Režie:
J.A. BayonaKamera:
Pedro LuqueHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Enzo Vogrincic, Matías Recalt, Agustín Pardella, Rafael Federman, Esteban Bigliardi, Alfonsina Carrocio, Paula Baldini, Rogelio Gracia, Pablo Vierci (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po havárii letadla v odlehlém srdci jihoamerických And musí pasažéři, kteří se štěstím přežili, spojit síly a spolehnout se jeden na druhého, aby se dostali zase domů. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (277)
Bayona povedal, že filmom chcel ísť hlbšie do postáv, možno byť detailnejší a hlavne historicky absolútne akurátny. To sa mu možno aj podarilo, ale aj tak tento film už oproti Prežiť! nemal čo navyše ponúknuť. Už tu nie je ten dojem prekvapenia či divných pocitov z pádu lietadla, zasypania lavínou, či konzumácie bratrancovho stehna a ešte neuvareného. Určite zaujímavý film, technicky výborne zvládnutý, krásne hory a v nich takmer istá smrť, situácie priniesli aj napätie, no stále to je také, ako keby niekto išiel dnes natočiť prerábku Šiesteho zmyslu a myslel si, že tým niekoho prekvapí. No o kvalitný film určite ide a beriem aj to, že režisér si naozaj overoval s preživšími aj pozostalými, ako vyzerali presné detaily jednotlivých situácií a aj oni sami potvrdili, že je pre nich film natočený dokonale. Takže určitý prínos oproti Prežiť! (1993) tu asi bude. ()
Skvělé natočený, ale to je tak vše. Pokud chceš přežít, tak sněz a nebuď snězen. Netflix natočil rekonstrukci neuvěřitelného příběhu, bohužel ho však nevymyslel, to život. A ten nestál z 80ti% před zeleným plátnem. Příběh je znám a i již výborně zfilmován, tudíž tohle beru jak verzi pro neznalé a pod kamenem žijící. Pro mě s nulovou hodnotou. Story moc dobře znám a nevidím důvod, proč si ji připomínat ve 4K, ale cením snahu a efektivitu, proto alespoň průměr. Pokud jste jak školák před střední (hloupej) užijete si to dosyta. Pokud už něco víte a znáte, nedá to nic, jen rádoby pozlátko navíc. Průměrně převedený nadprůměrný příběh, nic víc, nic míň. 3* a.k.a 60% ()
Vyserte se na srovnávání s Alive, tohle NENÍ remake. Tohle je autentičtější, drásavější a ještě po několika dnech nemůžu film pustit z hlavy. Ukázka toho, že neskutečný herecký talent se dá najít i mimo bažinaté vody Hollywoodu, a že se i relativně dobře známý příběh dá natočit věrně a zároveň originálně, technicky dokonale a přitom ne chladně (i když... podle vyprávění herců je prakticky všechen sníh ve filmu opravdový). Vamos Uruguay. ()
Na pomezí 3-4*. Ten příběh je sám o sobě dost zajímavý a viděl jsem o tom super dokument, ale pro zfilmování je to dost těžce uchopitelné. Jakmile totiž kluci ztroskotají, tak je dobrou hodinu jen sledujeme jak zavření v letadle kecají o tom zda sežrat brankáře nebo obránce a zda je to společensky přípustné. Ani jsem tam nemusel být a dostával jsem při sledování dost těžký záchvat ponorkové nemoci. Jen občas vylezou ven, kde pro změnu kecají o tom, zda je Otec při posledním rozsouzení nechá spálit na uhel nebo jim odpustí. Na produkci Netlixu ale nakonec neobvykle dobrý film, jen kdyby to dali Ronu Howardovi a zkrátili to o půl hodiny tak bych byl spokojenější a ta čtvrtá hvězda by nebyla spíš z milosti. ()
Netflix čím dál tím více překvapuje. Po bezchybném Ještěrovi na podzim se opět vytasil s klenotem, tentokrát ze španělské produkce. Před Sněžným bratrstvem jsem si musel dohnat filmový rest týkající se stejné historické události, Přežít. A popravdě...Ten americký snímek se na svého o dost mladšího brášku moc nechytá. Španělé to totiž uchopili daleko realističtěji, naturalističtěji. Fakt mi při sledování nebylo příjemně, v divákovi to zanechá daleko větší stopu za mě. I neznámé a neokoukané tváře potěšily. Na to, že ti kluci nemají ve filmovém průmyslu tolik zkušeností, tak podali všichni do jednoho bravurní výkon. Též mě kladně překvapil závěr, kdy to neskončilo příletem záchranného vrtulníku, ale nějaká ta stopáž byla věnovaná i událostem, které následovaly. Jo, tohle ve mně bude rezonovat ještě fakt dlouhou dobu. Paráda. Za mě dávám naprosto zasloužených 9/10 P.S. Ta samotná havárie letadla se mnou zacloumala jako máloco jiného. Bezchybně natočený nervydrásající moment! Bayona je mistr svého řemesla! ()
Galerie (32)
Photo © Netflix
Zajímavosti (24)
- Bayona sa snažil, aby si každý z hercov nadviazal puto s osobou, ktorú hrá, alebo s jeho rodinou. Toto puto sa počas nakrúcania udržiavalo, takže ak mali herci otázky, kedykoľvek mohli kontaktovať postavu alebo jej najbližšiu osobu. Herec Enzo Vogrincic, ktorý hrá Numu Turcattiho, porozprával, ako mu Turcattiho najbližší pomohli so stvárnením postavy: "Boli sme na prehliadke jeho domu, kde žil Numa, a bratia mi na každom mieste rozprávali všetko, čo si o ňom pamätali. Stretol som priateľov Numu, ktorí mi o ňom rozprávali, o svojich zážitkoch, a zistil som, že s každým, s kým som o Numovi hovoril, ho opísal ako výnimočnú osobu. Tieto príbehy mi o ňom poskytli dôležité informácie.“ (Arsenal83)
- Havárie letu byla pochybením posádky letadla, která v domněnce, že již přeletěla za město Curicó v Chile, začala s povolením leteckého dispečinku klesat a měnit kurz směrem na sever. Ve skutečnosti se tou dobou let nacházel ještě v argentinském vzdušném prostoru a kurz letadla chybně pokračoval severně do pohoří And, kde došlo k havárii. Přeživší pilot po pádu letounu mylně (dle jeho přesvědčení) informoval pasažéry, že již přeletěli zmíněné Curicó. Po celou dobu přeživší věřili, že se již nacházejí na území Chile a směrem na západ za horami je již obydlené území Chile. Po překročení hor ušel Nando Parrado (Agustín Pardella) a Roberto Canessa (Matías Recalt) přibližně 65 km, než narazili na chilského pastevce Sergia Catalána (Ezequiel Fadel Hinojosa), jenž jim přivedl pomoc. Jelikož po celou dobu žijící věřili informaci o poloze od již zesnulého pilota, vydali se přes vrcholky hor touto západní cestou. Ve skutečnosti se směrem na východ do Argentiny od místa pádu nacházel necelých 30 kilometrů hotel, a to ještě přes vrcholy pohoří, které nebyly tak strmé, jako západní cesta. (Lars)
- Film sa nakrúcal v chronologickom poradí, aby herci mohli postupne chudnúť a presne zobraziť následky hladovania. (MikaelSVK)
Reklama