Reklama

Reklama

Smrt podle poslední vůle

  • Velká Británie The Cat and the Canary (více)

Obsahy(1)

Přesně 20 let po smrti Cyruse Westa (Wilfred Hyde-White) přijíždí na Glencliff Manor vykonavatelka jeho poslední vůle Allison Crosby. Otevírajíc společně s hospodyní chladící box, jsou velice překvapeny, když tam kromě černého kufříku najdou i živou můru. Na venkovské sídlo se začínají sjíždět potencionální dědici, Allison Crosby je překvapí prohlášením, že poslední vůli jim přečte nebožtík sám, před 20 lety ji totiž nafilmoval.

Ve chvíli kdy se dědicové posadí za obrovský stůl začnou odbíjet staré stojací hodiny, hospodyně je zděšena, protože hodiny odbíjely po 20 letech poprvé a to jen 7x i když je v domě 8 lidí, což je špatné znamení, někdo zřejmě zemře. Nebožtík na plátně si nebere žádné servítky, protože přesně ví jak se většina dědiců na peníze třese a rozhodně jim nic nedá zadarmo, existuje totiž i druhý film v případě, že by prvně jmenovaní dědici náhodou zemřeli. Venku zuří bouře a z nedalekého ústavu zběhl nebezpečný vrah. Dědici se zabarikádují v domě a tak se stávají vystrašeným kanárkem v kleci, který zemře strachem i když se ho kočka slídíc u klece ani nedotkne. Panika narůstá a staré hodiny odbíjejí čím dál tím častěji a počet živých osob v domě se snižuje. (Terezkat)

(více)

Recenze (12)

Odpadlik 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších hororů, nejsou tam žádné potoky krve, ale starý dobrý anglický zámek se spoustou tajemných chodeb, neobydlených místností a jedna noc za bouřky, kdy se dědici sjedou ke shlédnutí testamentu nahraném na filmu. Obsah testamentu v podstatě vybízí k zájemnému vyvražďování a jakoby to nestačilo, kdesi z psychiatrické léčebny prý uprchl zločinec, který zabíjí, protože si myslí že je kočka ... ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Podle hodnocení a popisu jsem čekal výbornou staroanglickou krimikomedii ve stylu Vražda na večeři nebo třeba i trošku slasherovou vyvražďovačku. Bohužel tohle nebyla dobrá krimi ani komedie (a v žádném případě horor). Nezajímavé postavy, nezajímaví herci většinou jedné role - Blackmanová/Goldfinger, Husseyová/Romeo a Julie. Edward Fox to pár minutami nevytrhne. Nemá to atmosféru, naopak to vypadá jak z 40. let, je to užvaněné a příšerně se to vleče (tak že jsem asi 2* usnul). Zhruba po hodině přijdou dvě vraždy mimo záběr a děsivě trapně vypadají záporák. Na konci se dočkáme "překvapivého" odhalení a celkem slušného finále, takže aspoň ty 2* si to zaslouží, ale 74% rozhodně ne. ()

Reklama

pepua 

všechny recenze uživatele

Hororové scény fungují výborně, s humorem je to ale o poznání horší, zasmál jsem se (či pobavil) jen minimálně. Velké minus pro mne představuje postava dědičky jmění starého pána, která i ve chvílích, kdy jí bylo usilováno o život, se tvářila tak nějak nezúčastněně. Celkově mi postavy přišly bez jiskry, osobního charakteru a tak na mne film působil rozvlekle. ()

ilclassico 

všechny recenze uživatele

Nemohu říci, že bych byl nějak nadšený. Mojí oblíbenou verzí tak nadále zůstává ta z roku 1939, která více inklinuje ke komedii, i když si zachovává tajemný ráz, ale hlavně je lépe natočena. Zde tvůrci volili spíše temnější stránku příběhu, ale, podle mě, zůstali na půl cestě. Jen kvalita předlohy přebíjí rutinní provedení filmu a skupinu fádních herců, kterou můžou sestavit jedině Briti. V rámci žánru za 3. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Spíše padesátková záležitost a protože tuhle dobu příliš nemusím, ať už se jedná o cokoliv, neskákal jsem z Kočky a kanára nadšením. Přesto se tu pro mě pár dobrých věcí našlo, ať už se jedná o zápletku, nebo o výborné obsazení s jednou z nejkrásnějších hereček vůbec, Olivií Hussey. Líbilo se i prostředí starého domu a tajných chodeb, ale dal bych přednost temnější atmosféře. Stejně tak bych si dokázal představit o něco kratší stopáž, protože místy se tu zbytečně kecalo. Na jedno podívání fajn. 60% ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama