Poslední recenze (84)
Jeho temné esence (2019) (seriál)
Knihy jsem nečetl, první série mě velice bavila a měl jsem radost, že se konečně na obrazovky dostane celý příběh, který Zlatý Kompas (2007) nedovyprávěl. Druhou sérii jsem vnímal spíše jako představení světa a přípravu na epické finále, které bohužel v třetí řadě už nepřišlo. Poslední epizody, které ukončují příběh jsou na můj vkus moc abstraktní a symbolické místo aby přišlo smysluplné rozuzlení. Miluji dějovou myšlenku a metaforu, ale tohle na mě už bylo moc přeplácané. Poslední série bohužel podprůměrná. Je škoda, že tak zajímavě promyšlený svět končí tak neuspokojivě. 5* -> 4* -> 2*
Pán prstenů: Prsteny moci (2022) (seriál)
Není to jako Peter Jackson a nikdy ani nebude, nemá smysl to po několikáté srovnávat. S takovou myšlenkou v povědomí se u mě jednalo o nostalgicky příjemný návrat do Středozemě. Je obdivuhodné, jak byli filmaři šikovní s vyobrazením motivů, které se pohybují v právně zapovězených vodách. Kostýmy, příroda i známé lokace jsou vyobrazené nádherně a jedná se o nejlepší položku mého hodnocení. Akční scény jsou dle standardů dnešní doby se špetkou absurdity. Příběh se těžko hodnotí pouze po shlédnutí první série, poutavý a neurazí, v posledních dílech trochu pokulhává smysl některých věcí. I když nemohu s čistým svědomím hodnotit plným hodnocením, seriál se mi líbil dostatečně, že se k první sérii ještě vrátím. Hodnotím 4*, ke druhé sérii mám velká očekávání a doufám, že mé hodnocení vylepší.
Humr (2015)
Jedna z nejlépe zobrazených dystopií jejíž pochopení je zároveň samotným příběhem filmu. Snímek jsem pozoroval s otevřenou pusou, fascinován každým dalším střípkem skládanky. Žánrově se těžko identifikuje. Geniálně vytváří absurdní komické situace, které člověka rozesmějí ve znepokojivých momentech, které k smíchu rozhodně nejsou. Nechápu, jak vůbec někdo mohl vymyslet bizarnosti, které film provází. Ač na první pohled vypadají nahodile, perfektně do sebe zapadají. V neposlední řadě musím vyzdvihnout kameru. Každý záběr je jak obraz a vtahuje diváka do děje.