Reklama

Reklama

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (814)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Andersonův thriller lze připodobnit k situaci, kdy rozjetí z kopce vjedete na lyžích na nezamrzlé jezero - chvíli po něm ladně pojedete jako by voda byla sněhová pokrývka (první dvě adrenalinové třetiny, které svým tempem nenechávají čas přemýšlet nad hloubkami scénáristických děr), načež ztratíte rychlost a fyzikální zákony vás začnou stahovat pod hladinu (pitomý zbytek, kdy operátorka zapomněla na slova jako odpovědnost, bezpečnost, či profesionalita a autoři na příběhovou střízlivost, jenž by vyvrcholení slušela mnohem víc). Nutno napsat, že operátorka Jordan je u amerického ekvivalentu naší 112 úžasně flexibilní a kdybych snad někdy volal kvůli výsledkům kriketu a omylem se dovolal k ní, ona by mi je určitě řekla.. K afru její představitelky mám jen to, že kdyby přišla do kadeřnictví společně s Bobby Farrellem z Boney M, už žádný jiný zákazník by se tam nevlezl a sušáky na hlavu by musely mít průměr pivovarnického sudu.. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70% ()

Reklama

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Jakkoliv rutinní hovadinu jsem očekával, dostal jsem dramatickou a vskutku strhující podívanou, jejíž napínavost má v prvních třiceti minutách až vražednou kadenci. Je proto škoda, že tempo pak trochu upadá a ta prvotní zajímavost pramenící právě z povolání operátora jde stranou. Je to ale skvěle natočený, má to dynamiku, skvělý herecký projevy hlavní trojky (Berry/Breslin/Eklund), docela slušnej hudební doprovod a hlavně je to svižný beze snahy jít někam hloubš. Výborná jednohubka, kterou si dám časem klidně znova. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $13miliónovTržby USA $51,872,378Tržby Celosvetovo $68,572,378Tržby za predaj Blu-ray v USA $3,692,741 //počet predaných kusov 137,363Tržby za predaj DVD v USA $10,498,340 //počet predaných kusov 452,060║ v prvom rade ide o dobrý námet, za druhé je v celkom schopných rukách lebo Brad Anderson vie dostať na povrch slušnú dávku napätia, vie vyhecovať, len je škoda že občas to skĺzne do zbytočného klišé, hlavne ako je zvykom na tom najviac utrpí záver a tým pádom sa to zbytočne snaženie o budovanie príbehu skazí a zapadne do priemernosti, škoda /60%/ ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Tady 911, tísňová linka... Pavle Omnibusi, známe vaše jméno, máme vaše otisky! Policie už je na cestě... Nedělejte nic, čeho byste pak litoval!   NESPOILERUJTE!  Nedělejte to!“ ...     ...     „UŽ SE STALO“.                   Škoda, že Casey vylila celou pikslu barvy tou dírou z auta ven. Měla si trochu barvy nechat a polít s ní poslední dvě stránky scénáře. Počínaje scénou s mobilem, který Jordan žuchnul dolů pod žebříček, do „pracovních prostor“. A mohlo být vymalováno. Za pět hvězd. Bohužel té holce barva došla. Škoda, že scénáristovi taky něco nedošlo. Totiž, že není nutné ve finále všechno takhle zabít (Richarde D´Ovidio – ty vrahu!). Věřím tomu, že tu scénu museli točit aspoň šestkrát. Pětkrát jim totiž Halle Berry slezla dolů pro mobil a hned se zase drápala zpátky nahoru, že si musí nutně kamsi zavolat. Jenže pokaždé na ni nahoře číhal šílený Richard a sotva vystrčila hlavu nad poklop, začal ji mlátit po palici tím svým scénářem. Takže to holka nakonec vzdala a napošesté už radši zůstala dole. A holt vyrazila do sklepa jako ovce, pod kudlu úchylovi. Ten vrah ovšem neměl chybu! Kam se hrabe Maniak (sice čítankový psychopat, ale kdepak můžete takového potkat, že?). Tenhle Michael, to byl takový obyčejný, normální magor, z jakého člověka mrazí nejvíc (a ve fast foodu sedí třeba jen dva stoly vedle vás, jen o tom nevíte). Sice chyboval (a přitom se zpotil strachy a nervozitou), ale svoje chyby hned pragmaticky řešil. Jen kvůli němu to zvedám z průměru na čtyři hvězdy      (a chápu kámoše, který tomu chce dát 5 hvězd. Jeho nadšení z filmu se nedivím - už se nám nevlezl jako sedmý do Fabie a tak holt jel s náma do kina v kufru auta :-). ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Jedná se o první film společnosti WWE studios, který byl nominovaný na filmovou cenu. (Nathanielmon)
  • Pracovným názvom snímky bolo označenie The Hive. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama