Reklama

Reklama

Sho o suteyo machi e deyou

  • Japonsko 書を捨てよ町へ出よう (více)

Obsahy(1)

Bezcílná odysea ulicemi Tokia a sonda do života bezejmenného hrdiny, který je živý pouze ve filmovém světě. Osud, nebo lépe řečeno film a hrdinova vlastní fabulace ho zavádí do absurdních situací střídavě reálných a jindy symbolicky surreálních. Hrdina polemizuje s osobní svobodou a možností vzdoru, zatímco režisér Shûji Terayama, kulturní ikona 60. a 70. let, zpochybňuje tradiční vnímání filmu. Dílo je výsledkem režisérovy osobní zvědavosti z pozice divadelního umělce vůči filmu coby médiu a jeho trvání, či pomíjivosti. Terayama uplatňuje zcizující postupy, které hojně využíval ve svých divadelních hrách, a aktualizuje je pro film do podoby hrátek se samotným médiem filmu, zákonitostmi filmové projekce a diváckou aktivitou. (JFL)

(více)

Recenze (6)

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Maestro Terayama se zjevně nebál velmi ostré ironie, hraničící s výsměchem do vlastních řad - už v celovečerní prvotině o kečupovém císaři bylo zvláštní sledovat legendu avantgardního japonského divadla zesměšňovat mládežnickou kontra-kulturu konce 60. let (tedy jednu z důležitých podmínek undergroundové/ nezávislé/ experimentální scény tehdejší doby, v níž byl sám Terayama zapuštěn) - zde je však již ironie vyvážená shovívavostí k mládí jako takovému a místy i nefalšovaným oceněním jeho radikalismu. Vcelku (cíleně) humorné scény dospívání hlavního ne-hrdiny tvoří podklad (jaksi blahosklonného - Terayamovi bylo 35let, takže skoro o generaci jinde, než hlavní postavy snímku) pro podvojné zkoumání jedné generace a jejího světa. Surreálný obraz hořícího letadla s rudou vlajkou v pozadí, jež shoří s ní, může sloužit jako vysvětlení celého autorova náhledu na studentské hnutí: nezkušené mládí (symbolizované v rámci filmu letadlem) se obrací v popel v rámci hrdinova zrání a stejně tak i rudá vlajka (ta v rámci filmu jedinečným způsobem symbolizuje rudou vlajku) končí v plamenech - levicový radikalismus tehdejší mládeže slouží jako prostředník jejich přechodu do dospělejší fáze nezávislé tvorby (a) života. /// Jinak vskutku produkt jedinečného období kinematografie - metafikce, vkládání samostatných sekvencí zachycující umělecké performance v ulicích Tokia, surrealistické scény, hra s filtry atd. Jen trochu zklamala překvapivě trochu moc velká jednoduchost podání ústřední zápletky - pro někoho (spíš většinu diváků) to však bude spíše pozitivum, jelikož se neztratí ve složitosti formy. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Japonský experiment, který potěší zejména skvělým vystihnutím specifické atmosféry šedesátek a odpovídajícím (velmi povedeným!) hudebním doprovodem. Napadlo mě, že to jsou možná takové o něco zajímavější (či chcete-li "experimentálnější") japonské Vlasy - byť s trochu jiným poselstvím. Celkově se dá říct, že Zahoďme knihy, vyražme do ulic je nevšední a zábavné dílko, jehož natáčení si štáb i herci náležitě - v duchu doby - užili. Ostatně, sám hlavní protagonista nám o snímku (ale nejen o něm) na začátku a v závěru chvíli popovídá. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Samozrejme, lákavá dobrodružnosť ulíc je pre niekoho zaujímavou a empirickejšou alternatívou poznania sveta, než lúskanie tisícok stránok kníh. Lenže, podľa mňa je lepšie vyraziť von a pribaliť si k tomu nejaké knihy. Pretože ak sa odhodia, vznikne podobne chaotické, miestami vynikajúce, no miestami opakovaním nevšedných postupov nudné podobenstvo o sakra malej možnosti meniť svet okolo. Do nadpriemeru povyšuje film skvelá hudba. Najviac ma dostala pieseň spievaná skupinkou školáčok v uniformách, ktoré veselo nadšeným hymnickým spevom prorokujú, čo sa stane, až vyrastú a stanú sa kurvami. ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Pro me jeden z nejlepsich filmu Febiofestu 07.Zvlaste hudebni stranka nema chybu.Samotny film je pak neuveritelne napadity , z dejovosti prechazi k dokumentu, z tragiky k humoru, nekdy cernemu a nekdy nezvykle jemnemu.Cele to ma v sobe tolik detailu ktere vas proste budou nutit premyslet nejen o tomto filmu, ale i cele te dobe prelomu sedesatych a sedmdesatych let, jez reziser serviruje s takovou autenticitou.Kdyby se vam na to podarilo natrefit , tak se pripravte na miliskovani s kralickem, boxovani s modelem penisu a neuveritelne mnozstvi japonskejch manicek.Taky zaverecne tytulky jsou fakt neco. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Režisérův debut je adaptací jeho stejnojmenného románu a hry, hravá, energická, psychedelická, vizuálně hypnotická kritika současného Japonska zaměřeného na hrubý materialismus. Příběh náctiletého, beznadějně hledajícího svou identitu v dysfunkční rodině a rozbitém světě...Mistrovské dílo subverzivního filmu. ()

muti 

všechny recenze uživatele

wow to je film - mlade pionierky spievaju - when i grow up to be a whore i will leave the door open so the swallows can come form the sea. dafuk? in japan only. inac hudba je vo filme ozaj uchvatna, jednu * davam za nu ()

Reklama

Reklama