Mušketýr

• Česko Ve službách krále (více)

Když mu bylo 14 let, jeho rodiče zabila královská Garda v čele s krutým Febrem. Teď je připraven pomstít smrt svých rodičů, bránit čest francouzské královny a třeba dát i život pro svou krásnou Francescu. (oficiální text distributora)

Recenze (89)

SeanLSD

Rýchla, zábavná a bezbolestná sprostosť na motívy slávnej predlohy, s ktorou narába tak svojvoľne, až ma to ako jej veľkého znalca a fandu náramne bavilo. Bez troch mušketierov a s lahôdkovým Timom Rothom. je omnoho zábavnejšia ako tá z roku 1993, ktorá ma vždy srala. Nevyrovnaná réžia schopného remeselníka Hyamsa tomu ešte pridáva. Chvíľu super, chvíľu otras, chvíľu priemer ... no, je to kung-fu šermovanie so slávnou a notoricky ohranou predlohou. ()

DonPedro

Dumas se nepáral s historií, Hyams se nepárá s Dumasem. Ze Tří mušketýrů zůstala vlastně jen jména postav, najít v ději víc než velmi volnou inspiraci je téměř nemožné – a mně je tenhle přístup milejší než nějaký další bezpohlavní přepis a’la Stephen Herek. Kromě bojových scén, které se už zasloužené pochvaly dočkaly, stojí za zmínku i kamera – takhle pěkné práce se šerosvitem je až škoda. ()

maty39

Tak se mi zdá, že tenhle film měl na scénáři původně napsáno Once upon a time in France. Nakonec ale zůstal jen choreograf akčních scén a závěrečný souboj vykradený z jistého hong kongského filmu. Tak změnili jména aby odpovídali jistému Dumasovu románu. Hyams malinko kazí náladu (myslim si, že závěrečnou celkem povedenou bitku přenechal někomu jinému) ale i přesto docela slušná zábava. ()

Paldini

Ne nadarmo dělal tomuhle filmu choreografii hongkongský specialista Xin Xin Xiong a je to vidět na každém souboji. Naneštěstí mu jeho práci mírně kazí režisér Peter Hyams nevhodným sestříháním těchto akčních scén. Asi aby nebylo vidět dubléry. Jinak na Dumasovu předlohu se vykašlete a budete se celkem dobře bavit. ()

fandadofilmu

Těch pět hvězdiček jsem si nemohl odpustit kvůli Timu Rothovi, který zastínil ve filmu vše a všechny ostatní. Tak dokonalého padoucha jsem ještě opravdu neviděl (samozřejmě kromě jeho obdobné role ve filmu Rob Roy) - on si svým herectvím prostě uzmul celý film jen pro sebe. Kdo by to byl řekl, kam až se jednou vypracuje hotelový poslíček (byť notně potměšilý) ze Čtyř pokojů. Mimochodem - ve filmu jsou opravdu skvělé šermířské scény, které se také jen tak běžně nevidí. Jistě, něco je na efekt, ale celé je to založeno na velmi dobré znalosti dobových evropských bojových umění. ()

Zajímavosti (11)

• Časť natáčania v Toulouse bola nakrátko narušená sporom medzi miestnymi komparzistami a spoločnosťou Capitole Productions so sídlom v Auzielle, ktorá ich najala v mene hlavných producentov filmu. Najmenej jedna scéna bola v dôsledku toho zrušená. (Arsenal83)
  • Napriek záujmu miestneho obyvateľstva sa títo ako komparzisti nezúčastnili, pretože castingoví agenti pri hľadaní roľníckych rodín potrebovali drsné črty tváre, čo podľa ich vyjadrenia týmto obyvateľom chýbalo a vyzerali príliš mestsky. (Arsenal83)