Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když byl Chlapec (Dev Patel) hodně malý, vyprávěla mu matka legendu o mýtickém opičím králi Hanumanovi, který pomáhal bezmocným, stíhaným útlakem i křivdami. Pak mu přímo před očima matku zavraždí představitelé moci a chlapci dojde, že žádný Hanuman neexistuje. Možná i proto už jako dospělý v masce opičáka obráží nelegální zápasy, kde se nechává do krve ztlouct populárnějšími zápasníky. V těch nejtemnějších uličkách města hledá cestu k „těm nahoře“, kteří mu před lety tak fatálně ublížili. Když ji nakonec objeví, promění se v impozantní a zároveň děsivý nástroj pomsty, jenž ho má zbavit všech stínů z jeho minulosti. Dokáže to sám? A co se s ním stane, až na téhle cestě lemované smrtí dorazí na konec? (CinemArt)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (176)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Kdo čeká akční zátah a wicked nářez, bude zákonitě zklamaný, byť už si nevzpomínám, kdy jsem naposledy viděl film, který vyzařuje tak ryzí a hmatatelný vztek až nasranost. Patel natočil v něčem vlastně křehký příběh o brutální pomstě, který na půdorysu mýtu o opičím králi hrozí pěstí na současnou Indii a její sociální propasti a nepravosti. Je to film osvěžující v tom, že nebuduje macho mstitele, ale postavu, která musí napřed sladit svou mužskou a ženskou část, aby se mohla stát (opičí) pěstí spravedlnosti. Opičí muž hezky mytologizuje, pracuje s antitezí obrazu Indie jako země světla, vůní a barev, jaký známe z otřesného Milionáře z chatrče. Dev Patel hraje all-in na obou postech. Herecky intenzivní, režijně nápaditý - už to, jak film invenčně pozmění styl a vypráví tentýž příběh dvakrát, mě spolehlivě udrželo. Motiv mateřství a z něj plynoucí křehkosti novodobého Hanumana mě navíc dostal emocionálně. Výsledek? Film, který sice akcí šetří, ale nepůsobí nijak chudě. Na svoje momenty se stejně jako hlavní hrdina poctivě nadře. Opičák mě sejmul. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Opičí muž" představuje dnes na poli akčního filmu podobné zjevení jako svého času první "John Wick", ale má ještě zásadní body navíc za ohromné srdíčko. Je nesmírně sympatické, že tento přímočarý a současně formálně vydřený bitkovací biják o pomstě vznikl coby vysněný autorský projekt, dokonce ještě vyvzdorovaný vůči všemožným protivenstvím. Dev Patel, kterého všichni vnímají jako herce citlivě charakterních rolí, se tu vrací do svého dospívání, kdy na soutěžní úrovni praktikoval takewondo. Respektive jde ještě dál do dob, kdy nadšeně sledoval fyzicky uhrančivé a emancipačně formující bijáky s Brucem Leem. Krom toho také zúročuje svou poučeně diváckou erudici vůči akčním filmům s bojovými uměními a jejich západním, dálnovýchodním i indickým milníkům z nadcházejících dekád. Jenže "Opičí muž" nepřináší pouze nadšenecké reference, které Patel přiznává a vyzdvihuje. Dokáže na nich zcela soběstačně stát a posouvat je dál - ne nutně nějakou sofistikovaností či cílenou pompézní radikalitou, ale čistě léta kumulovanou touhou ukázat, co v sobě nosí. Pomyslnému ringu akčního žánru poslední roky kralovala stáj 87eleven. Ta sice stále ještě dokáže občas vycenit zuby s každým novým "Johnem Wickem", ale protože se její styl stal standardem mainstreamu, působí už značně okoukaně i vyčerpaně. Patel a jeho tým v této analogii představují ony mladé, dravé a hladové otloukánky a outsidery, na které si nikdo na začátku nevsadí, ale na konci souboje mají na své straně srdce celého davu. Patelova kombinace bollywoodské barevnosti, eklektické multikulturnosti (ve smyslu estetické, žánrové i co do tradic bojových umění) a vše prostupujícího nadšení by sama stačila na ozvláštnění a vítězství na body. Ale pak je tu ta přízemní, bestiální choreografie a především nevídaná kamera, jež je dílem nováčka Stephena Renneyho povýšeného z kaskadéra na vodiče kamery, které svou dravostí, syrovostí, nekompromisní fyzickou energií a divokou dynamikou trhají usedlou konkurenci na kusy. ()

Reklama

PogoJoe 

všechny recenze uživatele

Dev Patel natočil technicky dobře zvládnutý akční biják o pomstě, ve kterém si i zahrál. Lehčeji a pohodověji laděný začátek s prvním akčnějším vrcholem celkem navnadí. Pak ale začne příliš dlouhá nudnější pasáž "obrození" plná rádoby chytrých a filozofických řečí, z nichž de facto vyznívá hlavní poselství "nakopej tomu hajzlovi prdel", plná trénování ve stylu "Kickboxer" a otravnýho dědka s bubínkem. Načež musí přijít samozřejmě akční finále. Za týden už nebudu vědět, o čem to bylo. Prostě další dobře natočený, ale jinak spíše natahovaný a rutinní film plný bitek a ran pěstí... Hlavní hrdina celkem sympaťák, ale příběh bez zajímavějšího nápadu a tak trochu "bez duše". ()

DragonnCZ 

všechny recenze uživatele

Opičí muž, jak je již tento snímek do češtiny přeložen, si vaši pozornost rozhodně zasluhuje. Novopečený režisér, scénárista a herec hlavního hrdiny Dev Patel, vám zde naservíruje na stříbrném podnose vše, co si jako fanoušci akčního žánru zamilujete. Na obrazovkách se odehrávají skvěle nasnímané akční scény, dojemný a skvělý příběh a ačkoliv je o pomstě, já si to opět zamiloval. Vše co k dokonalosti ještě dopomohlo, byla indická kultura, náboženství a přízvuk. Plus finále mi hezky připomnělo můj oblíbený film Gladiátor. Já to miluju a film si ještě rozhodně shlédnu tak desetkrát! Uděluji úctyhodných 9 bodů z 10! ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Víc než jen derivát všech ikon akčního žánru. Dev Patel naservíroval osobitou, sebevědomou podívanou, která uhrane jak technickým a atmosférickým zpracováním, tak příběhovou výstavbou. Příběh rámují dvě zásadní a rozmáchlé akční sekvence, které jsou náležitě vybudované a zasloužené. Film tedy nesází na nonstop akci, jeho kořením je indická kůltura, mytologie a kasty. To vše dodává Monkey Manovi potřebnou svěžest přinášející přesah obyčejnému příběhu o pomstě. Jednoduše důmyslně zkonstruovaný biják, kde se pod povrchem schovává spousta na rozbalení. Vystřihnout doslovnou nadbytečnou minulost z prostředku, která narušuje plynutí, tak je to takřka perfektní prvotina. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (13)

  • Dev Patel začal trénovať Taekwando, keď mal 10 rokov. V marci 2006 vo veku 16 rokov získal čierny pás v 1. dane. (Arsenal83)
  • O svojej práci na filme Patel povedal: "Myslím si, že akčný žáner je niekedy systémom zneužívaný. Chcel som mu dať skutočnú dušu, skutočnú traumu, skutočnú bolesť... A chcel som vliať do nej trochu kultúry.“ (Arsenal83)
  • Film měl velké produkční problémy, Dev Patel (Kid) před začátkem natáčení přišel o produkčního designéra a hlavního kameramana. Také přišel o velkou část vybavení a komparzu kvůli uzavření hranic a filmu tak hrozilo, že vůbec nevznikne. Dev Patel přesto dokázal uprosit producenty, aby mu dali šanci. Tu dostal, ale musel se hodně uskromnit, film se tak natáčel na mobily a GoPro. Komparz nahradili osvětlovači, maskéři a každý, kdo byl volný, šel před kameru. Na spoustu kaskaderských kousků používali to samé vybavení furt dokola, po každé akční scéně tak museli spravovat rozbité stoly, židle a další vybavení. (Yoshitsune)

Související novinky

Jurské město nabírá další obsazení

Jurské město nabírá další obsazení

17.04.2024

Sedmý film dinosauří série se hýbe kupředu raptořím tempem. Mnoho času totiž nezbývá, premiéra filmu, jehož údajný název má být Jurské město, je pořád stanovena na klasický letní blockbusterový slot… (více)

Reklama

Reklama