Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komtesa Gladiola (I. Janžurová) se má stát nevěstou bohatého továrníka s cikorkou (M. Kopecký), aby tak došlo ke spojení dvou významných rodů. Jenže! Její představy o lásce jsou zcela jiné, a tak rozehraje hru, která způsobí nejednu pohromu... Parodie na operetní převleky, záměny osob, nečekané „klasické" situace, samozřejmě se šťastným koncem... To je rozverná komedie Zdeňka Podskalského s hvězdným hereckým obsazením. (Bohemia MP)

(více)

Recenze (32)

Tiiso 

všechny recenze uživatele

Tento styl vyprávění není úplně má krevní skupina. Ale to nemění nic na tom, že když se na operetku podívám objektivně, musím přiznat jak je zrealizovaná velmi nadprůměrně. A to hlavně díky všem hercům, kteří nejen hrají ale i dobře zpívají. Dějově je nám předkládaná klasická náplň operety, tedy láska, žal, nějaká ta intrika a také samozřejmě drama. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Mám rád operetu a tady to jiskří řadou rozjuchaných a dobře známých melodií, které textově souzní s nijak originálním, nicméně nadmíru zábavným příběhem, dalo by se říct, že to je taková karáskovina zasazená do starší doby. Standardní Kopecký, výborný Landovský se Zázvorkovou a Ivě Janžurové to překvapivě hezky pěvecky ladí s Pavlínou Filipovskou. Roztomilý drahokam na náhrdelníku z počátků normalizační televizní tvorby. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Pane barone, dovolte abych se naposledy představil. Jsem Cyprián Kachle, továrník na cikorku." Mám rád operety, mám rád parodie a mám rád bez výjimky všechny herečky i herce, kteří se v Námluvách komtesy Gladioly objevili. Proto s plným hodnocením neváhám ani na vteřinu a stále žasnu, jaké skvostné kousky se v zaprášeném televizním archivu povalují. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Chápu sice, že obliba Podskalského humoru je značná, ale Oplustila opravdu jen zřídkakdy lze přežít. V této televizní hovadince je možno se povznést nad vším snad jen díky tehdejšímu výběrovému ensemble. Ačkoli nabordelené je to slušně, Homola a Trégl pamatovali lepší časy, Janžurka a Zázvorková byly zrovna v kursu, Landovský se tu zřejmě ocitl omylem, Štercl nepochopil žánr a Filipovská byla ještě za lolitku. Nu a Kopecký? Ten si podržel úroveň vždy a všude. Neb nemohl jinak. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Rozpustilý mix červené knihovny (v černobílém provedení) a vybraných líbivých operetních melodií umocňují skvělí herci a vtipné dialogy. 1) Zatímco operety v klasickém (vážném) provedení nějak nemusím (neviděl jsem ani jednu, přiznávám s uzarděním), karikující nápodoby mi docela sednou, ať už jsou to cimrmani, občasné kabaretní prezentace jednotlivých songů anebo právě tento předchůdce budoucích karáskovin._____ 2) To klíčové slovo je sestřih, který, podobně jako u sestřihů z televizních silvestrů či nejrůznějších scének a vystoupení, zpravidla vybere to nejlepší (podle vkusu režiséra ovšem) a především nejkoukatelnější či nejposlouchatelnější kousky. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (1)

  • Dle slov komorníka (Václav Trégl), který zakopal na zahradě truhlu v roce 1866 před Prusy a pak na ní po devadesát let zapomněl, se tedy film odehrává v roce 1956. (rakovnik)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno