Reklama

Reklama

V ulicích New Yorku se na hranici zákona snaží balancovat dva neohrožení, ale velmi drsní policisté Danson a Highsmith. Zná je už celé město, jedni jimi pohrdají, jiní je obdivují. Jejich pravým opakem jsou kolegové Terry Hoitz a Allen Gamble, kteří se ale kvůli papírování do ulic prakticky nedostanou. Oba se stávají terčem každodenních posměšků a všichni jimi otevřeně opovrhují. Když během policejní akce Danson a Highsmith tragicky umírají, rozhodne se Terry, že je s Allenem nahradí. Terry se zbraní v ruce přinutí Allena, aby vstal od psacího stolu a vyrazil s ním do akce. Krátce poté dojde k přestřelce mezi překupníky kokainu. Terry Allena vyprovokuje k riskantní jízdě, a tak se Allen vřítí na místo činu, rozmetá zabavený kokain a přejede tělo zastřeleného překupníka. A na problémy je hned zaděláno... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (784)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Když se podíváme na topku nejoblíbenějších filmů, vidíme tam málo komedií. Ty naopak dominují nejúspěšnějším seriálům. Daný je to mj. tím, že komediím sluší povídka, humoreska, respektive kratší stopáž, kdežto dramata snesou i tlustší fascikl. Pokud se kterýkoliv tvůrce rozhodne natočit dvouhodinovou komedii, je výsledkem umísťování bláznivých skopičinek do nesouvisející příběhový mřížky a zajímavý rozpor mezi křížením odlehčených žánrů s těmi vážnějšími. Ani v nejmenším nenaznačuji, že snad Benga v záloze patří mezi top bijáky, jen říkám, že komedie trochu podceňujeme a málokdy vidíme, že jsou nuceny bojovat s v kinematografii ustanovenou, cirka sto minutovou stopáží, k níž nejsou uzpůsobeny, a je zajímavý sledovat, jak úspěšně se s tímto omezením po dramaturgické (scenáristické, žánrové) stránce vyrovnávají. U Benga v záloze zeje třeba na první pohled nepřekonatelná propast mezi šestákovými televizními skeči a vážným tématem finanční krize nebo výsostnou akcí, která vypadá jak z jiného světa, protože na ní dělali lidi z Bournea. Podobný rozpor nacházíme ale i u čistých filmů/žánrů, například u Harryho Pottera, kde je hlavní režisér jen na práci s herci a aby vdechl dílu určitý styl, zatímco akci a triky v postprodukci, včetně návrhů a konkrétních řešení jsou dílem „druhého štábu". Což je třeba velký rozdíl oproti tomu, jak točí Cameron, Spielberg, Peter Jackson nebo Guillermo Del Toro, kteří jsou maniaci na technické detaily, na všechno dohlížejí a všechno určují. Přirozeným pudem člověka je míti co nejvíce pravomocí a co nejméně odpovědností. Manažerem může být ale jen ten, kdo je ochoten a schopen převzít odpovědnost a delegovat pravomoc. Tím se manažer liší od profese režiséra, který, chce-li mít vše pod kontrolou a dostát pověsti osobitého auteura, musí obstarat vše sám. ____ Steve Coogan (miliardář Ershon) na konci pronese, že nejlepší způsob, jak vyprávět příběh, je začít od konce, pak se vrátit na začátek, postupně se dostat na konec a mezitím přidat různé úhly pohledu, aby to dostalo trochu dynamiky, jinak by to bylo trochu lineární. Naráží tím na současný zlom, který přišel na konci devadesátých let, kdy se fikce vyčerpala natolik, že o ni diváci ztratili zájem. Příběhy byly stále stejné, narativní metody, které používaly, také. Současný trend proto velí buďto příběhy složitě odvyprávěné, všemi mastmi mazané (s vykloubenou časovou posloupností začal Tarantino), anebo zemitou dokumentární estetiku, různé docufikce, docusoapy, docudramata vyvolávající dojem bezprostředního autentického prožitku, reality show apod. Jinak řečeno, kdokoliv chce dneska uspět ve filmu, musí nabídnout buďto vytříbený narativ (Počátek), anebo vytříbený styl (District 9). Benga v záloze inklinují ke druhému, neustále se stáčí od dramatu k sitcomu a místo dopředu směřují často dozadu, k flashbackům. Je to nakonec komedie, nikoliv drama, protože hlavními postavami jsou obě benga, ne miliardář se svými složitými příběhy. Co víc, je to dokonce možná nejlepší komedie roku 2010, navazující v mnohým na hit Big Hit. Žánr akční buddy cop komedie se tu neparoduje, ale vyloženě láme a surově zneuctívá v kyselině obrazoborectví a popkultury. Vtip je v tom, že i když se tady utahování si z klišé nějak apriorně očekává, beztak film nejednoho diváka převeze splněním neočekávaného a nenaplněním předpokládaného. Leckteré scény překvapí i protřelého kinomaniaka, třeba skok Samuela a Dwaynea ze střechy. Scénáristé se evidentně dobře bavili, herci taktéž. Z diváků jen někteří – prý vyprsknout tady smíchy znamená nemít smysl pro humor. My se bavili sqěle (já a moje ego). () (méně) (více)

sepp 

všechny recenze uživatele

Tak nevim, jestli jsem koukal na stejnou verzi jako ostatni zde komentujici - ale ja se smal od zacatku do konce. Nektere sceny jsou prehnane, ale running gags ohledne Wahlbergovyho posedlosti drogovym podsvetim nebo parta v Priusu kopulujicich bezdaku me neustale sundavaly ze zidle. Pro me velmi prijemne prekvapeni. ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

Parádní oddechovka s řadou velmi komických scén, u nichž jsem se od srdce zasmál. Policejní dvojky, ať už Wahlberg s Ferrellem, jejich machři sokové či Dwayne Johnson a Samuel L. Jackson, jsou opravdu výborné, dobře vyvážené a dodávají na komičnosti a poutavosti. Líbí se mi, že hlavní hrdinové nejsou žádní supermanové, kterým se povede vše, na co sáhnou. Velmi kladně hodnotím také soundtrack. Příjemné překvapení, dávám slušné 4*, nejspíš jsem byl zrovna na stejné vlně jako tvůrci snímku a užil jsem si jejich práci od začátku až do konce :) ()

petaspur 

všechny recenze uživatele

"Kapitáne, jestli ho chcete odzbrojit, vyndejte mu baterky z kalkulačky." Detektivové Kancelářský Žralok a Tančící Páv poskakují ze skeče do skeče a snaží se divákovi namluvit, že řeší složitý případ. Majitelům strukturovaně jednoduchých mozků, ke kterým se hrdě řadím, by tato přímočará jednoduchost mohla vyhovovat, neboť se tentokrát vůbec nešetřilo dochucením nekompaktního snímku neodolatelně imbecilním ferrellovským humorem. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Po delší době mě něčím americká kritika zaskočila. Do nebes vynášená buddy-komedie, která to v tržbách i recenzích "natřela" Smithovým Poldům, je ukázkou totálního selhání. Přitom to napřed vypadá tak nadějně. Na scénu naběhne Rock s Jacksonem, hází jednu hlášku za druhou a rozstřílí půlku města. Po pěti minutách zmizí (definitivně) a následuje utahaná snaha o humor, ve které jen čas od času Ferrell zaperlí. Málokdy se tvůrci tak očividně vyčerpají na začátku. Wahlberg se snaží, ale vzteklouna mu věřit nejde a ostatní herci jsou vyloženě do počtu. Nenapadlo by mě, že může být akční komedie o dvou rozdílných poldech za sto míčů taková nuda. Žádná pořádná akce, minimum humoru. Živá mrtvola. Poldové in, Other Guys out. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (20)

  • Natáčanie prebiehalo v New Yorku. (Peter-1307)
  • Ve scéně, kdy se Terry (Mark Wahlberg) a Allen (Will Ferrell) probudí v autě, které je naložené na vlak a míří do Las Vegas, je možné vidět, že zadní dveře vozu jsou již nalakované na červeno. Když ale Allen volá kapitánovi, je na pozadí vidět, že dveře jsou ještě šedé. (Pepy)

Související novinky

Náhrada za Benga v záloze

Náhrada za Benga v záloze

06.11.2014

Mark Wahlberg (Transformers: Zánik) a Will Ferrell (Volte mě!) se před čtyřmi lety sešli v akční komedii Benga v záloze. Jejich stomilionové párování sice nevydělalo dost na pokračování, rozhodně ale… (více)

Mark Wahlberg zůstává drsňákem

Mark Wahlberg zůstává drsňákem

07.10.2009

Momentálně natáčí akční krimikomedii Other Guys po boku Willa Ferrella, pak se přesune do temnějších (a citelně chladnějších) vod. Zahraje si totiž v remaku loňského islandského zázraku režiséra… (více)

Policejní tým snů?

Policejní tým snů?

28.09.2009

Začíná z toho být trend, že se někteří tvůrci snaží narvat do svých filmů co největší počet hvězd. V mnoha případech padlých, ale na plakátech to stejně vypadá dobře. Po Tropické bouři, The… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno