Recenze (839)
Československý vesmír - Písně kosmické (2023) (epizoda)
Pecka. Fajnově zpracovaný dokument o vesmíru z české perspektivy. Od Stonehedge, přes Tycho Brahe, Keplera, Nerudu až po Štefánika a Otčenáška. Nechybí Grygar a jiní.
Ahsoka - Část 5: Stínový válečník (2023) (epizoda)
Nejstupdinější díl ever. Todle jestli viděl Lucas, tak musel umřít nudou a když se probudil, tak by všechny vyházel. Naprosto zbytečnějch 50 minut plných plytkejch naivních stupidit.
Björk: All Is Full of Love (1999) (hudební videoklip)
Když to Chris Cunningham natočíl a podíval se na denní práce, tak chytnoul děsnou stíhu, že je to totální průser. No a pak za to dostal spousty cen a spousta lidí ho vynášela do nebes za fantastické dílo. Pro mně to bylo naprostá bomba. Klasická ukázka toho jak jsou nekteří tvůrci ke svým dílům kritičtí. Mám to úplně stejně. :)))
Mise (1986)
Odzbrojující strhující příběh muže jehož mysl i tělo projdou strastiplnou epickou cestu od uzurpátorské sobecké agrese k pokoře a pokání. To vše v kulisách Jižní Ameriky v dobách dobývání. Zní to jako recenze z otravného křesťanskýho magazínu, ale není. Film mě naprosto ohromil a byl to zážitek, který ve mně zanechal velký dojem. Prostě jeden z těch filmů u kterých si říkáte jak někdo může být takový talent a stvořit tak dechberoucí dílo.
Čert ví proč (2003)
Docela to mělo našlápnuto narozdíl od jinejch pokusů, pár dobrejch postav, ale to je tak všechno. Ke kultovní pohádce to má ještě hodně daleko.
Elena a muži (1956)
Zřejmě to měla být třeskutá komedie. Na to aby zaujala by ale musela mít větší kouzlo a více talentů. Kouzlo měla pouze Ingrid, zbytek už byla jen stafáž čím dál tím horších paňáců v různých stádiích křeče. V křeči byl i plytký scénář. Výsledek je jen splasklá bublina za šesták.
Strážci Galaxie: Volume 3 (2023)
Trošku ubrečený melodrama co skončí vesmírným multikulti dojákem. Škoda že ten důraz na rodinu z toho čouhá stejně školometsky jak z nějakýho křesťanskýho filmu. Tvůrci moc tlačili na pilu a lehkost prvního dílu se až na pár okamžiků vytratila. Trikové řemeslo bylo dokonalé.
Hra o jablko (1976)
Prostě dech beroucí jízda plná života, která vás nepustí až dokonce. Je to tak živočišný zážitek, až mi ani nevadí, zda to má či nemá nějaké poselství či katarzi.
Tetovaný (1968)
Celkem taškařice, bohužel čím víc ke konci, tím víc byl odfláknutej a bezradnej scénář. Škoda takové příležitosti zrovna s oběma herci po kupě. Bylo příjemné vidět Gabéna takhle rozšafného a živelného, plného energie. Skvěle mu to šlo. Funès netlačil na pilu a také celkem ušel.
Marie Stuartovna, královna skotská (1971)
Celkem ucházejíci varianta příběhu známé nešťastné skotské královny. Občas se v příběhu docela skáče, aby se to všechno stihlo. Bohužel mně to zas tolik emočně nevtáhlo.