Obsahy(1)
Britská armáda naverbuje malou skupinu vysoce vycvičených vojáků, aby během druhé světové války zaútočili na nacistické jednotky za nepřátelskými liniemi. (TommyZR)
Videa (1)
Recenze (21)
Ritchie dal dokopy partičku plnú sympaťákov a z filmu aj ide štýlová atmosféra ako z U.N.C.L.E. Čo ale z toho, keď po celý čas máte pocit, že nič nie je v stávke, pretože všetci protagonisti majú zapnutý cheat mode typu "čo výstrel, to zásah" a doslova sú na bojisku ako na letnej večernej prechádzke. Akčné scény sú natočené chytľavo a Ritchie sa tento raz celkom drží na uzde aj čo sa týka jeho MTV strihu. Keď sa ale miestami utrhne, tak sa scéna mení na klip Madonny, pri ktorom strihač ledva stíha ustrážiť Elizin lip sync a drony zbesilo lietajú ako sršeň po dávke Biolitu. Tu a tam sa imitujú Bastardi aj Tucet špinavcov, ale niet pochýb, že Tarantino by z toho spravil aj pri zachovanom humore o dve triedy lepší nervydrásajúci spektákel. A Rory Kinnear ako Churchill bude podľa mňa najväčší miscast roka. ()
Guy toho produkuje v týchto dňoch celkom dosť. Nechcem tým naznačiť, že by tým mala utrpieť kvalita jeho diel, ale mohol sa so scenárom pohrať možno o čosi viac. Odhliadnuc od toho, servíruje nám celkom priamočiaru špionážnu rezačku (občas kde tu sa nájde aj nejaký luk a šíp), ktorá vážne neurazí. Nemá to ale dostatočný Guyov rukopis. Mohol by som to rozoberať hlbšie, ale tento film si to až tak nepýta. Je to primárne zábavná odrhovačka, kde stačí vedieť a nakoniec si odniesť, že nejak takto kariéru štartoval najbo(nd)mbovejší špión. ()
Guy si přečetl knížku a evidentně se mu zalíbila myšlenka Operation Postmaster. Lekci dějepisu ale nečekejte (historie byla na dnešní Hollywood málo diverzní). Z uvedené operace si vzal jen kostru hlavní linky a ústřední postavu (Cavil). A protože v té zůstal příliš bledý, testosteronový casting (jeden smyšlený Malajec bylo málo), musel dle moderních pravidel vykouzlit i vedlejší (s mexickou frndou a černochem) a dát ji dostatek prostoru, aby DEI nekvičelo. To že je ta druhá linka účelová se (krom zjevného, že historická postava byla Britka) potvrdí asi po hodině. Přes to všechno nepůsobí casting groteskně (až na tu “židovku z Mexika”) a děj se opravdu snaží, aby alespoň herec z Nigérie dával smysl. Děj jako takový odsýpá rychle a když dojde na akci je fantastická a ve světle toho co se dnes točí, je to prakticky skvost. Až to uvidím podruhé a potřetí, možná to i zvednu na plný počet. ()
Ritchie fakt není Tarantino. Většinou je sotva Ritchie. Že se ani maličko nesnaží zůstat věrný "true story", kterou se na začátku velkohubě ohání, mi vadí zdaleka nejmíň. Hranatý tlučhuby taky zkousnu. Ale za scénu s kufrem ve vlaku sem se nedostal. Bude to novej rekord. Náckové mluvěj německy, černoch a mexičanka anglicky, vzájemně si skvěle rozuměj, a to na náckama okupovaným území. Těm jejich přítomnost přijde ok, páč černoch asi není Žid a Mexiko je plný opálenejch árijců. Jak může někdo takhle zbytečně zkurvit jinak zajímavej námět je mi záhadou. ()
Kosení nácků je žánr sám o sobě, ale Guy Ritchie se nechytá na 60 let starej Tucet Špinavců a na Pancharty už vůbec ne. Jeho příspěvek je naivní slátaninou, u které jsem se nudil a měl ji problém cokoliv věřit (což spolu souvisí). Podle mě je vyřízenej, podobně jako Michael Bay nebo Zack Snyder. Na vině je klasicky slabej scénář, ale jeho vady zde nehodlám zvlášť rozvádět, protože je to furt to samé - nefunkční drama, ploché postavy pronášející nudné dialogy a obecně je to celé tematicky tak nějak o ničem... Samozřejmě, že na tyhle postavy se nebude vzpomínat a nikomu nepřirostou k srdci jako třeba Aldo Raine, Hans Landa nebo onen nácek, jenž byl ochotný umřít pro chrabrost... Již v první půl hodině nás Ritchie chce utvrdit v tom, že jeho hrdinové jsou velcí frajeři, kteří zabíjí nácky s větší lehkostí a klidem, než třeba já krájím zeleninu. Jsou to dokonce takoví borci, že se klidně smějí ozbrojené nepřátelské hlídce do obličeje (můžou si to dovolit, protože scénárista své hrdiny přeci nezabije v prvních deseti minutách stopáže), jakoby nevěřili tomu, s jakou ochotou jsou právě náckové ochotni zabíjet klidně i ženy a děti. Zajímalo by mě, kolik toho autor ví o druhé světové... Vzhledem k tomu, jak je to celé hrozně vyumělkované, naivní a trapně namistrované, tak mě to vůbec nevtáhlo. Tlumič zde tlumí dost na to, že výstřely nejde prakticky vůbec slyšet, což je odchylka od reality, která filmařům slouží k tomu, že se nemusí moc zapotit ve vymýšlení způsobu, jak by měli hrdinové infiltrovat základnu, aby to fungovalo a naplnilo aspoň nějakou míru uvěřitelnosti. Snazší je si hrát na to, že výstřely přes tlumič nejdou prakticky vůbec slyšet a nepřátelé jsou prostě nepozorní, hluší a neschopní. Komando hrdinů se navíc skládá z herců, kterým nevěřím, že jsou postavami nějakého ukotveného fikčního světa. Henryho Cavilla mám rád, ale zde pojal svou postavy nějak nesoudržně; Na jednu stranu jako nějakej úchylák vyplazuje jazyk, když morduje nácky a na druhou stranu ponechává postavě jistou britskou uhlazenost a šviháckost. Alan Ritchson mi přijde jako vystřiženej z úplně jiný doby a kontextu - protože taky je. Zbytek komanda je nevýraznej, jak jen být může. Celej film je taky poměrně hnusně natočenej: Jakoby autor měl už řemeslo v ruce, ale skoro vůbec nesnažil. Přijde mi to jaksi uhlazený, blbě nasvícený, nelíbí se mi barevnost film - však se tady podívejte do galerie a uznejte, že to od pohledu vypadá jako průměrnej českej film, ačkoliv starý ritchieovky přes svou stylizaci působily podstatně uvěřitelněji díky jisté míře špinavosti a co víc, navzdory té špinavosti vypadaly krásněji díky barvám a zrnu. Kde je problém? To se od té doby Ritchie nenaučil pracovat s digitálem? ____Závěrem bych dodal, že si nežádám jen vážné filmy, kde vše bude dopodrobna promyšlené (ačkoliv to napomáhá imerzi). Rád bych třeba viděl ujetý film z druhé světové, který by karikoval, jak velkou roli hrál ve Třetí říši pervitin - o tom se totiž moc nemluví... Ritchie ale očividně nedokáže vymyslet nic promyšleně seriózního ani dost originálně ujetýho. () (méně) (více)