Režie:
J.A. BayonaKamera:
Pedro LuqueHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Enzo Vogrincic, Matías Recalt, Agustín Pardella, Rafael Federman, Esteban Bigliardi, Alfonsina Carrocio, Paula Baldini, Rogelio Gracia, Pablo Vierci (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po havárii letadla v odlehlém srdci jihoamerických And musí pasažéři, kteří se štěstím přežili, spojit síly a spolehnout se jeden na druhého, aby se dostali zase domů. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (274)
Bál jsem se, jestli dokážou vystihnout tu tíživou atmosféru "jsme v pr*eli" a aby to udrželo tempo po celé dvě hodiny. Přece jen u letadla krom pojídání se navzájem toho moc dělat nejde. Překvapivě to dopadlo na výbornou. Momenty jako první noc, zjištění, že nikdo nepřijde, bylo zachyceno fakt poutavě. Bayona tohle uměl už v Nic nás nerozdělí. Uběhlo pár konverzací, pár pokusů a znenadání byl konec. ()
Příběh mě vtáhl do sebe a vůbec jsem si nevšiml, že celé to trvalo přes 2 hodiny. Sice pád letadla byl po vizuální stránce trochu kostrbatý, ale to je snad jediné mínus, které mohu říci. To dilema jak se chovat v takového to situaci, co vlastně v tom tak moc dlouhém čase dělat a nad čím přemýšlet, vše bylo alespoň částečně ve filmu probráno. Za mě určitě doporučuji. ()
Keď som prvý krát zazrel tento film, tak som si povedal, že "na čo ďalší film o tejto tragickej udalosti, keď už tu máme Alive?". Ale musím uznať, že táto nová verzia spracovania andskej tragédie z roku 1972, bola naozaj vynikajúca! Úžasný vizuál, skvelé herecké obsadenie, vykreslenie atmosféry (bez)nádeje, dilemy, uvažovania, a všetky esencie, ktoré by survival dráma mala mať. Navyše, Bayona sa silno držal reálnych okolností a od skutočnosti vybočil len ojedinele - čo ešte viac zvýraznilo atmosféru a tento srdcervúci príbeh. Veľmi som prial Bayonovi, aby za toto získal Oscara za Najlepší medzinárodný film, ale kdeže by sa chytal takýto príbeh na holokaust? :( Za mňa jasných 5* ()
Bayona povedal, že filmom chcel ísť hlbšie do postáv, možno byť detailnejší a hlavne historicky absolútne akurátny. To sa mu možno aj podarilo, ale aj tak tento film už oproti Prežiť! nemal čo navyše ponúknuť. Už tu nie je ten dojem prekvapenia či divných pocitov z pádu lietadla, zasypania lavínou, či konzumácie bratrancovho stehna a ešte neuvareného. Určite zaujímavý film, technicky výborne zvládnutý, krásne hory a v nich takmer istá smrť, situácie priniesli aj napätie, no stále to je také, ako keby niekto išiel dnes natočiť prerábku Šiesteho zmyslu a myslel si, že tým niekoho prekvapí. No o kvalitný film určite ide a beriem aj to, že režisér si naozaj overoval s preživšími aj pozostalými, ako vyzerali presné detaily jednotlivých situácií a aj oni sami potvrdili, že je pre nich film natočený dokonale. Takže určitý prínos oproti Prežiť! (1993) tu asi bude. ()
Známou historii pádu letadla v zasněžených Andách, jehož ztroskotaní cestující se museli kvůli přežití uchýlit ke kanibalismu, zpracoval už americký film Přežít z roku 1993. Bayona oproti němu nabízí modernější a filmařsky špičkové zpracování (včetně výborné kamery a intenzivní scény samotné havárie), a kromě toho tento příběh o síle lidské vůle a houževnatosti vrací spolu s herci zpátky na španělsky mluvící půdu. To je ale v podstatě všechno, protože dějově snímek pochopitelně nemá moc čím překvapit. Jednotlivé postavy jsou až na výjimky zaměnitelné mezi sebou a jejich trýznivé osudy slouží filmu zejména k emocionálnímu dojetí diváků. Sympatické je na něm ale to, že jde opravdu o poctivé a do detailu realistické dobrodružné survival drama, nezatížené nutností cpát do děje i osobní konflikty mezi postavami, které se tak mohou více věnovat praktické stránce vlastního přežití. Potěší i nízká míra patetičnosti a velmi decentní a humánní přístup k tematice pojídání lidského masa. ()
Galerie (32)
Photo © Netflix
Zajímavosti (22)
- Skutečný Roberto Canessa (Matías Recalt), který Parrada (Agustín Pardella) doprovází na poslední procházce, je na konci zobrazen jako lékař přijímající přeživší. (Johnny.ARN)
- Malé letadlo, které tým přepravovalo, bylo často označováno za nedostatečně výkonné. Nedoporučovalo se létat ve výšce nad 28 000 stop a přímý let z Montevidea do Santiaga by vyžadoval přelet hor vysokých až 22 000 stop. Tyto podmínky, včetně turbulencí a oblačnosti, by byly extrémně nebezpečné pro let i pro zkušeného pilota, proto posádka týmu zvolila delší let kolem vrcholů ve prospěch nižšího hřebene. Bohužel se ukázalo, že oblačnost je stále smrtelnou překážkou. (Johnny.ARN)
- Boli použité tri repliky častí trupu: jedna bola umiestnená v hangári postavenom na parkovisku, ďalšia bola zakopaná v umelej snehovej pokrývke a držala ju hydraulická plošina, ktorá umožňovala pohybovať trupom. Tretia replika bola umiestnená na horskom jazere vo výške 3000 metrov. V hangári bola obrazovka o výške 30 metrov, na ktorej sa zobrazovali snímky Andov z druhej jednotky. Tretia jednotka sa zaoberala náročnejšími zábermi horských oblastí. Všetky tri jednotky malo na starosti približne 300 pracovníkov. (Arsenal83)
Reklama