Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (367)

rawen 

všechny recenze uživatele

Vizuální styl ukradený Sin City, svět podezřele podobný tomu z Blade Runnera, příběh kompromisem mezi detektivkou, love story a akčním scifi. Když se to splácá dohromady, vypadne z toho sice slušná, ale nepříliš dotaženě působící záležitost. Typický eurobiják. 7/10 PS: největší slabinou je dozajista příběh, škoda, dalo se to uhníst nějak smysluplněji ()

d-corso 

všechny recenze uživatele

Příběh by si občas zcela jistě zasloužil poněkud dopracovat a vybrousit, ale temná futuristická detektivka, která v nejpovedenějších okamžicích působila dojmem, že Dashiell Hammett vstal ze záhrobí a s chutí se pustil do sci-fi, mě nikterak neurazila, právě naopak. Jinak tomu ovšem bylo s vizuální stránkou, kde počáteční nadšení po relativně krátké době radikálně ochladlo. Černobílá kresba, která může dokonale fungovat v tištěném komixu, na mě po několika desítkách minut začala působit silně rušivým dojmem. Je poněkud smutným paradoxem, když to, co mělo být evidentně největší devízou, začne v konečném důsledku pracovat proti. Konvenčněji natočený by ten film opravdu nebyl lepší? Velmi silné 3*. ()

Reklama

petero 

všechny recenze uživatele

Po vizuálnej stránke je to pozoruhodné dielko, tá plynulosť pohybov postáv je krásna ale keďže sa to po väčšinu času odohráva v tme je trošku problém v orientácii postáv pretože sú nonstop zpola zahalené v tme. Zaujímavé sú niektoré technické riešenia sveta budúcnosti. Ďej by som povedal, že nie je až tak vyhrotený ako by sa patrilo a v podstate tu nie je žiadny nový nápad ktorý by film vyzdvihol z priemeru. Celkove to však bolo zaujímavejšie ako Sin City. ()

sharky 

všechny recenze uživatele

87% už hodně dlouho mě žádný film takhle nevtáhnul do děje, hrozná škoda, že to nebylo hraný, výtvarné návrhy by si zasloužili monumentální výpravu, honička ve skleněnném tunelu nad kterým běží lidi je velmi nápaditá a takových vychytávek je tam spousta. Noirová černobílá byla vizuálně velmi zajímavá, skoro bych řekl nápad za milion, povedená hra světla a stínu alá komix, ale přece jen pro tenhle příběh bych radši volil hranou barvu. Ty výtvarnmé nápady by byly v barvě mnohem zajímavější. třikrát škoda. Příběh alá Dick je také povedený, i když už od půlky vytušíte v čem je pointa a jaký bude neodvratný závěr, ale jinak by to asi ani skončit nemohlo. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Příběh plochý jak omalovánky, atmosféra výtečná jak černobílé kresby. Žádné explicitní násilí zdůrazněné barvou krve, i když... Nálada pod psa, noirové dusno, cigareta v koutku, hudba jak z bijáku čtyřicátých let... A ke všemu tomu evropský opar, protipól zámořských rozhýbaných komixů. Věru povedený, ba přímo čelící nařčení lepší a možná i s duší. 60%. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Hrdina jezdí v „autě budoucnosti“, novém typu Citroënu, který pro snímek vymysleli sami designéři této firmy. Režisér chtěl původně použít jen vylepšený model Citroën DS. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
  • Při tvorbě filmu byla mj. využita i technika motion capture – proces záznamu pohybu herců ověšených senzory, které snímají jejich pohyby, jenž jsou posléze přeneseny na digitální model. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
  • Tvůrci nejprve natočili trailer, kterým pak okouzlovali investory. Teprve když sehnali dost peněz, mohli "přidělat" i samotný film. (Siriuss)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno