Režie:
Alejandro González IñárrituKamera:
Emmanuel LubezkiHrají:
Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck, Duane Howard, Arthur Redcloud, Melaw Nakehk'o, Grace Dove, Lukas Haas (více)VOD (8)
Obsahy(2)
Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (2 355)
Událost roku 2015. Už od první scény přepadení tábora je jasné, že filmařsky je to někde jinde (ta kamera a minimum střihů !). I když je mnoho věcí zbytečně diskutovaných (např. herci), ten zážitek při sledování tohohle syrově špinavého survival příběhu se dostavil tak, jak se všeobecně očekávalo. Innaritu je nejsilnější ve vyobrazení čehokoliv. Scénáristicky se nic moc objevného nedá očekávat, vždyť hnací motor celého filmu je pomsta - jedno z nejprimitivnějších a zároveň nejvděčnějších témat. Ale punc který tomu dokáže tenhle Mexičan vdechnout pomocí vypiplané formální stylizace tvoří jedinečně opulentní a žánrově čistou podívanou. Bylo to příliš dlouhé - jediné selhání. Kdyby bývali tvůrci zůstali jen striktně přízemní a odpustili by si snové scény ala Terence Mallick, bylo by to flawless. ()
Zdlouhavý, ničím výjimečný film, který pro mne z nepochopitelných důvodů získal Oskara. Nic proti Leonardovi, ten si ho zasloužil. Ale tenhle film je zdlouhavá slátanina všeho možného i nemožného. Musím říct, že od konce bitvy na samém začátku filmu, která byla natočena naprosto unikátně, jsem již nezažil nic než nudu. ()
Tak se nám Leo doplazil až k sošce (a právě akademii věnoval i svůj poslední pohled)…ne, konkrétně jemu nic vytýkat nemůžu (ani Hardymu ne). Ale popořadě. Co se týče vizuálu/technické stránky, to jsem místy skoro slintal blahem. Stejně jako u úvodního přepadení. Neměl jsem větší problém ani s příběhem, délkou či „snovými“ scénami. To spíš s „detaily“ jako: „schování“ Hawka (Bridger oslepnul?), chyba s prohozením lahví, úsměvné zobrazení Francouzů, náboženský podtext (nejvíc to milosrdenství) a líčení Hugha čistého jak okvětí bílé lilie (např. férovka či „nečekaný“ příjezd rudochů těsně před možným „zkompromitováním“). Skutečný problém ovšem vidím jinde…Ehm, tuhý kořínek je pěkná věc, ale zas „vocamcaď pocamcaď“. Už u „medvídka“ mi skřípaly zuby. Ale s (místy až úsměvnou) Glassovou nesmrtelností jsem se pral celý film. Pak jde ta snaha o realistické pojetí (ač nejhůř jsem se paradoxně cítil u „mrkací“ scény) víceméně do kytek. Přitom stačilo netlačit tak moc na pilu…ve výsledku mi to tak bohužel vychází jen na lepší průměr. ()
Pro mě mírné zklamání. Technicky jsem nečekal nic jiného než nejvyšší kvalitu a to potvrdilo se. V tomhle ohledu impozantní dílo od Lubezkiho přes vizuální efekty (medvěd) až po mix zvuku. Je zajímavé, jak sekvence jako třeba první útok indiánů nebo medvěd, jsou dneska skoro samozřejmostí a před pár lety by jejich natočení nikdo nevěřil (aneb co všechno Cuaron změnil díky Childer of men). Bohužel pro mě od Iñárrity čekám už asi moc, protože se mě film prakticky emočně nedotkl. Celá ta bolestivá cesta za pomstou je až moc umělá a zrychlená (jak dlouho vlastně trvalo Glassovo zmrtvývstání?) a čekal jsem, že na mě film nechá stopy jako asi jako medvěd na Glassovi... marně. Když odmyslím drsné scény, tak jsem vlastně ten film neprožíval, jak bych měl (když si vzpomenu na 21 gramů, Babel, Amores Perros... tak je mi smutno). Třeba takový herecký souboj Dicapria s Hardym pro mě osobně vyhrává Hardy, protože DiCaprio i přes všechno to utrpení v mých očích je "málo mrtvý" (nemůžu si pomoct, to je osobní, ale jeho oči, ty jeho oči, prostě ty oči vědí, že neumírají... má je čisté, bez utrpení, které tam potřebuju - Klaus Kinski hadr). Technicky 5*, emočně 3*... PS: Iñárritu prostě není Malick, i když se o to chvílemi snaží... ()
Viděno v kině. Musím ovšem souhlasit s komentářem El-Barto. Bejt to kratší nebo míň utahaně hloubavý, to by byl teprve sakra trhák! První půlka, než se DiCaprio vyhrabe z hrobu, byla skvělá. Útok medvědice bylo něco tak šílenýho, že i já - už zcela otupená milionem mých oblíbených krvákových hororů - jsem se u toho cukala a zbývá si jen představit, jak těžký to asi bylo natočit. Jsou tam hromady úžasných záběrů, např. bizoni nebo útěk po řece a DiCaprio si nejspíš vážně s tímhle sáhl na dno svých hereckých možností. Není asi moc velkej rozdíl v tom spát ve skutečným vykuchaným koni a jeho slizké napodobenině. Nicméně, musím to napsat, byla to nuda. Líbila se mi epizoda s indiánem, strašně moc se mi líbil Hardy a hlavně Gleeson byl parádní, závěrečný zúčtování bylo taky dostačující, ale ty skoro tři hodiny se stráášně vlekly. Přítel vedle mě zíval a nejspíš litoval, že mě nepřemluvil, abysme šli na Hvězdné války. A co se týče DiCapria, velice moc mu už konečně přeju Oscara, klidně za tuhle roli, hrál výborně, ale ve filmografii má role, za který by Oscar seděl mnohem víc (např. už vůbec ta jeho první nominace měla být proměněná!). Dávám něco jako 75-80%. PS: A že tam hrál Kristoffer Joner jsem zjistila až ze závěrečných titulků. Tutově to byl nějakej neidentifkovatelnej vlasáč z úvodu. ()
Galerie (105)
Photo © Twentieth Century Fox Film Corporation
Zajímavosti (63)
- Když Glass (Leonardo DiCaprio) ujíždí na koni indiánům, kůň dostane zásah šípem do pravé zadní nohy. Po pádu ze skály, když Glass koně řeže, není po šípu ani památky. (Ace.A.T.L.)
- Leonardo DiCaprio (Hugh Glass) nosil rok a půl plnovous kvůli tomu, kdyby bylo potřeba přetočit některé scény. (Reesam)
- Na konci filmu, když Glass (Leonardo DiCaprio) sedí u řeky a jedou kolem něj indiáni, má vlasy přes obličej a sleduje je, ale když přijedou blíž, tak má vlasy uprostřed úhledně rozčísnuté. (Ace.A.T.L.)
Reklama