• Drama
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (146)

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)

Strhující podívaná. George Miller, kterému táhne na 80 let, to opět zvládl. Je to vlastně hodně jiný film, než Zběsilá cesta a to je moc dobře. Furiosa je mnohem dějovější a více nám představí Pustinu. Film je rozdělen do pěti kapitol. S Furiosou jdeme od útlého dětství, kde se jí začnou dít velmi nepěkné věci. Od krutovládce ke krutovládci, od útěku k lovu, od vlasů po holou hlavu. Jako děvče je unesena a připravena o vše, co milovala. Pomsta v ní vře jak v Papinově hrnci. Vyroste z ní velká válečnice, odhodlaná k jasnému cíli. No já si to fakt užil, stejně jako Chris Hemsworth roli Dementuse (nebo se to skloňuje Dementa?), celý casting je brilantní. Anya Taylor-Joy je výborná a i její mladší verze Alyla Browne je velmi dobrá. Shrnuto podtrženo. Audiovizuální skvost, úžasné nápady, přiměřená logická brutalita, ty detaily (opravdu vypiplané do poslední řadící páky, rukojeti brokovnice). Akce naprosto fantastická a vůbec mi nevadilo, že jí není tolik, příběh mě naprosto uspokojil. Co dodat, 100%

plakát

Válka policajtů (2024)

Nikdy jsem nesledoval dění 90. let na Slovensku. Vyhnu se tedy hodnocení historické věrohodnosti. Film Rudolfa Biermanna je lehce přestylizované policejní drama, ale zábavné. Nikomu nelze věřit, mafie, gangy, policie, tajná služba. Vše je prorostlé a společně kooperuje, nebo velmi nekooperuje. Alexander Bárta je svérázný, samotářský policejní vyšetřovatel Miky Miko, který ví, jak se věci mají. Nicméně, smrt jeho nového kolegy ho donutí odejít z komfortní zóny a začne věci řešit po svém. Klišé a další klišé, ale proč vlastně ne. Funguje to na mě. Nemám rád, „na Slováky/Čechy dobrý“, ale tady se to celkem hodí. Je tam cítit touha po pokračování, proč ne… Příjemná žánrovka, trochu dlouhá, ale celkem pěkně to šlape. 70%

plakát

Daaaaaalí! (2023)

Moc jsem netušil, na co jdu. Pondělí, co dělat, když ne kino. No, i po shlédnutí úplně nevím, co to bylo. Já si tam našel komedii, lehce ve stylu Monty Python’s o umělci s velkým U a novinářce, která s ním chce udělat rozhovor. Nicméně, můj popis rozhodně nedokáže obsáhnout to, co jsem viděl. S časem a vlastně i prostorem si to moc hlavu nedělá a je to vskutku zajímavý zážitek. Zvláštní film, humorný, užil jsem si herecké výkony, ale do kina bych na to asi nikoho neposlal. 60%

plakát

Poslední závod (2022)

Film vyprávěný skrze „flashforwardy“ z pohledu Emericha Ratha, světoběžníka, multisportovce v podání Oldřicha Kaisera. Kryštof Hádek jako nejlepší český závodník na lyžích kolem roku 1912, Bohumil Hanč. Proti nim tvrdé, nevyzpytatelné Krkonoše a závod na 50Km. Muselo to být, s tehdejším vybavením, obzvlášť „výživné“. Jde vlastně o souboj národů. Politická situace doby, jak roku 1912, tak roku 1959, kde to vypráví mistr Kaiser, je napjatá. Pěkně natočené, zajímavé nápady a musím uznat, že vizuálně mě to velmi uspokojilo. Vše zní dobře, ale dohromady to na mě úplně nefunguje. Je toho nakousnuto spoustu, ale nakonec jde „jen“ o ten závod. Mě by to nevadilo a možná by to i stačilo. Je to celkem napínavý survival se zajímavými nápady. Můj problém je, že to ostatní je jen takové UHO a já bych chtěl lepší omáčku. Hodně silných 60%

plakát

Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)

Naprosto strhující podívaná a nejsem si jistý, jestli jsem někdy viděl lepší akci. Od začátku totální jízda. Post-apo sci-fi, kde v nádherném vizuálu Charlize Theron jako imperátorka Furiosa unese svému vládci to nejcennější co má, rodičky, aby je zachránila od krutého osudu. Tom Hardy jako Max se k tomuhle incidentu náhodně připlete a zběsilá jízda může začít. Perfektní auta, velmi sympatické dívky, skvělé nápady, detaily. Závěr filmu na mě sice úplně nezapůsobil, ale jako celek a čistě akční zábava, je to super. Nemůžu se dočkat na další kousek z tohoto světa. 90%

plakát

Tři mušketýři: Milady (2023)

Po připomenutí prvního dílu se okamžitě vrháme do děje a šlape to. Možná až trochu moc. Jako kdyby se zařadilo na vyšší rychlost a možná to šlo až moc do otáček. Nicméně, na mě to fakt funguje. Je to krásně natočené, výpravné, špinavé a je tam Eva Green. Její postava, Milady de Winter mě bavila hodně. Skvěle zahrané a člověk si není jistý, na které straně zrovna tahle „divoška“ stojí. Jen jedna věc mě přišla úplně mimo realitu. To, když se pokoušela Milady svést mladého d’Artagnana a on odolal. Tomu prostě nevěřím... 70%

plakát

Šestiraňák (2004)

„Oh Jesus, what a fucking day“. První film, krátkometrážní, od Martina McDonagha. Nepříjemný den si prožije Brendan Gleeson (ve filmu si zahrál i jeho syn Domhnall). Cesta vlakem domů nedopadne úplně podle představ. Perfektně napsaná komedie, černá jako pinta Guinnessu. Hláškování Rúaidhrího Conroye je výborný a „to tvoje mrtví dítě vypadá jako ten z Bronski Beat“, to bylo hodně tvrdý, skvělý a samotné finále? Bavilo mě to moc. 90%

plakát

Godzilla Minus One (2023)

Dlouho doufám, že už nebudu za vola a nebude můj oblíbený ještírek ten od Emmericha. Konečně soupeř, ha… Je to rozhodně jiná Godzilla. Poválečné Japonsko, zničené, zlomené. Hrdina filmu, pilot, který se vrací domů, ale úplně vítán není. Sám cítí, že selhal. Vůli k životu mu dá „nová“ rodina. Společně se snaží přežít, ale japonská hrdost a čest nedává Shikishimovi spát. Rovina filmu, která to zvedá na těch 80-90%. Ale pořád je to Godzilla! Sakra, ta ve filmu funguje. Na nic nečekáme a je tam. Gigantické, zdánlivě neporazitelné monstrum. Nejprve zkusíme „Čelisti“, ale tahle loď je opravdu malá. Ještěrka ničí, bourá, chrlí plameny. Neporazitelnost soupeře, kterou japonský lid může zažít znovu, je neakceptovatelná. Napadlo mě více filmů, kde cítím inspiraci tvůrců, ale to je jen dobře. Výborně to dohromady funguje a já si to moc užil. Silných 80%

plakát

Starý dub (2023)

Pěkně natočené, aktuální. Kéž by to takhle fungovalo. Obávám se, že naivní to bylo až moc. Je to vlastně o tom, jak nově příchozí syrská komunita probudí k životu umírající britské městečko. Solidarita, ne charita je takové heslo filmu a nepřekvapivě si nakonec pomohou všichni navzájem. Je to šíleně předvídatelné, ale zase nemůžu říct nudné. Pochopil jsem, co mi tím chce Ken Loach říct. Nicméně, až moc to hladí po srsti a přišlo mi to až příliš zaujaté. Nic proti tomu, ale mě to netrefilo. 60%

plakát

Válka o planetu opic (2017)

Válka. Pořád to skvěle vypadá a je to důstojné završení trilogie. Opice, vedené Caesarem začínají tahat za kratší konec. Radikální křídlo lidské armády, vedené Woodym Harrelsonem jde nekompromisně za svým cílem, vrátit lidi zpět na vrchol řetězce. Krutý plukovník zasadí Caesarovi citelnou ránu, a tak se náš oblíbený opičák vydává na svou cestu pomsty. Neohrozí tím ale celý kmen? Epičnost a dokonalost triků nechybí. Malinko se to vleče, některé drobnosti mě lehce bily do očí svou nelogičností, a tak nějak zvláštně to na mě nefunguje. 60%