Režie:
William CastleScénář:
Ray RussellKamera:
Burnett GuffeyHudba:
Von DexterHrají:
Ronald Lewis, Oskar Homolka, Audrey Dalton, Guy Rolfe, Vladimir Sokoloff, Erika Peters, William Castle, Karel Hradilák, Edith Atwater, Charles H. Radilak (více)Obsahy(1)
Sir Robert Cargrave patří mezi nejlepší lékaře světa v oboru fyzioterapie. Jeho progresivní novátorské metody podložené vlastním vědeckým výzkumem dovedou navrátit zdraví i pacientům, kteří se již dávno vzdali naděje ve své vyléčení. Naléhavý dopis odeslaný jeho dávnou láskou Maude ho však rázem vytrhne od vší práce. Mladý doktor ve spěchu opouští Londýn a míří do Gorslavy kdesi ve střední Evropě, kde nyní Maude žije se svým manželem, bohatým baronem Sardonicem. Sardonicus však skrývá příšerné tajemství... (dopitak)
(více)Videa (1)
Recenze (32)
Príjemne temný príbeh s jemnučkým závanom gotiky a vynikajúcim Oskarom Homolkom. Niektoré momenty, hlavne prvý záber na Sardonicovu tvár, boli celkom zimomravé. Potešila aj čeština vo filme a slušná hudba. Na druhú stranu tá herečka mohla zahrať aj lepšie - také neprirodzene afektované hranie. Slabší nadpriemer. 70/100 ()
William Castle - Průkopník interaktivního kina, producent, režisér a příležitostný herec nám nabízí tuhle lehce gotickou hororovou podívanou, která sice není tak atmosferická jak by se dalo čekat, ale i přesto má co nabídnout. A to nejen temné zákoutí hradu s mučírnou, ale i hřbitov, tajemství ukryté pod maskou a perfektní herecké výkony. A jaký je konec ? Takový jaký si ho zvolí diváci ? Jak by jste rozhodli vy ? Naštěstí vyhrál zdraví rozum a hlasování proběhlo přesně tak, jak bych hlasoval já. ()
Klasický bubufilm, který je místy úsměvný (už titulky jakoby vypadly z horrorové grotesky) a místy lehounce strašidelný. Černobílá mu sluší stejně jako vhodně zvolená hudba (Von Dexter). Ano, je to béčko bez jakékoliv vyšší ambice a postrádající umělecké hodnoty. Je to pohádková ptákovina na deštivý večer, kdy okna nemilosrdně bičuje déšť a blesky doprovázené hromy pravidelně rozčesávají oblohu. Vítám nadbytek mlhy, co se přelije z pochmurného Londýna až do střední Evropy, kde si nelze nevšimnout českých nápisů na odjezdové tabuli vlaků či na dveřích čekárny. Černý kočár veze sira Roberta kašírovanou krajinou, kde se z holých kopců zdvihají pahýly mrtvých stromů, až k pochmurnému hradu... Mlha hustá tak, že by se dala krájet, se bělavými jazyky vplazí i do otevřených dveří. Křik! Ženský křik, a ne poslední (v tomhle filmu vůbec ženy pěkně ječí, tedy nejen ženy)! Zamčená tajemná komnata, temné chodby s mučírnou pod hradem a pán, co skrývá tvář za maskou. Půvabná Audrey Daltonová je sice baronkou, leč její život na zámku připomíná spíše peklo...pan baron je tak trochu podivín. Běžný divák dá nejspíše 2*, ale já nemohu, páč hřbitov v mlze, vykopávání mrtvol, měsíc, skrývající se za temnými mraky a mučírna s norimberskou železnou pannou....ach, tyhle levné bubákoviny se už dnes prostě netočí. ()
„Kdo se směje naposled, idiot je na pohled.“ O zlomyslném osudu, šklebícím se nám do tváře. Příběh poučný, hřbitovním kvítím provoněný a vychechtaný, jak pacient s depresemi po placebo pilulce nebo nebožtík v rakvi, kterému den po pohřbu vylosovali jeho čísla Sportky. SARDONICKÉ OKÉNKO: [][] Omnibusovy alternativní scény: ☻ Mučírna. Krull má příkaz krásnou Maude zohavit. „Taková škoda,“ zamumlá a vrazí kudlu... baronovi do zad! A voilà, svázanou krásku má sám pro sebe. ☻ Laboratoř. Doktor Cargrave neuspěl, Sardonicus pořád vypadá jako evoluční biolog Flegr. Baron tedy splnil hrozbu a zohavil Maude. Cargrave mu přesto nasadí parohy! „Za mlada jsi bývala krásná, miláčku, pořád tě takovou vidím.“ ☻ Sál. Sardonicus nemůže jíst ani pít a trpí. Běží tedy bafnout na mrtvého otce, aby svůj škleb získal zpátky. Následuje happyend, od ucha k uchu se šklebící baron radostně hoduje, vybírá si vesnická děvčata na noc a rozverně podráží potrestanému Krullovi slepeckou hůl. [][] Shrnuto, láska sice prochází žaludkem, ale krásy se nenajíš. My ghůlové razíme heslo: „Lepší šťavnatá a chutná ošklivka, než nepoživatelná kráska,“ navíc chladná jak čumák pokusného psa. Čtyři velké pijavice, bezbranné dívce přiložené... ()
Zúbožený barón "Marek Toleslawski" Sardonicus, [po]býval v hradnom sídle v akejsi ["fiktívnej"] krajine s názvom: Gorslava, nachádzajúcej sa kdesi v strednej Európe, a podľa miestnych nadpisov [väčšinou iba v interiéri železničnej stanice], by som sa teda najskôr asi priklonil zrovna k tomu skonštatovaniu danej situácie, že to bude pravdepodobne niekde len v Čechách, i keď "antagonistovo", pôvodné meno, vyznieva poľsky; pričom jeho hlavný náprotivok sa najprv nachádza[l] v Londýne, kedy hovorím o doktorovi a Sirovi v jednej osobe: Robertovi Cargraveovi, ktorý sa čochvíľa vydáva na naprosto veľké dobrodružstvo, spadajúce do roku 1880, keď sa v obci Košariská, narodil náš azda vari úplne NAJVÄČŠÍ POLITIK: MILAN RASTISLAV ŠTEFÁNIK [informácia iba čisto pre zaujímavosť, aby si divák vedel trochu lepšie zaradiť dobu príbehu] v období viktoriánskeho Anglicka ... • Jednalo sa o vskutku pomerne dosť strašidelný príbeh pod taktovkou amerického režiséra: Williama "Billa" Castlea, ktorý síce vytvoril v konkurenčnom štúdiu Columbia Pictures, no i napriek tomu sa mi častejšie javilo, že sa svojou čiernobielou, ponurou štylizáciou, podobal na horrorové tituly [Dracula, Neviditeľný muž a Frankenstein], aké produkovala filmová dielňa UNIVERSAL v 30. rokoch minulého storočia; a práve preto by som chcel rovnako pochváliť predovšetkým snáď i výtvarnú stránku tohto titulu pod vedením významného am. kameramana: Burnetta Guffeyho zo združenia A.S.C. [americkej spoločnosti kameramanov], ktorá je zrejme tým najpozitívnejším článkom, aký sa v tomto prípade mimochodom ponúka[l]. • Čo sa následne ešte týka i samotnej línii udalostí, tak k tej by som sa príliš asi extra nevyjadroval, aby som tým pádom ani nevyzradil hlavnú pointu, i keď by som ju zase predsa trošku prirovnal ku »KLIATBE« okolo veľkňaza Imhotepa [po vizuálnej stránke v rámci tváre ...]. Totižto i titulná postava väčšinou nosila masku, pod ktorou sa skrývala «ohyzdná tvár», akú teda ani nebolo možné vystavovať na väčší obdiv. • OBSADENIE. Ani predstaviteľ Sardonicusa, ba ani predstaviteľ lekára, nie je tým najzaujímavejším atribútom, čo sa týkalo kostry diania, že tentoraz nespomenúť predstaviteľa postavy Krulla v podaní rakúskeho herca: Oskara Homolku, by bolo strašnou chybou, keďže by si normálne za svoje stvárnenie tejto rozporuplnej postavy, jednoznačne zaslúžil „zlatého plešivca”, Oscara ®• Titul obsahoval i akýsi: EPILÓG, čo bolo z mojej strany vnímané, ako povestná čerešnička na torte! • Fanúšikovia žánru si kľudne môžu pripočítať i ďalšie, plusové body, naviac. PS: Poďme ešte na chvíľu i hlasovať: PALEC👍alebo👎️, čo si nakoniec zvolíte, čo sa bezprostredne dotýkalo nášho [ANTI]hrdinu ... ()
Reklama