Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádku o Popelce znají všechny děti. Její příběh si vypůjčil Josef Lada, a jak to uměl jen on, vtipně jej převyprávěl jako jednu ze svých originálních pohádek „naruby“. Tento Ladův text se stal podkladem pro televizní zpracování, které se i ve výtvarné podobě inspirovalo mistrovými obrázky. Pohádku s původními písničkami natočila v roce 1986 režisérka Vlasta Janečková s Karlem Greifem v titulní roli, Milenou Dvorskou coby macechou, Jiřím Zahajským jako otcem. Květa Fialová si zahrála tajemnou paní, Simona Vrbická princeznu a Carmen Mayerová s Petrem Kostkou královské rodiče. (Česká televize)

(více)

Recenze (56)

PollyJean 

všechny recenze uživatele

docela vtipné a milé, i když jde pochopitelně jen o Popelku naruby. Škoda, že se tam zase zpívá, zvláště pak představitelé hlavních rolí, kteří nijak zvlášť zpívat neumějí. Nejlepší je tu Milena Dvorská coby macecha sekernice, navzdory lidovým průpovídkám, co jí scénář nutí do úst (samé prokrýlepána, ať si tě všichni kozli odnesou atd.), výborní jsou také královští manželé Kostka - Mayerová a Beneš, který variuje starou roli rádce z Popelky. Šaty z oříšku vytažené a v kozím chlívku uskladněné, to by jistě zacloumalo i s lépe stavěnou princeznou. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

"Umřela mi maminka a už je v hrobečku, tralala," uvede se Popelák citlivě a vtáhne diváka do děje. Ubohý siroteček, deptán zlou macechou, není, na rozdíl od nevlastních bratrů, systematicky veden k tomu, aby chcípl na přežrání či na proleženiny. Oděvy postav jsou samozřejmě poplatné době, kdy pohádka vznikla, ale z rukávů princova kabátce, které mi silně připomínaly svatební šaty princezny Diany, bych asi na princeznině místě měla mžitky. Z pohledu na princeznu, která vypadá, jako by jí někdo vyrazil zuby, bych zas měla mžitky být Popelákem. Ti dva na sebe tak divoce v tanci mžikali, až došli k tomu, že se milují a chtějí spolu strávit zbytek života. Věštecká mazurka, to je ten pravý tanec. Královský pár svým pochopením, vzájemnou náklonností a důstojností silně připomíná manželskou královskou dvojici ze Tří oříšků pro Popelku, zlá macecha je skvostná (a kingikovo brilantní slovní spojení "neodolatelným způsobem zesnulá Milena Dvorská" je neuvědoměle vtipné), její manžel je správně dlouhodobým terorem vydeptaný muž a rádce je sympaťák. Pohádce nejvíc škodí její hlavní postavy. Pro mě jedna ze slabších Ladových pohádek. Být autorem předlohy někdo jiný, byla bych shovívavější. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Neherec a později reklamní manažer Greif v Popelce naruby. V pohádce, kde se vlastně všechno děje podle plánu, jen v prohozeném gardu, což brzy přestane bavit a je to docela nuda. Chtělo by to ještě nějaké další ozvláštnění nebo twist. Velmi dobře se dívá na manžele Kostkovy, jak si role svých královských rodičů užívají (ještě jsem v pohádce neviděl, že král pleskne královnu před tancem po zadečku), ale jinak je to těžká nuda na tu hodinu. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Jestli znáte pohádku Popelka, tak tady je to přesně naopak. Ženská role se prohodí s mužskou při zachování všech základních a důvěrně známých motivů z původní pohádkové předlohy. Sice nevím, k čemu je to dobré, ale jistým způsobem jde o vtipnou podívanou. Popeláka si střihl bývalý herec Karel Greif, který se dal později na podnikání, a jeho macechu si zahrála neodolatelným způsobem zesnulá Milena Dvorská. Máme zde také hodného tátu Jirku Zahajského a nevlastní dva hloupé bratry. Princezna Simona Vrbická zrovna výrazné přednosti neměla. Studiová pohádka se všemi svými klady a nectnostmi, ale pokud máte tuhle "papundeklovou" televizní tvorbu v oblibě, mohl by vás tenhle celkem originálně pojatý počin úspěšně pobavit. 60% ()

Eterninox 

všechny recenze uživatele

Papundeklová gender-swapnutá Popelka z 80. let. Čekal jsem v tom alespoň nějaké zajímavé úpravy založené na odlišných společenských normách a očekáváních, ale zmohli se jen na to, že ztracený střevíc byl všem moc velký a ne moc malý. Nicméně doporučuji pokud vás zajímá, jak Čeští před-revoluční literáti a filmaři zvládali kreativní kanibalizace klasik, na jaké jsme teď zvyklí od moderního Hollywoodu. - 30% ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama