Režie:
F. A. BrabecKamera:
F. A. BrabecHrají:
Lucie Bílá, Karel Roden, Amelie Pokorná, Matěj Převrátil, Bolek Polívka, Eliška Balzerová, Nina Divíšková, Arnošt Goldflam, Jiří Mádl, Anna Stropnická (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V jedné čistírně peří na náměstí malého městečka objevili, jak se zbavit zlých snů z polštářů i peřin. O její provoz se starají babička, děda, maminka, tatínek a jejich dvě rozpustilé děti. Dědeček totiž vynalezl speciální mechanismus na čištění peří, díky němuž se z běžné čistírny peřin stane kouzelný obchod, který ovlivňuje životy obyvatel celého městečka. Rozruch do idylické atmosféry vnese jeho záhadné zmizení a také vykladačka snů, která se nastěhuje do protějšího domu. Dělá všechno pro to, aby se zase lidem začaly zdát zlé sny, protože s těmi pěknými k ní pro radu nikdo nechodí. Pomsta na sebe nenechá dlouho čekat a celá rodina v čistírně i sousedé budou muset o své sny bojovat nejen v našem světě, ale i v tom kouzelném, který se v peřinách ukrývá. Začíná dobrodružství, o jakém se nikomu ani nesnilo... (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (471)
Zákeřnost tohoto filmu tkví v tom, že nakonec není až tak hrozný, jak by člověk čekal. Já například počítala s tím, že u něj umřu, ale nakonec to byla průměrná trapnost, kterou v Brabcově případě šlechtí, že není ničeho adaptací (i když podle mě jsou tam zřetelné odkazy na Gombrowiczovu Pornografii). ()
0 % - Tento Brabcův počin nahrává všem, kdo kritizují financování kinematografie ze státního rozpočtu. Tuto nesmyslnou stominutovku, jíž označit za film je urážkou kinematografie, nezvládne ani nejotrlejší divák. Děj (pokud tam nějaký je) nedává smysl, postavy působí, že jsou na drogách, písničky jedna jako druhá jsou otravné svými infantilními texty. Kladem je pouze hezká stylizace Písku. Doteď jsem si myslel, že dno české kinematografie je Kameňák. Už to neplatí. ()
F. A. Brabec asi fičí na peří aneb jak natočit muzikálový film pro děti, ve kterém má Mádl každý večer v peřině jeden vlhký sen. Možná se jedná o nějakou sofistikovanou narážku na Terryho Gilliama, jehož sny - pardon, filmy - jsou podobně laděné s tím rozdílem, že se na ně dá dívat. Prakticky všichni herci i neherci (Bílá se svým synáčkem Filípkem vedou) jsou příšerní, ale na tom vůbec nezáleží, protože film nemá žádný děj a má otřesné písničky. Prakticky to nejde vydržet, ale proč jste se tomu upsali i vy.. Bolku, Karle.. Hynku, Viléme, Jarmilo..! ()
Ze začátku nuda prokládaná písničkami, od poloviny stopáže snímek naplnil všechny atributy Baldýnského termínu "nuda k posrání." I má kámoška, která chodí na české filmy a je k nim značne benevolentní, mi v průběhu sledování řekla "něco podobného už nechci nikdy absolvovat." To svědčí o mnohém. Po scéně "I'm your mother" už nebylo o hodnocení pochyb. 10% za v tomto případě v podstatě nedůležitou výtvarnou stránku, včetně Rodenových rezavých vlasů. ()
Tak na prvýkrát som dal jednu hviezdu, ale na druhé pozretie sa mi po pár minútach z tých hereckých výkonov zakalil zrak a skoro dostal zápal spojivky. Takže s hodnotením musím ísť dole, nakoľko film má negatívne zdravotné dopady. Mádl hrá zamilovaného takým spôsobom že by mu ani duo Dolce Gabbana nestačili a ja som musel narýchlo otvoriť okno, pretože mi prehriatý televízor zvýšil okolitú teplotu na 50 stupňov Celzia. Túto zlátaninu nepodlezie asi ani Troška. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (23)
- Bětku (Anna Stropnická) nazpívala Iva Marešová, dívku Sen (Nikol Moravcová) Helena Zeťová. Ostatní herci své postavy zpívají svými hlasy. Hildina syna, holubáře (Karel Bělohradský) při postsynchronech nadaboval Martin Zahálka a Bětčinu kolegyni, švadlenu (Veronika Kohútová), pak Natálie Topinková. (funhouse)
- Cesta jedné písničky na plátno filmu začínala složením melodie a otextováním, případně složením melodie na hotový text. Poté bylo natočeno demo a až v návaznosti na obsazení filmu se ukázalo, kdo bude píseň zpívat. Dále bylo třeba ji upravit na hlas příslušného herce a transponovat do tóniny, která mu nejlépe vyhovuje. Následovalo nahrávání ve studiu a nakonec natáčení na place, kde se ke zvuku doplní obraz. (Beastmaster4)
- Ve filmu se objevuje na dvacet minut trikových záběrů, přičemž každá vteřina digitálních kouzel obnáší tři až čtyři dny práce. Jedna osoba by tak zmíněných 20 minut filmu tvořila přibližně 13 let, k počítačům musel proto usednout celý tým lidí. (Taninaca)
Reklama