Reklama

Reklama

Děj filmu se odehrává v létě roku 1957. V roce, kdy se bývalý automobilový závodník Ferrari (Adam Driver) ocitá ve velké krizi. Řeší problémy v manželství, smrt syna, ale také bankrot společnosti, jíž věřil. Příběh zachycuje nejen hlavního hrdinu, ale také další členy jeho rodiny, která definovala myšlenku výkonného italského sportovního vozu a prakticky stála u zrodu závodů formule 1 a také u legendární automobilové značky. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (7)

Trailer 3

Recenze (194)

classic 

všechny recenze uživatele

Mám taký reálny dojem v tom zmysle, že ponúkajúci sa teaser trailer na daný titul, je napokon predsa i oveľa vhodnejšou alternatívou, ako povedzme venovať viac ako dve reálne, a k tomu trebárs ešte i »pocitovo« o niečo dlhšie hodiny tomuto úplne nevydarenému titulu ako celku, keďže je tak akosi až ťažko-nestráviteľným, až tomu skoro vôbec ani nerozumiem, ako je to vlastne možné? Kde sa stala chyba? • Hollywoodsky režisér nakrútil akože biografický počin o talianskom, titulnom predstaviteľovi, čo asi nebol príliš najlepší nápad, v ktorom americkí hereckí predstavitelia, rozprávali s akýmsi divným, talianskym akcentom, resp. i s množstvom divných replík zo strán neustále sa prezentujúcich [mimoriadne nudných] postáv, a to teda konkrétne i za priameho doprovodu miestami až neznesiteľnej, chaotickej montáže, alebo dokonca tiež používaného, hudobného motívu z predchádzajúceho hitu Gladiátor, a to ani vskutku nehovoriac o naprosto prekérnom, hereckom prejave zo strany ústredného protagonistu Adama Drivera, ktorý sa podľa môjho pragmatického názoru do titulnej úlohy absolútne nehodil, čo v konečnom dôsledku neveštilo nič dobrého, a čo sa v podstate naplnilo až do poslednej bodky. • Ak by bola taká možnosť, tak by som si snáď nielen iba od režiséra Michaela Manna - vypýtal «tučné odškodné» najmä za to, že som venoval svoj voľný čas takejto nezmyselnej zlátanine, z ktorej sa dokonca možno »obracia v hrobe« i sám Enzo Ferrari, ktorý istotne nie je spokojný s týmto mdlým spracovaním, zaváňajúcim prapodivnou atmosférou, z ktorej na mňa stále dýchalo akési nekonečné, pocitové utrpenie, čo sa každou ďalšou scénou iba umocňovalo, ak aspoň nepočítam i zopár svetlejších momentov naprieč dianím, kedy sa konečné [z]hodnotenie zastavilo len na dvoch, ozajstne biednych hviezdičkách, pričom nechýbalo veľmi veľa, aby som zišiel ešte nižšie, čo by už zaváňalo naozajstnou katastrofou. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Narvat něčí život do dvou hodin většinou není dobrý nápad, takže vítám, že se Michael Mann touto cestou nevydal. Krátký výsek z roku 1957 s pár flashbacky do minulosti bohatě stačí k rozehrání velkého dramatu. Trochu jsem bojoval se samotným názvem, ale po chvíli přemýšlení jsem dospěl k tomu, že dává naprostý smysl. Ten film je o tom, kdo (a co) všechno je nositelem tohoto jména. ()

Reklama

borec999 

všechny recenze uživatele

Chápem, že Michael Mann išiel na to nekonvenčne a chcel sa u Ferrariho zamerať na jeho psychológiu, osobnosť a životné útrapy. Výsledok je však dosť nudný, nezaujímavý a zdĺhavý. V závere, keď konečne dostaneme závodenie, akciu a autá, je to razom omnoho pútavejšie. Ale ako sa hovorí: too little, too late. Mannov najnovší film som mal problém dopozerať, z čoho som bol veľmi nepríjemne prekvapený a zámeru vynechať zo života Ferrariho všetko zaujímavé a atraktívne spätne vôbec nerozumiem... 35-40% ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Formulu 1 mám rád už od detstva, celkovo motoršport, takže akémukoľvek filmu z tejto sféry sa pochopiteľne poteším. Inak tomu nebolo ani pri Ferrari. Ale napokon som bol akosi sklamaný. Enzo Ferrari bol rozhodne zaujímavá postava histórie motoršportu, a jeho život bol vcelku turbulentný. Od filmu som očakával ale určite niečo viac, ako neustále Enzove dilemy a osobnostné krízy. Vizuál bol síce skvelý, ale od dejovej línie by som čakal isto viac. Napokon sa však z Enza stala legenda, ktorý dodal značke Ferrari potrebný lesk. Film o ňom však pôsobil pre mňa priemerne, na 3* ()

Vidly10 

všechny recenze uživatele

Vizuálně, herecky a hudebně výborný film naprosto ztroskotává na absolutně neukončeném příběhu, který zde rozehraje. Oceňuji, že se snímek nezaměřuje na automobily, závodění a podobně (i když i to je zde zvládnuto skvěle), ale rozehrává si hned tři zajímavé linky, které chcete sledovat a rozehrává je dobře… to však končí naprostým zklamáním v podobě nic neříkajícího konce a příběh dokončujících titulků na konci filmu… ()

Galerie (41)

Zajímavosti (33)

  • Severoamerická premiéra proběhla na 61. ročníku newyorského filmového festivalu, kde byl tento film zároveň závěrečným filmem. (Johnny.ARN)
  • Kvůli vysokému počtu mrtvých jezdců i diváků byl závod Mille Miglia 1957 posledním v původním formátu. Během 24 ročníků (1927–1939 a 1947–1957) bylo známo 56 úmrtí, v posledních deseti letech, kdy se vozy zrychlovaly, jich bylo 35. V letech 1958–1961 se jela bezpečnější verze, poté byla Mille Miglia definitivně zrušena. (Johnny.ARN)
  • Režisér Michael Mann řekl: „Adam Driver a Enzo Ferrari jsou si v Adamově původu podobní. Adam se hlásí na Juilliard, je odmítnut a v devatenácti letech nastupuje k námořní pěchotě. Po skončení služby u námořní pěchoty se vrací na Juilliard, studuje, je odhodlaný a objevuje svou vášeň pro herectví. A nic mu nestojí v cestě.“ (Johnny.ARN)

Související novinky

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

03.11.2023

Pro hollywoodské režisérské matadory evidentně není vysoký věk žádnou překážkou v další tvorbě filmových spektáklů. Své o tom ví osmdesátiletý Martin Scorsese (Zabijáci rozkvetlého měsíce, Casino),… (více)

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno