Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Romantická pohádka vypráví příběh královské rodiny, kterou pronásleduje kletba krutého Arxe, pána zříceniny (B. Rösner). Podle této kletby jsou k sobě královští sourozenci, princ Bernard (L. Vaculík) a malá Noemi (K. Urbancová) vázáni magickou silou. V den sňatku jednoho z nich druhý zemře. Jednou najdou sourozenci malé zázračné dítě, které roste každou minutou, až vyroste do podoby krásné dívky. Láska prince k tajemné dívce Berenice (M. Pleštilová), jejíž život má trvat pouhé tři dny, probudí v Noemi neklid... (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

topi 

všechny recenze uživatele

Gigolo Vaculík v osmdesátých létech vytvořil spoustu postav, avšak každá je stejná bez nějakého výraznějšího odklonu. A musím říct, že to už člověku leze na nervy. Pleštilka nebyla špatná, ale taky v podstatě hraje furt stejně. Spratek Kateřina Urbancová neotravovala jen svoji královskou rodinu, ale také mě. Jediný, kdo to tam aspoň trochu zdramatizoval byl Boris Rösner, jinak to celé nestojí ani za řeč. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Berenika je Pavouk se smaragdovýma očima v bledě modrém - opět mírně strašidelná studiová pohádka o krásné královně (Preissová), která se snaží chránit své děti (princeznu hraje opět Kateřina Urbancová) před dávným prokletím spojeným se smrtí jejího manžela a jejich otce, kterou po nocích návštěvuje tentokrát nevítaný návštěvník. Dalším záhadným návštěvníkem na zámku je pak půvabná dívka Berenika (Pleštilová), která roste jako z vody, umí čarovat a zjevně sem byla nasazena za nějakým nepěkným účelem. I když se na Preissovou a Pleštilovou dobře kouká a Urbancová je roztomilá, Pavouk se mi líbil víc. ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

Temná pohádka s čarodějem, který si svou sílu skrývá do kamene a dává mu nadlidskou sílu spolu s nesmrtelností. Zničit jej může pouze měsíční paprsek. Po zklamání v lásce do královny zakleje její dvě děti - když se jeden ožení, druhé dítě v den svatby umře. Ale princ s princeznou se postaví osudu. Nic moc pohádka, poměrně strašidelný Rösner nedostal dostatek místa, Vaculík odehrál standard stejně jako Preissová a zbytek ansáblu. Čekal jsem rozhodně víc. Hudba: Ladislav Simon ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československá televizní pohádka o královské rodině, jež na první pohled vypadá spokojeně, ale nad níž se ve skutečnosti vznáší skrytá kletba. Princ Bernard (L. Vaculík) a ryšavá princezna Noemi (K. Urbancová) najdou ve staré zřícenině malé dítě, jež roste a stárne závratnou rychlostí. Ještě tentýž den z dítěte vyroste dospělá žena zvaná Berenika, do níž se Bernard ihned zamiluje. Brzy vyjde najevo kletba, již učinil před lety poražený rival v boji o královnino srdce. Zlý čaroděj Arx v podání démonického B. Rösnera, neustále usilující o královninu přízeň, předpověděl, že až se jedno z královniných dětí ožení či vdá, druhé o svatební noci zemře. Ve správně ponuré a tajemné pohádce paní S. Simonové samozřejmě dopadne vše dle předpokladů a Arxova síla i kletba je prolomena. V roli krásné a milé Bereniky se objevila M. Pleštilová a neméně půvabná J. Preissová si zahrála roli královny. Menší roli staré chůvy Magdaleny ztvárnila J. Adamová. I přes zjevné nelogičnosti v původu titulní postavy, jež se měla dožít pouhých tří dnů, pokud se do ní někdo nezamiluje, se mi, zejména díky panu Rösnerovi, Berenika jeví jako jeden ze zdařilejších kusů paní Simonové, jež v této pohádce opět neopomněla uplatnit svůj oblíbený ženský chorál a snovou tajemnou atmosféru zahalenou v mlžném oparu. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Pohádka, která celým svým záběrem a pojetím stojí na pomyslném rozcestí mezi vrcholnou dobou dětské a mládežnické tvorby šedesátých až osmdesátých let minulého století a jejím místy až žalostným polistopadovým úpadkem. Chudoba výpravy je tu paralelně následována i zřejmým poklesem scénáristického a režijního ztvárnění, které v mnohém zužuje prostor pro kvalitní, jakoby samozřejmě dané herecké výkony. Zdá se, jakoby ji před ještě hlubším pádem chránil letopočet jejího zpracování. Mohlo-li se v předlistopadu domnívat, že natočit pohádku, založenou na poměrně strohém respektování specifik předem daného žánru, je snadné, poměrně záhy se v devadesátých letech ukázalo, že náročnost, spojená s pohádkovou původní dramatickou tvorbou, nespočívá jen v kostýmech a vkládaných penězích, ale také - a v mnohém především - v kvalitě disponibilní šedé kůry mozkové. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama