Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když v roce 1989 natočil režisér Hynek Bočan televizní komedii podle scénáře, který napsal ve spolupráci s Miroslavem Skálou, nebylo téma seriálového herce u nás tak aktuální, jako je dnes, v době nekonečných seriálů… S o to větší chutí si divák může v současnosti příběh vychutnat. Komedie vychází z principu „televize v televizi“ a Petr Nárožný v ní ztělesnil hlavní hvězdu populárního seriálu, její osudy v rámci fiktivního děje i v soukromí – vně i uvnitř seriálu. Prolíná se tu natáčení se životním příběhem herce, do něhož zasahují fanoušci a okolí, které mnohdy nedokáže odlišit postavu od jejího představitele. Hrdina se tak dostává do situace, kdy mu role nedobrovolně mění vlastní život… (Česká televize)

(více)

Recenze (73)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Já když se do tebe zamilovala, ta jsem se zamilovala do Cyrana z Bergeracu, jenže se z něj vylíhl Sláma!'' --- Už to tady zaznělo. Námět geniální, ale socialistické kulisy to tak trochu sráží. Na druhou stranu soudruh Ing. Sláma ač náměstek je ještě starým soudruhem pracujícím ve fabrice a toto názvosloví by k modernímu hávu moc nezapadalo. A budovatelský odér seriálu připomíná i skvěle udělaný hudební podkres jeho fiktivních titulků. Děj chvilkami nudí, ale místy dochází ke skutečně zajímavým dialogům. Film s velkým předstihem vystihl fenomén, který byl pak markantní hlavně v devadesátých letech, kdy se se seriály roztrhl pytel. Za komunismu totiž sice vznikla celá řada seriálů, ale většina z nich byla národu spíše tak trochu k smíchu. Jmenujme třeba Zákony pohybu, Muže na radnici, Okres na severu, Plechovou kavalérii, vysmívané Rodáky a další. Řada z nich ukazovala jak je to náročné v tom či onom řemeslu a vždy se jimi táhla ideologická niť vůdčí role strany. A toho měl divák po všech těch schůzích a ideových školeních i tak dost. Naštěstí tam alespoň hráli herci už tehdy slavných jmen , ale i oni sami často nemohli v té vatě předvést veškerý svůj um. Proto se chytly spíše ty seroše z reálného života jimž vévodili třeba Chalupáři, trochu Druhý dech a národem milovaná Nemocnice na kraji města. Zatímco málokdo si ztotožňoval Buchvaldka jako pracovníka Národního výboru, nebo Josefa Dvořáka jako výborného kuchaře, u Jaroslav Moučky došlo ke zcela jinému efektu a po roli bodrého krajského tajemníka Pláteníka mu Pláteník už tak nějak zůstal. Dokonce si lidé zejména na vesnicích pletli jeho skutečné jméno se seriálovým byl jako Pláteník následně dlouho vnímán na besedách širokou hlavně starší veřejností. A já si skoro myslím, že Ing. Sláma a to celé kolem něj tím byl možná takovým předobrazem a inspirací k tomuto scénáři. Podobný osud potkal některé herce z Nemocnice na kraji města, kdy třeba pan Abrhám sám míval někdy problémy s lidmi, kteří v něm i v reálném životě viděli nekompromisního primáře Blažeje. Svým způsobem byli předlistopadoví seriáloví herci  ti první, kdo si u televizního diváctva prošli spojováním jimi hraných postav s jimi samotnými. Polistopadová smršť pak některé nebožáky hrající hlavně záporné postavy dostala mnohdy do nejedné nepříjemné situace a zmiňovali se o tom jak herci Života na zámku, tak Ordinace v růžové zahradě, Ulice apod...  Závěr filmu měl docela dobrou ironickou tečku. Pana Nárožného mám rád a soudruha Slámy se zhostil bezvadně. Opět jsem si taky při sledování musel říci jak tenkrát neskutečně nádherná ženská byla Dáda Patrasová. Tohle bylo hodně zajímavé i z hlediska fenoménu jakým je ovlivňování lidí filmem a předkládanými obrazy.  Dávám tedy za dva psy a jednu kočku. * * * ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Prima parodie na Ulici a podobný šmejdy, kde vo čerstvě vylíhlym beďaru dokážou žvejkat tři díly a s hlavním hrdinou to prožívá celá čtvrť. Spojte si Nárožnýho s Heřmánkem, atraktivní prostředí "moderní výrobny" Československé televize, a trochu vyšinutý námět, který postupem na můj vkus trochu ztrácí šmrnc. Jeden z lepších televizních filmů s celou plejádou známých i málo se objevujících tváří v menších i úplně maličkých roličkách (z té druhé skupiny Zdeněk Dítě, Antonín Molčík, Bohumil Švarc st.). ()

Reklama

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Moc nechápu to nízké hodnocení tady, ale to bych se mohl upsat, je to trvalý jev. Televizní práci považují zdejší "recenzenti" za podřadnou a kdejaký filmový blábol má vyšší hodnocení než dobrá inscenace. Tahle je zrovna skvělá. Výtečně obsazená a zahraná všemi představiteli, ale hlavně mistrně vybalancová mírou nadsázky. Humor je všudypřítomný a situace jsou jen vypointované situace, které se tak často při natáčení vyskytnou. Za skoro 30 let na place, jsem většinu z nich osobně zažil. ()

Pitryx odpad!

všechny recenze uživatele

Zpočátku se mi to jevilo jako dobrá komedie, ale pak se to zvrhne v rodinné skorodrámo. Takže mně to přestalo bavit, ale jsem statečný a dokoukal to, možná proto, že mám rád pana Nárožného. Je škoda, že to autoři takto pokazili, hádkami atp. Podruhé ani omylem. 201206088343/8528+++++++++++++++++ Tak jsem to podruhé přece jen zkusil. Protože mýlit se může každý. Bohužel, musím naprosto přesně opakovat svůj starší komentář napsaný před sedmi lety. A ještě mohu přidat, že tohle se mi vůbec nelíbilo. Nevím tedy co na tom bylo komediálního. Panu Nárožnému, mému oblíbenci tahle role vůbec nesedla. Takže hodnocení zůstává i po letech stejné. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Petr Nárožný jako herec Hofman, který hraje v jednom nekonečném seriálu postavu Slámy a seriálová postava se mu míchá do soukromého života a naopak. A závěrečná scéna filmu ukáže, že je všechno úplně jinak! Suprová televizní komedie v režii Hynka Bočana. A Karel Heřmánek jako režisér seriálu je geniální!! ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Vjezd do firmy Chemoprup v úvodu je ve skutečnosti vjezd do areálu České televize z jižní strany. (Haniczka)
  • Ve filmu zazní tři slangové výrazy: „skoprovat“ – jedná se o kopírování natočeného filmového záznamu, „rudl“ – to je pojízdný vozík na břemena, jméno dostal podle výrobce německé firmy Rudly AUER Packaging, a termín „nočka“ – jedná se o filmování v noci. (sator)

Reklama

Reklama