Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pět mrazivých příběhů found footage hororu, které se objevují v televizním dokumentu, zavede diváky na krvavou cestu zapomenutým podsvětím 80. let 20. století. (mikki089)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (35)

Sludger 

všechny recenze uživatele

Úprimne milujem túto sériu. Vždy ma dokáže niečím prekvapiť. Skrýva v sebe také klenoty ako „Safe Haven“ a „The Subject“ od Timo Tjahjanto. Do novej časti prispeli také mená ako David Brucker (The Ritual, Hellraiser) či Scott Derrickson (Sinister, The Exorcism of Emily Rose). Poďme si posvietiť na jednotlivé príbehy. Total Copy: Príbeh o zvláštnom chlapcovi s meno Rory, ktorého neustále pozoruje vedecký tím. Nosný príbeh natočil David Bruckner, ktorý skvelo budoval atmosféru medzi časťami a priniesol brutálne finále. No Wake: Mladí ľudia sa vyberú kempovať k zakázanému jazeru. Počas zábavy na vode niekto na nich začne strieľať. Začína boj o život. Najslabší kúsok sa nachádza hneď na začiatku. Obsahuje jednu vydarenú scénu na lodi, no je plný vaty a nemá žiadnu pointu. God of Death: Ocitáme sa vo veľkej výškovej budove televízneho štúdia počas zemetrasenia. Budova sa trasie a záchranný tím odvedie ľudí do podzemia, kde sa nachádzajú hispánske sochy. Čo sa naozaj deje? Výborný kúsok nasiaknutý exotickou kultúrou v originálnom prostredí. Oceňujem výber netradičného prostredia, výborné budovanie atmosféry, začlenenie božstva z nevšednej mytológie a skvelý záver. TKNOGD: Divadelná hra. Jediná herečka nám vykričí do tváre, že sme zabili náboženských bohov a vytvorili nového, boha technológii. Existuje, či je to súčasť divadelnej hry? Originálne prevedenie, svieži nápad a záver sa nebál prejsť do gore. Jedine ma mrzí, že príbeh mohol ísť o krok ďalej. Ambrosia: Minipríbeh nám vlastne ukáže opačnú stranu prvého príbehu a pridá niečo navyše. Škoda, že nám dodatok nič nevysvetlil, pridal len ďalšie otázky a navyše to ani nemôžeme zaradiť medzi horor. Dreamkill: Polícia dostala nahrávku brutálnej vraždy tri dni predtým ako sa skutok stal. Situácia sa opakuje, až kým nechytia človeka, kto tie nahrávky posiela. Je ním syn jedného z vyšetrovateľov, ktorý tvrdí, že má sny o budúcnosti a videorekordér ich nahráva. Scott Derrickson prispel najvážnejším príbehom. Spojil kriminálny thriller so scifi námetom a obohatil ho hororovou brutalitou. Námet síce nie je taký šialený ako iné, no ide o nadpriemerný kúsok. ()

dubinak 

všechny recenze uživatele

Na VHS sérii koukám už jen z nemilé povinnost, kdyby se náhodou naskytlo něco zajímavého a většinou to směřuji na období Halloweenu, aby mě tolik nebolelo, když to bude trash. No trash to byl a celkem bolavej. Líbil se mi v podstatě jen začátek a ta poslední povídka Scotta Derricskona, který vypracoval tu prvotní atmosféru v baráku do velmi intenzivní podoby, jak u něj bývá zvykem a bylo mi celkem nepříjemně. Jinak je to ale klasická smršť až příliš schválně nekvalitních prolínajících se obrazů, na které už v dnešní době odmítám koukat s nějakým zaujetím. Vesměs je to pořád to samé dokola a spíš mi to příjde jako soutěž o to, kdo vymyslí debilnější scénář. Ještě to bývá vždycky pekelně dlouhý a vůbec si to neužívám. Asi bych už měla s tímhle nešvarem přestat. ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Tak třeba osmdesátkový účesy nebo módu upřímně nesnáším, ale některý retro věci mám zase rád - třeba retromuzea, retro hudbu a často i retro filmy. Takže nostalgický návrat do VHSkových 80's by mě potenciálně býval mohl bavit. Jo, příběhy ušly, některý byl víc horrorový, některý spíš groteskní, nebo sociálně kritický (audiovizuálně zdařilá divadelní performance), ale bohužel všechny měly společnou jednu zásadní neblahou vlastnost: byly natáčeny schválně co nejvymrvenějším a nejzhovadilejším způsobem, aby nejenom vizuálně vypadaly jako hnusná a téměř nekoukatelná x-tá kopie na ojeté, zasyflenými prackami ochmatané videokazetě, ale aby je ještě navíc točili naprostí kameramanští degeni, ještě horší degeni, než jací obvykle FFka točívají. Tenhle styl že vážně někoho baví a líbí se mu? Pak je to dost možná moderní civilizací stvořený mutant nové generace, generace X. Já jsem tedy ovšem retro konzerva a potrpím si na klasickou "starosvětskou" filmařinu a klidnou, nejlépe statickou kameru. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

V/H/S found footage antalógii dávam vždy šancu len, aby ma zakaždým sklamala. A inak to nie ani pri 85tke. Prvý segment No Wake od Mike P. Nelsona, režiséra pomerne zaujímavej novej verzie Wrong Turn, síce nie je zlý, má pomerne prekvapivý vývoj a jednu fantastickú prestrelku na lodi, akurát je nevypointovaný a skôr pôsobí akoby vám niekto pustil päť minút z dvojhodinového filmu a ďalej nechal tápať. Škoda, lebo toto malo nábeh na zaujímavý segmqent, ale skončilo ledva na pol ceste. (5/10) / Druhý v poradí s názvom God Of Death od Gigi Saul Guerrero (Bingo Hell) je síce lepší než som čakal, ale to pri pohľade na odpadovú filmografiu režisérky nie je žiadna pochvala. Jedno zemetrasenie, príšera, ale celé to nemá tú správnu temnú atmosféru o akú sa snaží. (4/10) / Tretí TKNOGD od Natasha Kermani (Lucky) je jednoznačne najslabším prírastkom vo V/H/S/85 o akomsi technologickom bohovi. Zbytočný, s trápnym námetom, a prakticky nehororový. (2/10) / Štvrtá Ambrosia opäť od Mike P. Nelsona je akýmsi pokračovaním prvého segmentu No Wake, akurát namiesto pokračovania príbehu z No Wake sa zameriava na úplne iné postavy a vlastne príbeh nijako neuzavrie. Neškodný príspevok, ale jedná sa tu iba o obyčajnú prestrelku s policajtmi a pointou, ktorá je už známa z No Wake, takže ničím neprekvapí, skôr zanechá iba viac otázok a vôbec nefunguje ako zamýšľaný segment rozdelený na dve časti. (5/10) / Posledný príspevok Dreamkill od Scotta Derricksona je ten kvôli ktorému sa oplatí V/H/S/85 pozrieť. Skúsený hororový režisér Sinistera, Čierneho Telefónu sa vyhral ako s formátom found footage, rovnako prináša aj jediný príspevok, ktorý pôsobí skutočne filmovo a nie ako nejaký amatérsky počin. Príbeh kombinuje hororové prvky s kriminálkou podobne ako Derricksonov Deliver Us From Evil, a aj keď námetom vlastne ničím neprekvapí a je aj pomerne predvídateľný, tak na takýto krátky segment to vôbec nevadí. Ako celovečerný film by zrejme nefungoval, no do podobnej série akou je V/H/S sa náramne hodí a kiežby takto vyzerala väčšina počinov v tejto sérii. (7/10). / Celá V/H/S/85 je orámovaná príspevkom Total Copy od Davida Brucknera (remake Hellraisera), ktorý je však nefunkčný svojou formou, keďže tentoraz sa nejedná o ucelený príbeh medzi jednotlivými segmentami ako v predošlých V/H/S-kách, ale ktorý náhodne naskakuje počas sledovania ostatných príbehov na pár sekún a zaujímavý začne byť až v záverečných piatich minutách. Jedná sa o typický monster horor s vtipne vypointovaným záverom, ale nič viac. Očakávania boli od Brucknera rozhodne väčšie. (4/10) / Vo výsledku tak ďalšia priemerná V/H/S-ka, ktorá je síce lepšia než predošlá otrasná V/H/S/99, ale opäť neponúka nič viac než zväčša len priemerné segmenty. CELKOVO: 5/10 ()

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Po roce, je tu další VHSka a oproti té minulé, je to teda značně lepší a to díky zkušenějším režisérům. Líbil se mi hned ten úvod u jezera, na který naváže čtvrtý příběh. Ta atmosféra na člunu, byla příjemně děsivá a nechyběl ani bizarní závěr.  Ve druhém přijde zemětřesení a hledání východu z budovy. Trošku chaotické a finále, které mě nijak neoslovilo. Třetí povídka o virtuální realitě, byla ze všech nejnudnější, ono víceméně všechny ty příběhy mají docela pomalejší rozjezd a to mě maličko sralo. V závěru ale přišla třešnička s názvem Dreamkill (Scott Derrickson) a to byla vyloženě krvavá, brutální lahůdka. Detektiv dostane kazetu s vraždou, ještě před tím, než se stane. To bylo fakt výborný.  No a ten monster Horor, co běží cik cak mezi jednotlivými příběhy, nebyl špatný, jen díky povedenému závěru. Rozhodně lepší než 99, ale stále to u mě vede vynikající 94. Každopádně, vidět každý rok novou kazetu zrovna dvakrát asi nepotřebuju. ()

Zajímavosti (1)

  • V segmente Dreamkill, ktorý režíroval Scott Derrickson, je spomínaná sesternica, ktorá máva násilné predtuchy, ktoré sa o pár dní stanú realitou. Ide o Gwen (Madeleine McGraw) z filmu Černý telefon (2021), ktorý taktiež režíroval tento tvorca. (Marceloo)

Reklama

Reklama