Reklama

Reklama

Děvčátko, které bydlí na konci ulice

  • Kanada The Little Girl Who Lives Down the Lane (více)

Obsahy(1)

V tomto kanadském thrilleru ztvárnila Jodie Foster titulní postavu - samotářskou, zarputilou a sama na sebe odkázanou dospívající dívku jménem Rynn, která žije sama ve velkém domě svého otce. Když do domu kdokoli přijde nebo zavolá, děvče vysvětluje, že má tatínka na služební cestě. Je opravdu daleko... hodně, hodně daleko. A maminka? Ta také... Rynn se své nezávislosti nehodlá vzdát a je odhodlaná udělat cokoli, aby si uchovala své strašlivé tajemství. To ale bohužel vyčmuchá její vlezlá sousedka paní Halletová (Alexis Smith). Dalším nebezpečím, které ohrožuje Rynnin klid, je sousedčin syn Frank Hallet (Martin Sheen), pedofil, který má v plánu děvče zneužít. Naštěstí je zde rebelující teenager Mario (Scott Jacoby), který je vždy připraven podat Rynn pomocnou ruku. Scénář k tomuto mrazivému thrilleru s dokonalou atmosférou napsal Laird Koenig jako adaptaci vlastního románu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (81)

veru_needy 

všechny recenze uživatele

Napínavý a někdy až mrazivý příběh třináctileté dívky. Ta se spolu s otcem přestěhovala z Londýna na úplný okraj jedné americké obce. Dům mají pronajatý na tři roky. Dívka má obrovské tajemství, o které se čím dál tím více začínají zajímat někteří obyvatelé obce. Co je vlastně ta holka zač? Jak žije? Proč nechodí do školy. A kde jsou vůbec její rodiče. Příběh tohoto filmu má i své tajemno, které dokáže divák zavčas odhadnout. Je to však výtečný snímek. Byl natočen ještě v době, kdy američtí tvůrci v příbezích nebyli úplně povrchní. Tehdy ještě uměli zajít do hloubky příběhu, kde hlavní postava vás nutí se nad věcmi zamýšlet a zároveň překvapuje svoji genialitou, duchapřítomností a bezprostředností. Jodie Foster tuto roli zvládla na výbornou. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Sledovat Jodie Foster v počátcích její hvězdné kariéry bylo rozhodně zajímavé. Celý film stál na jejím skvělém výkonu a už jako malá dokázala zastínit své starší herecké kolegy a kolegyně. Problém s tímto filmem jsem však měl (a jak vidno nejen já) s jeho celkovou uvěřitelností. Příběh měl svoje až mrazivé tajemství a dobrou atmosféru, ale pokud bychom se na něj dívali jen z logického hlediska a tvůrčí nedotaženosti (nebo snad nevyzrálosti), bylo to malinko zklamání. Zvláště pak v případě, kdy se děj konečně rozjede a najednou se zjeví závěrečné titulky. Tomu se skutečně říká „nevyužitý potenciál“ a ne že ne. Sledovat mladou dívku, která je chytrá a mazaná mnohem víc než drtivá většina vrstevníků i dospělých – to by mi ještě ani tolik nevadilo, jen kdyby tady nebylo tolik nedotažených věcí a nezodpovězených otázek. Jakoby chvílemi ani Gessner nevěděl, co chce vlastně točit. A srovnávat to s knižní předlohou vážně nemůžu, protože jsem jí nikdy nečetl. Přišlo mi ale, jako bych byl o něco ochuzen. Zajímavý film to však bezesporu je, v mých očích jde o trošku lepší průměr. 60% ()

Reklama

CageDepp 

všechny recenze uživatele

Průměrný filmek, ale za 14-letou Jodie Foster musim dát o hvězdu víc, když tak dobře zvládla hlavní roli. Docela mě překvapuje, že vůbec takhle mladá mohla hrát holku s mrtvolama ve sklepě a dokonce se nám tady i svlékla. Jako mladá měla zajmavý role ve stejném roce ve filmu Taxikář hraje prostitutku(a to jsem neviděl všechny filmy). Ale ten její pohled s těma krásnýma očima je krásnej v každém věku. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Odvážný námět, jenž zachází daleko, ale pořádnou atmosféru z toho nedovede vytřískat, byl obrovskou příležitostí pro mladičkou Jodie Foster. Ta je ještě úchvatnější než v Taxikáři ze stejného roku a scény „na hraně“ hlavně díky ni působí věrohodně. Dokonce zastiňuje v roli slizského zvrhlíka nejistého Martina Sheena. Doboví cenzoři si museli rvát vlasy, pokud vím, podobné věci třináctileté dívky v žádném filmu ještě nedělaly a rád bych věděl, jak daleko si tvůrci dovolili zajít v necenzurované (tzn. neamerické) verzi. Jak už jsem naznačil, film se pouští na tenký led a dost spoléhá právě na zvrácenost podobného námětu, chybí mu hutnější atmosféra. V podstatě nemáme o koho se bát, komu držet palce a můžeme jedině nečinně přihlížet nepříliš originálnímu vývoji situace. Srovnatelně komorní thriller Čekej do tmy měl rovnou několik scén, při nichž jsem zatajoval dech a úplně přitom stačil dobře vypointovaný dialog mezi dvěmi osobami. Tady to nefunguje, dialogy a vůbec celá zápletka jsou trapně vykonstruované, příliš doslovné (film končí v okamžiku, kdy již nemá co vyprávět, nezanechává žádná neodhalená tajemství). Během sledování mě několikrát napadlo, jak by konkrétní scéna mohla nabrat patřičné grády (co třeba subjektivní kamera při sestupování do sklepa?), ale většina z mých proseb zůstala nevyslyšena. Apendix: Rád bych viděl (žel bohu neuvidím) tentýž film režírovaný Hitchcockem. 70% ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Všechno je od počátku nějaké podivné, což se vzápětí potvrdí a my jsme svědky docela krutého dramatu. Otec třináctileté Rynn naplánoval její život, ale může to ona zvládnout? Film na mě působil až klaustrofobicky a scéna s křečkem mi dala hodně zabrat, přičemž se mi stále vrací. Jodie Foster hrála dobře, ale Marti Sheen jako úchylný Frank Hallet, to byla postava, která mi vařila krev v žilách. Tenhle film rozhodně není na nějaké příjemné pokoukání před spaním! ()

Galerie (30)

Zajímavosti (6)

  • Ve scéně, kdy hovoří Rynn (Martin Sheen) s Frankem na ulici, můžeme si všimnout na levé straně ženy s kabelkou, která jde prvně směrem ke kameře, ale o vteřinu později jde od kamery, navíc ještě se psem na vodítku. (Pavlínka9)
  • Ve scéně, kdy Frank Hallet (Martin Sheen) ukazuje Rynn (Jodie Foster) vlásenku a nehet, se na Frankově (Martin Sheen) pravé ruce střídavě objevuje a mizí zlatý prsten. (Pavlínka9)
  • Ve scéně, kdy se postava Rynn (Jodie Foster) objevuje nahá, si můžeme při svlékání všimnout na levé ruce náramku. V jednom z dalších záběrů, kdy leží na posteli, na ruce žádný náramek nemá. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama