Hudba:
Jeff BealHrají:
Kevin McKidd, Ray Stevenson, Polly Walker, Kerry Condon, James Purefoy, Ian McNeice, Coral Amiga, Lindsay Duncan, Lidia Biondi, Tobias Menzies (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(22)
Obsahy(1)
HBO s hrdostí uvádí 22 epizod seriálu Řím. Epické drama z dob Julia Caesara, jeho nemilosrdného stoupence Marca Antonia, mazaného dědice Oktaviána, nerozhodného přítele Bruta, bezohledné neteře Atiy a kruté milenky Servilie. Příběh jednoho věku, viděný očima vojáků Lucia Vorena a Tita Pulla, dvou přátel, jejichž osudy jsou neoddělitelně spjaty s osudem samotného Říma. Láska, chtíč, věrnost a zrada zahalují nechvalně proslulé Římany jako závoj v jejich krutém boji o moc a zákon, pomstu i spásu. Staňte se svědky konce republiky a zrození impéria. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (426)
Přestože nejsem v historii vzdělaná zdaleka tak, jak bych chtěla, něco mi říká, že přesně tak nějak Řím vypadal. Smrad, bordel, krev, chlast, souložení, intriky. Navíc historické zasazení kolem triumvirátu a jim následujícího století je z celých sáhodlouhých dějin Říma asi divácky nejvděčnější a nejatraktivnější. ()
Aneb jak k získání diváka stačí dobrý rozpočet, masky, atraktivní lokace, občasná fajn kamera - a nic dalšího. Z Říma se hned v první sérii vyklubal obrovský seriálový omyl s co nejkrutějšími zápletkami, stupidními dialogy a nefungujícím zasazením do dobových reálií. Rád bych dal seriálové antice šanci, ale absolutní otrávení z většiny hlavních postav mi všechen potenciál obrátilo naruby. ()
Zajímavý historický seriál z období, kdy se Caesar ujal absolutní moci nad Římem a o době poté. Zároveň sledujeme osudy dvou vojáků, kteří se k tomuto převratu nachomýtnou a hýbou vlastně celým dějem. Odehrává se to zhruba od roku 52 př. n. l. až do roku 30 př. n. l. Postupně sledujeme vzestup a pád Caesara, Marka Antonia i Octaviana Augusta. Krom Říma se podíváme i do Galie, Řecka nebo Egypta. Naši vojáci Vorenus a Pullo se připlétají k různým událostem, které následně hýbou s celým dějem. Oba si projdou dlouhou cestou plnou slasti i zklamání. Druhá série je o něco lepší. Akorát tam není moc akce... "Třináctá!" ()
Realistický a pohlucující pohled na život několika postav v Římě za doby Julia Ceasara. Otroci, vojáci, intrikánky, senátoři... ti všichni rovnoměrně pokrývají všechny důležité a zajímavé mocenské třídy skomírající "republiky" a bez heroizování či zjednodušování jsou zobrazeni jako lidé s jedinou hlavní vlastností - touhou po lepším životě, moci postavení... a dosahují toho způsoby které limituje jen jejich vlastní morálka a svědomí. A ta u některých nepatří k největším. HBO točí velmi kvalitní minisérie a Řím není vyjímkou, nebýt několika zaškobrtnutí v ději a možná až příliš uspěchaného závěru se zjevně nucenou snahou o menší příběhový twist je to bezchybná záležitost, která velmi zajímavou formou představuje události u kterých si většinou jen znuděně čteme v učebnicích dějepisu. Je velmi příjemné vidět i v televizi dílo které se v zobrazování reality nezastaví před ratingovými komisemi a ukazuje všechno, od nevázaného sexu, přes násilí a krev až po celkovou dekadenci doby, ale není to ta nejdůležitější věc pro kterou stojí za to seriál sledovat. Dokonale to totiž je vidět jak ve skutečnosti vypadala tehdejší společnost - neustálé pohanské rituály a klanění se desítkám nejrůznějších bohů, otroci ve kterých ostatní nevidí často nic jiného než kus nábytku, idealizované myšlenky pronášené současně s pobíjením desítek lidí... A k tomu charaktery postav ke kterým lze zaujmout jakýkoli, jen ne neutrální postoj. 8/10 ()
Dve veci - 1. konečne starovek, kde plebs neslúži len čoby pozadie pre veľké dejinné udalosti, ale priamo pred očami diváka žije svojim každodenným životom so starosťami a túžbami, ktoré tak dobre poznáme dodnes. Príjemné, autentické, osviežujúce! 2. CÉZAR - alebo presnejšie povedané herec Ciarán Hinds, ktorý je zdá sa na dobrej ceste k zaslúženým úspechom a popularite. Do svojej postavy vložil všetko to rozporuplné čo o nej vieme a s prehľadom ostrieľaného profesionála v najlepších rokoch všetok ten zdanlivý miš-maš pretavil do dokonalého portrétu - portétu, ktorému nechýba síce majestátna, no nemenej strašná túžba po moci (živená neskrývanou samoľúbosťou a obalená v jagavosti teatrálnych gést), čoby hlavný motív jeho sebavedomých rozhodnutí, ktoré sú zase ale nie až tak zriedka skutočne múdre, snáď až vizionárske. Až po prvé bodnutie v senáte tak hlavne vďaka nemu máme čo dočinenia s vyrovnanou a vzrušujúcou šachovou partiou. Pretože vlastne všetky postavy sú veľmi dobre napísané, pokiaľ možno verné svojim historickým predobrazom a herecky zvládnuté. ...záverom: Teším sa na druhú sériu, Octavianus vyzerá byť tiež v mimoriadne schopných rukách (mladučký Max Pirkis - bude sa mať čo obracať), udalosti naberú spád, vrátime sa do Egypta k IMHO sympatickej predstaviteľke Kleopatry a dvojka Lucius Vorenus a Titus Pullo sa snáď postarajú o to, aby sme kvôli tomu všetkému neobišli ani páchnuce rímske uličky. I keď práve miestami za vlasy pritiahnuté príbehy tých dvoch (boli všade!) a veľké očakávania do budúcnosti sú tým dôvodom, prečo štyri a nie päť. Zostávame triezvy, ušetríme ...a uvidíme! ----- 31.5.2011 - druhá séria sklamala strašným spôsobom, od nepochopiteľnej výmeny predstaviteľa Octaviana Augusta, cez vyvrcholenie väčšiny konfliktov, ktoré by možno veľmi slušne vyzneli v nejakej telenovele, ale nie vo veľkom seriály produkcie HBO. Až na Pulla som v priebehu prvých epizód znenávidel všetkých a než aby som sa o ich osudy bál, prial som im ten najhorší (a čo najrýchlejší) odchod zo scény. Je tu ale jedno pozitívum - keď som sa dozvedel, že s týmto seriálom HBO končí, bol som smutný... teraz už nie som! A akokoľvek veľmi nechcem (pretože prvá séria si to nezaslúži) , hodnotenie musí dolu. ()
Galerie (158)
Zajímavosti (27)
- James Purefoy byl britským bulvárem nařknut, že měl v seriálu mužství vylepšené pomocí počítače. Sám Purefoy se proti tomu rázně ohradil s tím, že někteří kolegové tuto grafickou pomoc opravdu využili. (Olík)
- Odkazy na stavbu kulis byly převzaty přímo z rozvalin Pompeje, Herculaneum a Ostia Antica k určení správných barev chrámů, soch, ulic, ale i pouličních nápisech na zdích. (CliffLee)
- Atia (v seriálu Polly Walker) ve skutečnosti zemřela roku 43 př.n.l., tedy jestě před bitvou u Filipp (42 př.n.l. v Makedonii), ve které Antonius a Oktavián porazili Bruta a Cassia. (mahler)
Reklama