoký remeselný štandard. a nič na tom nezmenia svetoborné myšlienky o "etike, morálke, práve rozhodovať za iných, práve na vlastný osud . . ." - žvásty! ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Lituji, že jsem nečetla knihu, doufám totiž, že na rozdíl od filmu je dobrá. Takhle rutinně natočit psychologické drama, to by mělo být trestáno dvaceti lety těžkého žaláře. Film nedisponuje ani setinkou nápadu, je naprosto nudný a zcela zazdil výborný námět. Třikrát fuj umělecké impotenci Marka Romaneka. ()

Reklama

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Chvíli mi trvalo než mi došlo, o co v tom filmu jde, a upřímně jsem měla dost velký problém tomu filmu uvěřit, snad půlku filmu jsem se divila proč místo tady toho neudělají tohle nebo tamto, pak jsem se zarazila a snažila jsem si říct, že je to sci-fi a že tímhle stylem nad tím prostě nemůžu přemýšlet, ale bohužel, jsem tomu neuvěřil, proto to pro mě ve výsledku bylo dost slabé sci-fi. Ale musím opravdu pochválit herecký výkon Andrewa Garfielda, který mě v celém filmu nejvíc (a jako jediný) zaujal (a ne, nebylo to protože jsem na to koukala kvůli němu). Keira mi tu přišla strašná, skoro jako v každém filmu, takže žádné překvapení, ani Carey mě tu však nezaujala. Výsledek je tak průměr, ten film se mnou vůbec nehnul. 3* ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Silně fotogenické v každém druhém záběru. U pocitových filmů ale dost záleží na schopnosti tvůrců pocity stimulovat - tady se výsledek potuluje mezi nezáživným melodramatem (umocněným otravně sentimentální hudbou) a úmyslně vyprázdněnou dystopií (umocněnou stejně vyprázdněnými interiéry i exteriéry). Zasáhnout dovede jen málokdy, nicméně díky kameře a melancholické bezvýchodnosti pořád stojí za vidění. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Zručně provedená citová vydíračka, která má zajímavé, ale bohužel nedovysvětlené základy, tak třebas proč jsou jako pečovatelé používáni dárci, jejich výchova a příprava asi bude dost nákladná? Co kdyby měli dárci děti? Mohou mít dárci děti? Co na to veřejnost? A tak dále a tak dále. Narozdíl od mnohých považuju první část s mezihrou za lepší, než je závěrečná třetina, hlavně kvůli až moc čiré průzračnosti děje a vratkým základům, navíc mi přišla vrcholně nedojímavá a jediná postava které jsem v dospělosti mohl fandit byla ta, jež je výtečně zahrána Carey Mulliganonovou, oproti ní je třebas postava Tommyho (snaživý Garfield) nebetyčně pitomá a kdesi na internátu zamrzlá. PS: Jestli mi tahle POMOtaná databáze zase smaže sama od sebe komentář k tutomu filmu jako včera, tak...Tak budu nasranej. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (7)

  • Celosvětová premiéra proběhla 3. září 2010 na filmovém festivalu v Telluride. (BMW12)
  • Francouzský název filmu Auprès de moi toujours lze přeložit jako „Navždy v mé blízkosti“, německý Alles, was wir geben mussten zase jako „Všechno, co jsme museli dát“. (R´Hell)
  • V záběru kdy se Tommy (Andrew Garfield) rozběhl k ztroskotané lodi, za sebou nechává stopy v písku, které v dalším záběru zmizely. (AAnubis)

Související novinky

Natalie Portman čeká Anihilace

Natalie Portman čeká Anihilace

05.08.2017

Alexe Garlanda vždycky zajímala nevyzpytatelná budoucnost. Jeho scenáristické portfolio zahrnuje 28 dní poté, Sunshine, Neopouštěj mě a Dredda, tři roky zpátky se pak odhodlal i k režii a nadělil nám… (více)

Affleck Jr. vs. Bostonský škrtič

Affleck Jr. vs. Bostonský škrtič

10.01.2014

Sériovým vrahům se na filmovém plátně rád věnuje David Fincher, který do téže řeky úspěšně vstoupil třikrát – v Sedmi, v Zodiacovi a v Mužích, kteří nenávidí ženy. Momentálně točí detektivku Zmizelá… (více)

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

22.10.2011

Ron Howard, který natočil Šifru mistra Leonarda a Anděly a démony, se na třetí langdonovku vykašlal kvůli adaptaci westernové fantasy Stephena Kinga „Temná věž“. Tu mu ale studio Universal nakonec… (více)

Klony Keiry Knightley útočí

Klony Keiry Knightley útočí

03.03.2009

Britská kráska konečně setřese dobový kostým a vklouzne do něčeho současnějšího, nebo možná dokonce futuristického. Zahraje si totiž v britském sci-fi thrilleru Never Let Me Go. Podrobnosti zápletky… (více)

Reklama

Reklama