VOD (4)
Obsahy(1)
Ariel je poněkud vzpurná mořská víla, která žije v podvodní říši v Atlantiku. Touží poznat svět lidí, i když ji její otec, vládce podvodní říše Triton, důrazně varuje, že obyvatelé moře to mají přísně zakázáno. Ariel se zamiluje do prince Erika, kterému zachránila život, když jeho loď ztroskotala v bouři. Aby ho mohla znovu spatřit, požádá o pomoc mořskou čarodějnici Ursulu. Ta slíbí, že jí na tři dny přičaruje lidské nohy, výměnou za její krásný hlas. Ale pokud ji během této doby princ z lásky nepolíbí, bude se muset vrátit do moře a navždy čarodějnici sloužit. Ariel na to přistoupí. Netuší ale, že Ursula udělá vše, aby Ariel prince nezískala. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (167)
Další skvělá Disneyovka, která mi přišla sice od druhé poloviny poněkud uspěchanější, ale jinak nemám co říct proti. Ariel je sympaťačka, ať už mluví, či nemluví. Na postavy dodávající největšího podílu humorné vložky se dostalo taktéž v dobré míře. A příběh má hlavu i patu. Opět, stáří filmu není vůbec znát. 90% ()
Malá mořská víla nemá příběhově moc čím překvapit, nicméně nabízí několik poučných mouder, které si ale divák odnese spíše až ve vyšším věku - ať už jde o splývání hranic mezi dvěma odlišnými světy (zde lidského a mořského) či o rozumný a zdravý vztah mezi rodiči a dětmi. Tvůrci v tomto případě nesázeli tolik na humornou linii - byť film obsahuje i pár vskutku úsměvných momentů (viz Sebastian a kuchař či potrhlý racek) a hudebních čísel pro odlehčení atmosféry - spíše budovali dramaticko-romantický příběh dvou na první pohled velmi odlišných bytostí, jimž nebylo zpočátku úplně přáno. Z postav mě zaujala nejvíce ďábelská Uršula, která se postarala o velmi napínavý a děsivý závěr filmu. Slabší čtyři hvězdičky! ()
Musker s Clementsem vzali ponurou, téměř depresivní předlohu a přetavili ji v milou, zábavnou a příjemně odsýpající pohádku, kterou i po letech považuji za jednu z nejkouzelnějších mezi klasickými disneyovkami. A nejsem sám, protože moje holky ji milovaly a i teď se k ní občas nostalgicky vrací. Není divu. Je mile dětská a přitom nenudí ani dospělý doprovod a to aniž by si musela vypomáhat dnes obvyklými popkulturními odkazy. Má okouzlující zrzku jako princeznu, dokonalou zlou potvoru v podobě vychytralé chapadlovité herdekbaby a spoustu zábavných vedlejších postav mezi nimiž bezpečně kraluje francouzský kuchař. Písničky neruší, animace je výborná a nikde, kam oko dohlédne, žádná chyba. ()
Další příběh, který se v rámci historie zapsal do nejednoho srdce a myslí tisíce lidí. Ale do mého ne. V životě jsem řádně tento film neviděl a stejně jako zde bylo pár odkazů tak ne tak znatelných, ale lehkých. Taky moc nechápu to, že u Herkula žádný stud s Diem a podobnými a tady místo Poseidona Triton, ale tak dejme tomu. Pro mě slabší kousek, který v mém dětství nebyl. Ale pro mnoho lidí prostě kult. Finále samo o sobě docela nečekaně morbidní. ()
Malá mořská víla je pro mě takový paradox. Zatímco její chaluhová omáčka je zábavná, vtipná, neschematická, hravá a obsahuje hned několik umně podaných morálních poselství, její ústřední milostná linka mě neskutečně iritovala jako harpuna v konečníku. Ani nevím proč, obvykle svoje princezny nepotřebuju nutně 100% emancipované a lásku na první pohled v pohádkách beru jako téměř nevyhnutelný trop. Ale tady jsem to nežral ani s navijákem, ani bez něho. Možná je to tím, že s MMV má oficiálně začít ona pověstná Disneyho renesance (která nám představila pecky jako Lví král, Aladin, Kráska a zvíře nebo Mulan) v níž přišel myšák Mickey s novými tématy, dospělejšími a mnohem obyčejnějšími (rozuměj realističtějšími a sympatičtějšími) hrdiny, možná ne. Každopádně celá ta honba za polibkem z pravé lásky rozkvetlé po třídenní známosti mi zavání rybinou, a tudíž se ji nedokážu přimět spolknout. Možná je to i nevýrazným princem, který je nám představen jako "fajn kluk, co se chce oženit z lásky", ale navrch nemá osobnosti co by se za zuby barakudy vešlo. PS: Uvědomuju si, že si sebou nesu dlouholetou bagáž sexuální frustrace, ale Ariel prostě je rajcovní a je tak nakreslená naschvál. To mi nikdo nevezme. /// Dodatek po dni: Tak už vím, co mi vadí. Ariel se do prince zamiluje jen proto, že je to fešák, a pořád mluví/zpívá, jak je nádhernej. Nic víc v tom není. A nic víc zřejmě v lásce nepovažují za důležité ani další postavy (Sebastian, Flounder, racek, komorník, Uršula, vlastně tak trochu i táta Triton). No a pak tu je ten mentální rozdíl - holka je opravdu ještě děcko. Roztomilý děcko, ale pořád nedospělý tele, co se chová na svůj věk (16), ne-li ještě na míň. Jasně, že se šestnáctka zabouchne do prince okolo 20 let je normální. Horší je, že se dospělej a plus mínus racionální člověk může posrat z ní. ()
Galerie (61)
Photo © 1997 WALT DISNEY Pictures
Zajímavosti (61)
- Vzhľad morskej čarodejnice bol z veľkej časti inšpirovaný americkou travesty umelkyňou Divine. (matthew.17)
- Studio Disney chystalo film už v pozdních třicátých letech a kreslíř Kay Nielsen tehdy připravil množství nákresů, které se o padesát let později staly důležitou inspirací. Nielsen je uveden i v závěrečných titulcích. (AngelLucy)
- V roku 2006 naspievala Ashley Tisdale pieseň „Kiss the Girl“ z tohto filmu. (Msscastillo)
Reklama