Režie:
Jiří VejdělekKamera:
Vladimír SmutnýHudba:
Jan P. MuchowHrají:
Eliška Balzerová, Tatiana Dyková, Martin Myšička, Emília Vášáryová, Bolek Polívka, Vilma Cibulková, Eva Holubová, Hana Maciuchová, Ivana Uhlířová (více)Obsahy(1)
Kostýmní výtvarnice Eva (Eliška Balzerová) nečekaně ovdověla. Ludvík se jí ani nestačil svěřit s tím, že kromě jejich dcery Terezy (Tatiana Vilhelmová), má ještě stejně starého nemanželského syna. To alespoň naznačuje pečlivě ukrytá a náhodně objevená dětská kresba. Eva je rozhodnutá nečekané odhalení velkoryse ignorovat, ale Tereza, které se vlastní život sype pod rukama, se k přízraku nevlastního bratra upne. Společně s matkou se vydávají Ludvíkovým veteránem volha GAZ 21 po stopách jeho bývalých milenek (Vilma Cibulková, Eva Holubová, Hana Maciuchová) a přátel (Boleslav Polívka, Emília Vášáryová), aby o tajemství zjistily víc... (CinemArt)
(více)Videa (1)
Recenze (363)
Tátova volha je zejména o mezilidských vztazích (rodinných i partnerských) a vyrovnávání se s kolami osudu (těžká nemoc a tajemství z minulosti). Film působí vcelku nenáročně a oddychově - tragická, ale i komická rovina se drží na uzdě, což je v obou případech poněkud škoda, jelikož se z toho dalo rozhodně vytřískat více. Avšak herecký ansámbl byl skvěle zvolený - nejvíce mě zaujaly linie s Holubovou a Polívkou. Rovněž musím filmu uznat plusový bod za jistou nedořečenost v závěru. Snímek, který neurazí, ale ani neohromí, přičemž u něj nejvíce zamrzí onen nevyužitý potenciál, když vezme člověk v potaz námět a obsazení. ()
Nebýt nádherné Volhy a pojetí v rytmu road movie, tak bych hodně trpěl. Jedná se totiž o snímek zacílený výhradně na ženské publikum, dokonce jen na jeho část. Tatiana Dyková i ve svém pokročilém věku mnohdy předvedla, že stále dokáže zahrát ženu, o které se v bídě dá opřít to pověstné kolo. Zde ovšem ztvárnila antisexuální symbol a osobně nemám pocit, že tohle by byla herecká poloha, do které by jakkoli zapadala a její nominace na Lva nemůže být v mých očích zapříčiněna ničím jiným než jistě kvalitními kuřáckými dovednostmi. Celkový děj prostě není zajímavý a jeho vcelku obstojný spád je zapříčiněn pouze puncem road movie. Na žádném místě hrdinky nezkejsnou tak dlouho, aby divák stihl začít trpět nějakou nesnesitelnou nudou. Pokusy o humor v tomhle případě bohužel prosvištěly hodně kolem mě. [40 %] ()
Přesně tak to dopadne, když zastydlého puberťáka donutíte natočit vážnější film. Jakmile zjistí, že existují vážně nemocní a také staří lidé, kteří navíc podezřele často umírají, má vyhráno a scénář je z poloviny hotový. Naštěstí nejde o úplnou zbytečnost, protože přebytek záběrů na malebnou krajinu se v budoucnu ještě využije na reklamy pro tradiční české brambůrky nebo jeden německý obchoďák. ()
dalo by se řící,že tohle je typická Vejdělkovina....není to ani komedie,ani regulérní drama,není to ani vyložená blbost,ale ani žádný skvost který by člověk musel vidět opakovaně.Tátova volha se pozvolna rozjíždí,aby se pak překlopila v koukatelnou oddechovku se střídáním nálad.Škoda,že konec (alespoň pro mě) vyšuměl do ztracena...50% ()
Trochu méně jednoznačný Vejdělek (klad), plagiát Zlomených květin (zápor) a celkově méně kontroverzní (méně šukání), než byste u pana režiséra čekali. Ovšem taky klasické atributy se najdou - smrt, nemoc, návštěvy u milenek jsou (logicky) krátké a téměř nikdo se nediví, že druhého vidí po dvaceti letech a všichni se spolu v pohodě baví. 50%. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (10)
- Ludvíkův hlas na záznamníku namluvil Jaromír Meduna. (funhouse)
- Tatiana Vilhelmová hrála dceru Elišce Balzerové i ve filmu Teorie tygra (2016). (M.B)
- Ve snímku nechávají jeho autoři zaznít dvě klasické skladby. Jednak jde o „Poem“ Zdeňka Fibicha a dále úvodní známou část z pomalé věty klavírního koncertu W. A. Mozarta „d moll, KV 466“. (HonzaBez)
Reklama