Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (více)Epizody(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (169)
Melíšková jasné ocenění , zapšklou ženskou sehrála mistrovsky a zdatně jí sekundovaly i zbylé role, například rozjíždějící se mladá Barešová v roli zabejčené a nepříjemné dcery (jablko nepadne daleko od stromu), výborný Hanuš v roli obhájce a například jsem byl nadšen i přítomností Steinmasslové, která prostě dobrou herečkou je, akorát poslední dobou hodně vnímaná pouze jako poblblá bába z Ulice. Poslední dobou u nás vzniká hodně kvalitních seriálů podle skutečných událostí a po brilantním Ochránci jsem měl tu možnost vidět další, neméně kvalitní kousek...........................moje hodnocení = 8 z 10. ()
Nechal jsem se nalákat příznivými kritikami z csfd - a bezpochyb souhlasím s filmem i jeho hodnocením. Proto jen dvě nepodstatné poznámky: Ústřední postava hraje (má hrát?) svoji roli tak, aby se jevila nesympatickou, avšak zároveň tak, aby bylo poznat, že inkriminovaný čin neprovedla. Potom je už snadné dokázat, že zde není žalován její čin, nýbrž její osoba, která svým bytím obžalovává či přinejmenším znejisťuje existenci těch, kteří jsou považováni za pouhé svědky... Vedlejší postavy (a to je pro mě asi největší pozitivum) zastupují právě ty "podezřelé" činy (zřejmě i trestně postižitelné), které se odhalují či vyplouvají na povrch při řešení hlavní kauzy. Tyto činy jsou tu, ale jsou zároveň mimo pozornost, jen naznačeny, protože nikdy nebudou veřejným předmětem a projednávány budou jen v rodiných a společenských kruzích... Dovedu si představit, že film ocení především zdravotnický personál - a přitom se nad sebou zamyslím, protožr to s ním jde dost z kopce... Zkraje filmu jsem se domníval, že se bude nejspíš jednat o Marii Fikáčkovou (viz též Stanislav Motl), která vraždila kojence v roce 1960), ale dle "obětí" bylo brzo jasné, že se jedná o celkem nedávný případ Věry Marešové - snad jen s tím rozdílem, že by si po milionových odškodněních už sotva (neúspěšně) hledala zaměstnání ve svém oboru. ()
Neskutečně civilně působící drama s místy až trýznivou dusivou atmosférou a skvělými hereckými výkony (Melíšková vyniká, ale ostatní jí velmi zdatně sekundují). Film, u něhož už hlavní téma by jistě dokázalo "zabavit", přitom se nám tu ale otevírá spousta dalších, nad kterými si můžeme ještě dlouho po skončení minisérie dumat. A to mám ráda (i když to dumání rozhodně v tomto případě není většinou až tak příjemné). Snesla bych jasnější rozuzlení, na druhou stranu i tohle mi do té série vlastně ve výsledku sedělo. Tak jako po celou dobu, i v závěru nechali tvůrci věcem prostě volný průběh, nesnažili se nějak šroubovaně utvářet situace, aby to bylo třeba více líbivé, aby postavy působily více či méně sympaticky, jejich charaktery jasněji (a více "černobíle"). Typicky mě napadá třeba scéna s dopisem, který se dal pro očekávané uronění nějaké té slzy navíc přečíst, k čemuž tady naštěstí ale nedošlo a ve výsledku to pak bylo možná o to působivější. Celkově podle mého velmi vydařený neotřelý počin, který si zaslouží plný počet a alespoň takových 85 %. ()
Scénárista Štěpán Hulík umí a režisér Martin Blaško pojal tuhle jeho vycizelovanou věc neobyčejně subtilně, civilně, pokorně, přitom ale precizně a vybral si pro ni vhodné herce, takže to šlapalo jak hodinky. Kdo by v reálu věřil v nevinu sestry Smrti? Nikdo. A jak taky? To, že nakonec neskončila ve vězení, považuju po téhle dokureality za zázrak. ()
Od prvých minút bolo zrejmé, že sledujeme pozoruhodné dielo. Skvelá práca kamerou a vyzretá réžia mladého režiséra, ktorému zverili prvú veľkú prácu v kariére sú ozdobou tohto televízneho filmu. Ale to najlepšie ešte len prišlo. Klára Melíšková v úlohe obvinenej zdravotnej sestry je stelesnením herectva a jej výkon si pýta všetky lokálne herecké ceny. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (18)
- Tereza (Denisa Barešová) své matce ve vazbě ukazuje na mobilu fotku svého přítele. Do věznic v ČR je však vnášení mobilních telefonů zakázáno. (awful)
- Místo koupání je jezero Lhota u Kostelce nad Labem. Dům sestry Hany (Klára Melíšková) je na adrese Dvořákova 2, Brandýs nad Labem. (sator)
- Určitá část příběhu se odehrála ve Vazební věznici v Hradci Králové. (James87)
Reklama