Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Takové spiknutí a takovou lásku svět ještě nezažil. Legenda o ztracené a znovunalezené ruské velkokněžně ožívá. Ingrid Bergmanová v oscarové roli údajné Anastázie a Yul Brynner jako ruský spiklenec Bunin v klasickém americkém melodramatu... V roce 1917 svrhla revoluce z ruského trůnu dynastii Romanovců. O rok později byl poslední ruský car Mikuláš II. s celou svojí nejbližší rodinou zavražděn na rozkaz bolševiků v Jekatěrinburgu. Krátce na to se začaly šířit spekulace a zvěsti, že nejmladší carově dceři Anastázii se podařilo přežít a uniknout v utajení z místa smrti. Několik žen se za ní dokonce neúspěšně vydávalo. Tou nejznámější byla Anna Andersonová, jejíž neuvěřitelný osud představoval volnou inspiraci pro úspěšnou divadelní hru a posléze filmovou adaptaci symbolicky nazvané podle titulní hrdinky Anastázie. Děj rozvíjí atraktivní téma kolem legendy o přeživší velkokněžně a odehrává se v meziválečné Francii. Kolem Seiny bloumá tajemná a zoufalá žena s těžko uvěřitelným životním osudem, který svěřila jeptišce při svém pobytu v tamějším ústavu. Údajně zosobňuje nejmladší dceru ruského cara Anastázii, které se zázračně podařilo přežít masakr carské rodiny v režii bolševiků. Překvapující podoby obou žen se proto rozhodne využít bývalý carský pobočník Bunin, který zoufale hledá přijatelnou kopii ztracené velkokněžny, která by se stala klíčem k lákavému dědictví deseti milionů liber. Se svými společníky vymyslel riskantní plán, že vzdáleným členům carské rodiny představí falešnou Anastázii, která je dokáže dokonale obelstít a společně se zmocní dědictví. Cestu za vysněnou kořistí ovšem nečekaně zkomplikují překážky v podobě tvrdošíjné carevny vdovy a náhlého milostného vzplanutí. (Česká televize)

(více)

Recenze (39)

Radyo 

všechny recenze uživatele

Celkem zajímavě udělané zpracování víceméně známého příběhu údajné jediné přeživší členky carské rodiny Romanovců, princezny Anastázie. Ingrid Bergmanová je skvělá jako vždy. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Je to velmi fajn, ale dekel ostal na mieste. Dramaticke hrany su az prilis otupene a divacka radost tak prameni najma zo skvelych hereckych vykonov. Netvrdim, ze mi tam chybal zombie Rasputin/Lenin alebo vtipne netopiere z (lepsej) animovanej verzie, ale mohlo to byt predsa len osudovejsie, romantickejsie alebo tajomnejsie. 7/10 ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Krystalický kýč hollywoodského střihu. Zářivé hvězdy, atraktivní prostředí, kostýmní nádhera, tajemno, částečně "based on a true story"... Celé podáno způsobem, který vybízí k předpokladům, že masy té doby se mohly umlátit, aby se na film dostaly (a že masy dnešní doby o něj ani nezavadí - a pokud ano, zpracováním jim přijde jako z pravěku). Příběh domělé princezny Anastasie je vyprávěn srozumitelně, přímočaře a bez oklik, divák je až do závěrečného The End udržován v mírných (ale ne frustrujících) pochybách. Až na pár výjimek se děj odehrává v naleštěných interiérech, které září barvami technicoloru, ale tak nějak paradoxně působí šedě. Nebudu tak příkrý jako jeden velmi známý filmový kritik té doby, který napsal, že Anastasia je nejhorší role Ingrid Bergman, a který doporučil divákům, aby nechodili na tento film a vrátili Litvakovi jeho pohrdání. I.B. je v tomto filmu to nejlepší, na co se dá koukat, a film sám o sobě aspoň není nudný, když už teda postrádá invenci a přetéká umělou krásou. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Jedna z mnoha verzí legendy o možná přeživší příslušnici carské rodiny po jejím masakru bolševiky. Pojetí do značné míry originální stojí zejména na hereckých výkonech Ingrid Bergmanové a Yul Brynnera. I po létech tenhle film pořád patří k tomu povedenějšímu, co se kolem Anastázie kdy natočilo. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Legenda Anastasie patří k nejpůsobivějším příběhům 20. minulého století... jeho kouzlu se však zatím žádný film nedokázal dostatečně přiblížit... ani tahle klasická podívaná, která už dnes působí torchu jako hezký ale přece jen muzejní exponát... ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

V dobe vydania vzbudil film určite viac záujmu, vzruchu, konšpirácie. Vtedy ešte totiž skutočná Anna žila a naozaj sa špekulovalo, že to môže byť Anastázia, že niekto boľševické besnenie prežil. Dnes už po testoch DNA máme vo všetkom jasno a tak ten opar záhady zmizol. Bergmanová je super, ale naozaj hrať mladicu po štyridsiatke, bolo to trochu vidieť, že 27 nemá. Priviedlo ju to však späť na americké výslnie a je zvláštne, že kým pred 60-70 rokmi vás za mimomanželskú aféru totálne odsúdili, dnes je to v Hollywoode priam povinnosť a najlepšie každý týždeň niekto iný v posteli. ()

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Zásah přímo do srdce. A to jsem si myslela, že animovanou verzi (1997) nemá šanci nic porazit.. Celý příběh v podstatě táhnou dvě osoby, (bohovská) Ingrid Bergman a Yul Brynner (s očima jak lasery), ale neupřeme kredit ani babi carevně: "Takže Bunin je stále atraktivní." - ano, Vaše Výsosti. "Šíleně atraktivní." - ano, Vaše Výsosti. "Livenbaumová, Vaše prostopášné fantazie jsou nechutné. Pro ženu vašeho věku by pohlaví nemělo znamenat nic jiného než záznam v občanském průkazu." - ano... Vaše Výsosti. A jak se vyjadřují oni? Anastázie, začínající větu o šampaňském a končící o Buninovi: "Ráno to budu zbožňovat. Budu mít naprosto příšernou kocovinu a váš přítel Bunin bude šílet. Víte, jaký je? Jako vodka. Rychlý, tvrdý a silný." Bunin: "Často je pro mě jednoduché to, co je obtížné pro ostatní. Ale to, co bylo pro ostatní vždy nejjednodušší, je pro mě nemožné." A pokud je pro něj něco nemožné, musí zasáhnout babi a příběh se tím krásně uzavírá, až na ten konec... to jako vážně?? (malinký spoileříček) Chápu, rok padesát šest, ale po celém tom brainstormingu (možná i brainwashingu), učení tance a etikety nám divákům nedopřeji ani jeden polibek? Trestuhodné. ()

Agatha 

všechny recenze uživatele

Bohužel, pro mě jedno velké zklamání. Ani půvabná Ingrid Bergman mě nedokázala přimět, aby si mě film získal. Sama chuděrka skoro něměla co hrát. Přesto jí role přinesla Oscara. Ale beru to tak, že jim v Hollywoodu moc chyběla a tímhle si jí chtěli po jejím italském intermezzu naklonit zpátky ;-) Spekulace o přeživší velkokněžně Anastázii, buď v literární nebo filmové podobě mě vždycky zajímaly, ale toto zpracování (od kterého jsem čekal asi moc) mě hodně zklamalo. Jedna výrazná emotivní scéna na celý film je na mě opravdu málo, víc jich tam vážně nebylo. Jinak je to smotanec tlachání, hádání, přemlouvání, přesvědčování a handrkování. A konec to totálně pohřbil - proběhl ve stylu "všichni se rozejděte, show skončila". Nevím, nemělo to žádný náboj ani nápad. 3 * z úcty k Ingrid Bergman a Helen Hayes. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Dokonalá Ingrid Bergmanová v jedné ze svých vrcholných rolí, díky které ji US diváci odpustili a přijmuli zpět mezi sebe. Tzv.triumfální návrat do USA. Oscar je zde rozhodně správně udělen. Pistolník z Westworldu (z toho původního, samozřejmě), rovněž nezklamal. Nevadila by mi ani o něco delší stopáž. Výprava je parádní a vlastně tu není výrazně nic, co bych musel vytknout. Jen někdy trochu nestíhám u titulků. A to jen v př., že mluví pan Brynner. To je přímo... rychlopalba.:) ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Pěkný historický film, který mě dovedl zaujmout hlavně svojí výpravou, nikoli už tolik samotným příběhem, který je ale jinak celkem známý. Yul Brynner s ruským přízvukem je něco celkem normálního, krásná Ingrid opět okouzlí. Celkově to ale není historický snímek, který by mě úplně odrovnal. ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Nebylo to úplně nejhorší, ale něco tomu chybělo. Ze začátku jsem vůbec nevěděla, co si o tom myslet, pak to začalo být vtipné, pak zase nudné, bylo to jako na houpačce a konec mě nijak nepřekvapil, ale Ingrid Bergman byla skvělá. ()

danecek24

všechny recenze uživatele

14. Zlatý Glóbus za rok 1956 - cena (1) - *Nejlepší herečka (drama) - Ingrid Bergman + nominace (1) - Nejlepší herečka (drama) - Helen Hayes ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Nijak neurážlivě zpracované historické drama, jenž si ode mně zasluhuje spíše kladné reference - jak dobře víme, tak Hollywood není ten typ, který by s historickou přesností rád chodil na pivo, ale tady těch (mikro)kopanců jsem si všiml méně než v jiných filmech. Tento film také táhne herecké obsazení, překvapil Yul Brynner, který už těžko bude pouze Chrisem Adamsem, ale největší pozornost na sebe strhla (překvapivě) Ingrid Bergman, pro kterou byl Oscar za tento film asi nejvíce zasloužený v kariéře. Stejně jako např. v Notorious (ačkoli tam byla podle mě lepší) ukázala široké spektrum hereckých poloh (zde to je nejprve těžce zlomená žena, psychická nevyrovnaná, poté seběvědomá a tuhle i dobře společensky naladěná), které uměla výborně předvést. Pro mě další důkaz jejího všestranného talentu. Film jako takový bych hodnotil lepšími třemi hvězdami. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Zajimavy pribeh, kdy Anna Andersonova o sobe tvrdila, ze je prezivsi dcerou Mikulase 2., Anastazie Nikolajevna. O tomto pripade jsem do dnesniho dne nemel nejmensi tuseni a film me zaujal. Skutecnou ozdobou filmu jsou vsak skvostne herecke vykony dua Ingrid Bergman-Yul Brynner. Ale i vedlejsi role jsou zvladnute velmi dobre, v cele s Helen Hayes a vybornou hudbou Alfreda Newmana v pozadi. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Divné, že mi tento širokouhlý farebný spektákel z pozornosti dosiaľ unikal. Pretože sa môže s hrdosťou oprieť o typické znaky tohoto typu i žánru a ponúka pekné "divadlo" s klasickou konšpiračnou teóriou o stratenej dcére ruského cára Mikuláša. Kostýmy, výborné herecké výkony ústrednej dvojice a pekný príbeh, sic romantický, ale dobre fungujúci. Smerom k záveru je to síce hlavne o romantike, ale dá sa to aj pre chlapa prekusnúť, keďže všetko ostatné funguje ako má. Charizmatický Brynner s balalajkou v jednej scéne ako keby sa vrátil k svojej pôvodnej profesii. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Výpravná story o odvážném komplotu, velkých ambicích, tvrdé manipulaci a samozřejmě – o lásce. Nebýt toho, že Yul Brynner využil svého práva spolurozhodovat o castingu, nejspíš by po tomto filmu dnes již nikdo nevzdechl a určitě by za něj Ingrid Bergman neměla doma Oscara. Chemie mezi hlavními představiteli funguje bezvadně, z Brynnera čiší přesně odměřená míra agresivity i sexappealu a Bergman obdivuhodně balancuje mezi proměnlivými polohami své postavy. U některých příběhů mě historická skutečnost upřímně nezajímá. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Věř v kostým duše, v přirozenost scén. S nimi nejsnáze do vážené aristokracie. Nalezneš vášeň, zasáhne tě  katarzní vážnost ambrozie. ()

Reklama

Reklama