Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chow (CHOW YUN-FAT) se snaží žít slušným životem - jak to jen u vyhazovače v bangkokském nočním klubu jde. Jeho přítel je ale v průšvihu: má dluh u lichváře, u kterého se dlužit opravdu nevyplácí. Aby ho Chow z problému vysekal, naplánuje s místními mafiány přepadení kamionu s pašovanou municí. Ale při akci se má stát jedna věc, o které Chow neví - má při ní zemřít. Boj o život a čas odplaty nadchází... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (70)

Juto 

všechny recenze uživatele

Jednorozmerné postavy sú jednou z najväčších slabín tohto filmu. Ale zas vyniká skvelými prestrelkami a bojovými akčnými scénami. Réžia Ringo Lama je vynikajúca. Má solídnu estetiku pri zostavovaní scén a vytvára štýl akcie drsnou silou. Najviac cool scénou z tohto filmu je klubová prestrelka. Nechýba ani pár pyrotechnických scén, ktoré sú tiež celkom výnimočné. 7/10 ()

maty39 

všechny recenze uživatele

Ringo Lam je magor, který k smrti nesnáší své hrdiny. Podívejte se na pár jeho starších filmů a zjistíte, že Ringo Lam dokáže svého hrdinu protáhnout očistcem a pak mu ani nenabídne klasický hollywoodský happy end. Ringo Lam se soustředí především na příběh a vztahy mezi jednotlivými hrdiny a okolním světem. Akční scény využívá především k vykreslení utrpení a brutality svého filmového světa. Hrdinové jeho filmů (a to nejen záporáci) jsou většinou slušní magoři a když ne zrovna magoři, tak žádní andílci, kteří se pohybují minimálně na hraně zákona. Většina z výše zmíněného platí i pro Lamův Full Contact. Ve Full Contactu se Lam zaměřuje na vztahy mezi jednotlivými hrdiny. Nic není černobílé a každou minutou se vztahy mezi hrdiny posouvají směrem ke konfrontaci. Akční scény tak nejsou ani tak následkem dějových zvratů, jako spíše vyústěním a vyřešením vzájemných vztahů. Dějová linie je tak zoufale neoriginální, ale atmosféra je velmi dusná a strhující. Nikdy nevíte, co s kterou postavou bude, ale víte, že z tohoto nikdo nevyjde s nějakým vítězným pocitem. Samotné akční scény jsou velmi povedené a zručně natočené. Je pravda, že Lam není Woo. Akční scény jsou kratší, neklade se důraz na efektní choreagrafii a bodycount je na hong kongské filmy velmi umírněný. Prostě se musíme smířit s tím, že Lam netočí akční filmy, ale drsné kriminálky, které okoukal především z francouzských vzorů. 90% ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,600,000║ Čistý Masaker. Pravdepodobne to bolo točené bez nejakého súvislejšieho scenára, hlavne že tam je na každom kroku krvavá, brutálna prestrelka, koľko toľko to zachraňuje charizma Chow Yun-Fata ale čakal by som podľa hodnotenia niečo čo má viac než akciu bez kúska zmyslu a nudných kecov. /40%/ ()

haj 

všechny recenze uživatele

Starej dobrej Hong Kong, ne jako většina těch vyměklotin, co se tam natáčejí dneska. Chow Yun-Fat je jako vždycky skvělej, stejně tak Simon Yam. Krom toho jsme dostali možnost zjistit, že Ringo Lam umí natáčet nejen špatný filmy s van Dammem (i když Max. riziko tak špatný není), ale i filmy, kterými se inspirovala řada dalších režisérů, včetně Tarrantina. Jinak doufám, že čeští distributoři budou takhle pokračovat dál. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv úcta Ringo Lama k francouzské kriminálce drsné školy sedmdesátých let vykrystalizovala do nejčistší podoby ve filmu City on Fire, v "revange story" Full Contact využívá mnohem více žánrových než osudových prvků. Zpočátku klasické schéma zrady a následné pomsty ale v hongkongských reáliích ztrácí svou přímočarost a je komplikováno vzájemnými emocionálními vazbami hrdinů (přátelství, láska, respekt k padouchovi). Full Contact je tak příběh o pomstě, který zdánlivě naplňuje klasické schéma "revange subžánru", ale ve skutečnosti pracuje s naší žánrovou pamětí a na poslední chvíli nabídne jiné východisko, než bychom čekali... ačkoliv se po chvíli do známých kolejí opět vrátí. Z toho vyplývá i značná dávka sebeironie a nadsázky, okořeněná občas i hongkongsky praštěným humorem (zdrojem žertů je i padouchova homosexualita) a zlehčováním situací slovními vtípky. Film pracuje především s charismatem ústředního představitele - Chow Yun-Fata, který tentokrát nevytváří zcela nový model hrdiny (jako v City on Fire), ale úspěšně parafrázuje svého drsňáka z Wooových snímků (jen si místo vyplivování párátka olizuje palec). ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama