Reklama

Reklama

Akta Pentagon: Skrytá válka

  • USA The Post (více)
Trailer 1
USA / Velká Británie, 2017, 116 min

Scénář:

Josh Singer, Liz Hannah

Hudba:

John Williams

Hrají:

Meryl Streep, Tom Hanks, Sarah Paulson, Bob Odenkirk, Tracy Letts, Bradley Whitford, Bruce Greenwood, Matthew Rhys, Alison Brie, Carrie Coon, Jesse Plemons (více)
(další profese)

Film líčí příběh novinářů deníků The Washington Post a The New York Times, kteří zveřejnili tajnou zprávu označovanou jako Pentagon Papers o angažovanosti americké vlády během války ve Vietnamu. Snaha o ututlání skutečností trvající čtyři prezidentská období donutila první americkou vydavatelku Kate Graham (Meryl Streep) a ambiciózního šéfredaktora Bena Bradleeho (Tom Hanks) z deníku The Washington Post vyhlásit vládě bezprecedentní válku o zveřejnění tajné vládní zprávy Pentagon Papers. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (25)

Trailer 1

Recenze (435)

váca 

všechny recenze uživatele

Pro mě další ze silných příběhů z novinářského prostředí. Nebylo to až tak úderné a brilantní jako Spotlight, nebo předchozí Spielbergův perfektní snímek Most špiónů, ale mělo to svou šťávu, výkony herců byli jako vždy precizní, Tom Hanks a Meryl Streep jsou prostě mistři svého oboru a ve filmu působili oba opravdu věrohodně. I s ohledem na dnešní politickou situaci je tento snímek dobrou sondou do toho, co se "ještě" nazývá svoboda tisku a slova a hlavně odvaha za tyto principy bojovat. Za mě jasné 4*. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Pokud nemáte ponětí, co se odehrávalo v 60. a 70. letech ve vyšších patrech americké politiky a jména jaky Lyndon Johnson nebo Bob MacNamarra vám nic neříkají, budete vás dost bolet hlava. Post počítá se znalým divákem a i u takto komplikované historické etapy neplýtvá časem na vysvětlování kdo je kdo a hned se solí jména a situace v tak mohutné kadenci, že jsem například v jedné scéně (kdy jsem si musel fyzicky rozepsat její aktéry na papír) zjistil, že film počítá s tím, že pokud se postava A baví s postavou B o nějakém Henrym, mělo by mi jako dojít, že mluví o Henrym Kissingerovi. Týjo. Jenomže já to takhle mám rád, film se dokáže lépe soustředit na pohnutky a dilemata bouřící v jednotlivých postavách namísto toho, aby z nich dělal figurky na historické šachovnici. Z této strany není mnoho co vytknout (počítám, že výkon Meryl Streep mi lezl na nervy schválně) a to i přes to, že 80% herců vypadá stejně, respektive jako Clark Kent. Půlku celé práce navíc dělá Kaminskyho kamera už jen díky tomu, že Spielberg pořád trvá na natáčení na filmový pás, takže si můžeme vychutnat ten čím dál vzácnější feeling z filmového zrna a lehké, přesto ostré zamlženosti. Navíc ačkoli se většinu času pohybujeme v menších či větších místnostech, tak je obraz většinu času v plynulém pohybu, sleduje kam postavy míří a nejednou z nich například překvapivě přeskočí na postavy jiné. Skoro každý záběr by se zde dal využít jako výukový materiál pro to jak pracovat s pohybem, světlem a kompozicí pro dosažení kýženého efektu. Post ale není bezchybný. Jako největší selhání počítám začátek ve Vietnamu, kde máme pochopit motivace whistleblowera, ale kvůli zachování nízké přístupnosti a celkové odfláknutosti té scény to nemá kýženého efektu. Stejně tak jako trendová emancipační póza, která působí ve filmu nepatřičně naroubovaně a přijde mi, že celému hnutí za žensko-mužskou rovnoprávnost dělají tahle překotná gesta jenom medvědí službu. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Rýchla práca sa nevypláca, aspoň teda podľa môjho najväčšieho svedomia a vedomia. Legendárny americký režisér Steven Spielberg sa nedržal tohto pravidla, aj keď popritom dobre viem, že bol schopný v jednom roku nakrútiť dva navlas rovnocenné snímky, tak ako tomu bolo pred dvadsiatimi piatimi rokmi... Novinárske filmy sú akurát v kurze, len nedávno triumfoval SPOTLIGHT, ktorý po veľmi dlhých rokoch uspel na odovzdávaní Oscarov, a to iba s filmom a scenárom, ale jeho téma pedofilných kňazov bola natoľko aktuálna, že tým pádom zvíťazil. „Rozprávkar” si povedal, že to vyskúša i on. Zvrátených vymenil ešte za zvrátenejší Vietnam, dokumenty o ňom unikli do novinových redakcii, najprv do The New York Times, ktorí ako prví zverejnili tieto tajné, štipľavé informácie, a teraz týchto načas odstavili, pričom následne sa k tomu dostáva redakcia The Washington Post, čiže scenáristi spísali v kdejakej krčme scenár, na ktorého základe režisér nakrútil veľmi podpriemerný film. / K ďalšej spolupráci si opätovne prizval svojich osvedčených pracovníkov, ako sú strihač Kahn, kameraman Kaminski, či hudobný skladateľ Williams. Obsadzuje kamaráta Hanksa, alebo herečka Meryl Streep prichádza so svojou X -tou nomináciou na prestížnu filmovú cenu. Ako režisér, tak aj táto výnimočná nástupkyňa Katharine Hepburn, musia mať v Hollywoode určitý vplyv a samotný LOBING prichádza už akosi automaticky. To by som ani neveril, aký otravný dokáže byť tento miláčik Ameriky, ktorý mi tak neuveriteľne liezol na nervy, že som ho mal počas pozerania totálne v zuboch, a normálne by som ho najradšej roztrhal na franforce, až taký bol neznesiteľný, aký je vlastne tento nepríliš podarený film sám ! Tak neprehľadný, tak chaotický, tak roztržitý, tak filmovým strihom a filmovými scénami televízne pôsobiaci snímok, že by sa skôr hodil do akéhokoľvek NETWORKU, ako na plátna kín, kde v podstate nemá ani čo pohľadávať ! Vôbec najhoršie na filme sú jeho nedobré scény, ktorými sa to tu len tak doslova hemží, a ja som mal počas toho, čo robiť, aby som sa ovládol. Spielberg mal zrejme chvíľu voľného času, a tak narýchlo nakrúca film, ktorý by si zaslúžil väčšiu starostlivosť, akú dostali Všetci prezidentovi muži, a ich Aféra Watergate. Posledný záber tohto filmu nadviaže práve na tento perfektný politický snímok Alana J. Pakulu z roku 1976, ktorému nesiaha ani po členky ! Možno ak by režíroval kvalifikovane odborný Oliver Stone, ešte trebárs niekedy v 90. rokoch, 20. storočia, tak by vznikol minimálne revolučný politický thriller. / Chýbalo mi tu väčšie napätie, lepšia práca s hercami, ktorí sa iba stále prehrávajú, ako obohrané gramofónové platne, alebo aspoň jedna poriadna filmová sekvencia, akú som videl hneď na začiatku vo Vietname. Potom sa to stočí na klasický kolotoč samých kecov, kecov, a ešte raz kecov !!! I Lincoln bol ukecaný, ale mal po ruke majstrovského Lewisa, tuná vskutku nie je vôbec nikto majstrovský. Pozrel som si nový snímok Stevena Spielberga, od ktorého som čakal oveľa VIAC, a pevne verím, že READY PLAYER ONE mi konečne zlepší mienku o ňom... () (méně) (více)

Scalpelexis 

všechny recenze uživatele

Idilistická a klasicky happy-endová Spielbergovina, která přesvědčí spíše lidi, kteří se tématicky motají kolem novinařiny. Sám jsem nikdy úplně neporozuměl tomu novinářskému hladu vydat cokoliv, co smrdí tajemstvím, i když by to mohlo poškodit samotný stát a je uvrhnout do vězení. Psaní pravdy? Relativní. Služba lidu? V dnešní době docela výsměch. O to větší zklamání poté je, že vlastně ony celé ty Pentagonské listy nejsou ve filmu nějak odhaleny a víceméně o nich víme jen to, že existovaly. Tak či onak, byl jsem mírně překvapen scénářem a režií, protože politické/žurnalistické drama by mě na první pohled téměř jistě uspalo, ale to tomuto filmu zdárně nepodařilo a udrželo to mou pozornost svou solidní strukturou a flowem až do konce. I přes to málo, co se tam děje, tak se to děje nepřetržitě a Hanksův šéfredaktor je dosti energický a zábavný zvedač telefonů, který přímo ztělesňuje onen novinářský drajv. S dovolením úplně nerozumím nominaci Meryl Streep na sošku, protože, při vší úctě, její postava je holt mdle napsaná, důležitosti skoro pozbývající a její závěrečné rozhodnutí, který se musí oplzle otřít o feminismus, v kontextu předchozího děje je prapodivný. Vůbec celý závěr jsou kilogramy nefalšovaného amerického patosu se snahou i o nějaký ten vtípek, který holt kříví ústa, ale u Stevena jsem si už zvykl. Žádná bída, v rámci možností záživný, ale nikterak dechberoucí snímek s nádechem zajímavé aktuální tématiky. Lepší 3* ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Steven Spielberg by nenatočil nudne ani telefónny zoznam... The Post ( pre neznalých noviny The Washington Post ) sú napriek úvodnému pomalšiemu tempu dynamickou novinárskou drámou. Rieši etický problém zverejnenia citlivých materiálov Pentagonu počas vlády prezidenta Nixona. Myšlienka filmu je veľmi silná, a silným hlasom kričí do sveta, že je to práve ostražitosť a zanietenosť novinárov, ktorí dokážu strážiť demokratické princípy niekedy aj proti vlastnej vláde. Záverečná scéna snímku je len krásnym dovŕšením Nixonovej administratívy... ()

Galerie (69)

Zajímavosti (27)

  • V mnohých scénách byly jako rekvizity použity skutečné dokumenty, které byli zveřejněni roku 1971 v kauze Pentagon Papers. (jezurka42)
  • Pracovným označením filmu bol názov "Nor'Easter." (MikaelSVK)

Související novinky

Spielberg, DiCaprio a generál Grant

Spielberg, DiCaprio a generál Grant

20.05.2018

Steven Spielberg se rozhodně nefláká. Loni vytasil novinářské drama Akta Pentagon, letos dorazila jeho sci-fi Ready Player One a příští rok se pochlubí Indiana Jonesem 5. Co režisérská legenda chystá… (více)

75. Zlaté glóby - výsledky

75. Zlaté glóby - výsledky

08.01.2018

V losangeleském hotelu Beverly Hilton byly uděleny 75. Zlaté glóby, kterými Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu oceňuje každý rok nejlepší filmové a televizní počiny. Nejúspěšnějším filmem… (více)

PF 2018

PF 2018

24.12.2017

Začíná se nám finalizovat žebříček TOP 10 nejlepších celovečerních filmů, uvedených v české a slovenské distribuci v roce 2017: 1. Thor: Ragnarok, 2. Wind River, 3. Logan, 4. Paddington 2, 5. Dunkirk… (více)

Na Zlaté glóby vyrazí Spielberg i Nolan

Na Zlaté glóby vyrazí Spielberg i Nolan

11.12.2017

Jak určitě víte, filmové ceny většinou není zas tak těžké předpovídat. Letošek ale bude jiný, jelikož zatím nemáme žádného velkého favorita, což názorně předvádějí nominace na 75. Zlaté glóby. Kdo se… (více)

Reklama

Reklama