Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (více)Epizody(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (169)
Scénárista Štěpán Hulík umí a režisér Martin Blaško pojal tuhle jeho vycizelovanou věc neobyčejně subtilně, civilně, pokorně, přitom ale precizně a vybral si pro ni vhodné herce, takže to šlapalo jak hodinky. Kdo by v reálu věřil v nevinu sestry Smrti? Nikdo. A jak taky? To, že nakonec neskončila ve vězení, považuju po téhle dokureality za zázrak. ()
Pravděpodobně nejlepší veřejnoprávní seriál všech dob. Nepříjemný, moderní režií i vyprávěním, vtahující právě proto, že se nesnaží lézt líným konzumentům do análu. A konečně taky všechny herecké výkony naprosto trefené a v případě ústředního kvartetu neuvěřitelně intenzivní. Víc podobného draslíku rovnou do žíly těm diváckým ležákům otupělým dalšími a dalšími detektivkami! ()
To mlady devce (dcera) tam bylo zbytecne a pusobilo rusive. Meliskova by to utahla levou zadni i bez tyhle otravny postavy. P.S.: Denisa Baresova to zahrala dobre, o to nejde, ale ta postava tam nemela byt. P.P.S.: Kdyby to bylo o chlapovi, hral by to Krobot. Myslim, ze Meliskova se jim musela inspirovat. :))) ()
Českou seriálovou produkci (obzvlášť tu kriminální) v podstatě dokonale ignoruji, ale zvědavost mi nakonec nedala, když to všichni tak chválili - abych si nakonec jen potvrdil, že kdybych to neznal, absolutně o nic bych nepřišel - osobně mi to prostě přijde strašně přeceňované, i když samozřejmě racionálně chápu, že jedním ze zdrojů popularity Podezření je jeho kontrast s podobnou produkcí na Nově a Primě, která se tomu samozřejmě rovnat nemůže, ale osobně mi ta laťka stejně pořád přijde nastavená strašně nízko, a všechny tři díly mě dost nudily, mj. kvůli tomu, že případ Marešové byl svého času hojně medializovaný, a pokud to člověk jen trochu sledoval, v seriálu se nedozví skoro nic nového, a jen si to útrpně spěje ke svému předem očekávanému rozuzlení. Nebavilo mě ani obsazení okoukanými hereckými tvářemi a veskrze to v mém případě považuji za ztrátu času, a osobně si trochu myslím, že nejvíc to vychvalují ti samí, kteří měli tenkrát o Marešové předem jasno, podobně jako nemám pocit, že by se něco od těch časů změnilo a že by se česká média a veřejné mínění nějak víc naučily uznávat presumpci neviny, je to pořád stejná bída jako tehdy. Btw. dceřina milostná scéna s přítelem je nejzbytečnější sex ve filmu za hodně dlouho. ()
Zdařilé psychologické drama s hutnou atmosférou, mj. tu aféru a novinářský humbuk jsem před několika lety zaznamenala, námět (příběh) je tedy srozumitelný a pravdou je, že tvůrci se s tím nemažou a dobře dělají.. Podezření a následné obvinění zdravotní sestry stačí k tomu, aby jí (z)ničilo život.. Klára Melíšková se mi líbila už ve filmu Vlastníci, ovšem tady je ještě lepší, klobouček.. Denisa Barešová je velice zajímavá a zřejmě bude dobré si ji do budoucna pohlídat.. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (18)
- Sestra Hana Kučerová (Klára Melíšková) projevuje nedostatek empatie, bezcitnost a jakýkoliv zájem o druhé. Z psychologického hlediska by ji byla nespíše diagnostikována disociace. Člověk takto jedná v souvislosti s prožitým traumatem, týráním a zneužíváním v dětství. Disociace, tedy „oddělení se“, ve zjednodušené interpretaci znamená, že osoba se na základě prožitého traumatu od svých pocitů oddělí, a to proto, aby se chránila před emoční bolestí a tím pádem ale není schopna cítit a vnímat. Jedna z možností, jak disociaci léčit, je najít v minulosti spouštěcí trauma disociace, a to zpracovat a přijmout, jinak řešeno smířit se s událostí. (sator)
- Hana (K. Melíšková) těsně po propuštění zahlédne v televizi mluvit bývalého ředitele o důležitosti paliativní péče. Paliativní péče je komplexní, aktivní a na kvalitu života orientovaná péče poskytovaná pacientovi, který trpí nevyléčitelnou chorobou v pokročilém nebo terminálním stadiu. Cílem paliativní péče je zmírnit bolest a další tělesná a duševní strádání, zachovat pacientovu důstojnost a poskytnout podporu jeho blízkým. (sator)
- Po úmrti pacientky sestra otevře okno. Tento „symbol“ se provádí na většině zdravotnických zařízeních, aby duše mohla odejít... (Winster)
Reklama