Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Svět umění nezná hranic. A to ani v případě Josephine (Zawe Ashton), která najde skvostná umělecká díla po zemřelém. Než aby je vyhodila, jak stálo v závěti, vezme je pod svá kurátorská křídla a začne je zpeněžovat. Jenže obrazy nejsou tak andělské, jak by se předpokládalo. Skrývají něco temného a hrůzného z malířova života. Na to se postupem času přijde, ale to už je příliš pozdě! (Rodriguez)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (131)

Marze 

všechny recenze uživatele

Více než horor je to satirický thriller, který je snadno čitelnou metaforou na konflikt umění a komerce. Film asi není vhodný pro širší publikum a také do našich kin nešel, ale díky Netflixu je přístupný všem. Hlavní postavou Velvet Buzzsaw (Sametová cirkulárka) je tu obávány umělecký kritik Morf Vandewalt (Jake Gyllenhaal), který se nenechá nikým koupit a oceňuje jen skutečné umění. Na druhé straně je také povýšený a ve svých kritikách si nebere servítky. Jeho protipólem je cynická, světem protřelá majitelka galerie Rhodora Haze (Rene Russo), která kdysi bývala členkou punkové kapely Velvet Buzzsaw, ale nyní ji zajímá jen obchod a vydělávání peněz. Na její minulost upomíná jen malé tetování na krku s obrázkem ozubeného kola cirkulárky a nápisem Velvet Buzzsaw. Zápletka se točí kolem obrazů nalezených mladou Josephinou (Zawe Ashton) v bytě zemřelého neznámého umělce, jenž si přál, aby byly po jeho smrti obrazy zničeny. Když se to donese k Rhodoze, technikovi Brysonovi (Billy Magnussen) a kurátorce Gretchen (Toni Collette), otevře se pro všechny možnost jak zbohatnout. Kolem obrazů se postupně začnou hromadit nevysvětlitelná úmrtí. ()

Kelly2502 

všechny recenze uživatele

Dan Gilroy si asi po skvelom Nightcrawlerovi povedal, že môže natočiť čokoľvek a bude to masterpiece. Pomohol mu k tomu Netflix, ktorý má skúsenosti so zabalením sračiek do pekného vizuálu. A presne tým tento film je. Pekne natočená sračka_________Je úplne jedno, že sa nám film snažil ukázať, aký kokoti vedia obchodníci s umením byť a že sme k nim ani nemali cítiť nejaké sympatie. V Nightcrawlerovi ste tiež nemali cítiť sympatie k hlavnej postave, ale mali ste aspoň vedieť pochopiť jej konanie a mal vás zaujať natoľko, že máte chuť sledovať ako sa jeho príbeh vyvynie. V tomto filme však nie je jediná postava, ktorá by bola rozvedená aspoň do takej miery, že si o nej dokážeme vytvoriť predstavu kto je a čo je jej cieľom. Ak teda nerátame postavu Zawe Ashton, ktorá chce byť bohatou....Vau._________Film strieda polohy komédie, drámy a hororu takým neskutočne chaotickým spôsobom, že v momentoch, kedy nám dej ponúka smutný rozchod a navodí sentimentálnu hudbu, nezostáva nám nič iné ako sa smiať, pretože to ani trochu nepôsobí vážne. Určite nie, keď predchádzajúca polovica filmu pracuje s neúnosným patosom a až parodickou hudbou. Záber na ruku Gyllenhaala, ktorá sa pomaly načahuje medzi nohy jeho priateľky a následný zvuk prelietavajúceho lietadla a podobné over the top pokusy o navodenie komédie....striedané s rádoby dojemnými scénami, v ktorých máme postav ľutovať pritom film nám nedáva jediný dôvod na to sa s nimi čo i len trochu stotožniť....striedané so zaujímavými vraždami a halucináciami, za ktoré by sa nemusel hanbiť ani Lynch či Cronenberg._________Film sa rozpadá ako domček z karát a to som sa ani nedostal k neskutočne nudným dialógom, ktoré sem tam zachraňujú len narážky na umelcov a nejaká tá hláška zo strany Gyllenhaalovej postavy__________Vizuálne je to hravé a vraždy sú fakt veľmi originálne a takisto celkový koncept filmu je zaujímavý, čo však z toho, keď celý film pôsobí ako jedna veľká maskovaná sračka. A to hovorím ako niekto kto obdivuje Gyllenhaala a kto si Gilroyovho Nightcrawlera neskutočne užíval. ()

Reklama

Mr.KarlAdler 

všechny recenze uživatele

Gilroy se při dalším náhledu do fungování specifické skupiny lidí neomezuje jenom na sdělení "zaprodávat se nemá" - to je nám na první doboru jasné. Chce si svou ďábelskou kritiku užít a celou dobu se skrytě i nepokrytě posmívá neschopnosti zdravého úsudku napříč společností. Nenechavé galeristy a kritiky nesmlouvavě kosí, jako by kázal ze studie o „efektu hipsterů“ Jonathana Toboula, která nedávno rezonovala na sociálních sítích. Nešetří ale ani zbytek obyvatelstva. Představitele středního proudu vykresluje jako vesměs konzumní omezence. Nejlíp pak vystihuje všeobecnou společenskou znuděnost a smyslové přehlcení ve scéně s mrtvým vykrváceným tělem uprostřed galerie. Návštěvníci považují krev za barvu a drastický výjev za součást umělecké instalace, díky kterému můžou zabavit děti. V konfrontaci s očekáváním horror fans vyhoří Velvet Buzzsaw jako zbytečný béčko, což je ale škoda. Jako mrazivě vtipná a znepokojující společenská karikatura totiž funguje dost dobře. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Podivnost. Vyházet spoustu nadbytečných scén a nechat jen základní myšlenku o tajemném umělci, jehož dílo ožívá. Kvalitní režisér nám pravedl něco velmi podobného jako Refn, který nás vzal do světa modelingu. Tentokráte nás tvůrce nut(d)í v uměleckých galeriích a musíme trávit čas s hodně nesympatickými postavami, které si to nakonec naštěstí odskáčou. Některým z nich (Malkovich) jsem vůbec nerozumněl a vlastně netuším proč ve filmu vůbec byly. Atmosféru to s blížícím se koncem má, ale koukat na to znovu nehodlám. 50% ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Hehehe, všichni jsme odsouzeni k zániku. Ach, Malkovich na pláži. Nakonec se tedy mé srdce vzedmulo. Ale souhlasím, že je to "moc dlouhé", jaksi nekoncentrované. A čím víc nad filmem přemýšlím, tím víc mi to přijde jako děsná škoda. Oceňuji námět a všeobecný "feel", ale zároveň si kladu milion otázek. Například vztahu Morfa a Josefíny je (zejména v první části filmu) přikládána taková důležitost, že mi úplně nejivuje (nedžajvuje), jak to nakonec vyvrcholí, respektive nevyvrcholí. To, jak to ("to" jako pouze ta konkrétní scéna) skončí s Rhodorou je sice bombově vymyšlené, ale neměl Morf být až po ní a Josefína jako poslední? A nebo možná Morf jako poslední, protože jako jediný z hlavních postav prošel vnitřní proměnou. (Kromě Damrishe a Pierse samozřejmě.) Orámování filmu Coco a jejím svědectvím/svědčením bych taky raději viděla promyšlenější a více "vědomé", v tomto stavu to tolik nevynikne. Ale nechtěla bych, aby moje meditace nad tím, co by chtělo ještě dopracovat, nějak zastínilo fakt, že jsem si ten film doopravdy užila a že podle mě něco doopravdy nabízí a obsahuje. Toni Collette, paráda. A nikdy bych nevěřila, jak smyslná mi bude Zawe Ashton připadat a jak moc se jí podaří odklonit pozornost od Jakea, škoda jen, že na konci se její postava trošku změnila v karikaturu a ztratila tu plastičnost, co měla během celého filmu (hehe - a viz první věta). ()

Galerie (6)

Zajímavosti (7)

  • Námet filmu režisérovi a scenáristovi Danovi Gilroyovi prišiel na um, keď sa raz počas Vianoc roku 2017 sám prechádzal prázdnou galériou v meste Beacon, štát New York. (Astonko)
  • Ide o druhý film, kde Jake Gyllenhaal stvárnil homosexuálnu alebo bisexuálnu postavu. Prvý krát stvárnil takúto rolu vo filme Skrotená hora (2005). (R...)

Reklama

Reklama