Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva nejvíce podezřelí místní kluci nejvíce pomohou k vypátrání skutečných zlodějů ve čtvrtém případu dr. Martina, který se odehrává v historických sklepech... (oficiální text distributora)

Recenze (19)

nash. 

všechny recenze uživatele

Zoufalá televizní nuda, která stojí na hloupé zápletce, vystavěna je z prázdných scén, ve kterých buď herci zoufale zápasí s hloupým scénářem nebo dlouze bloudí tunely, kde se nic neděje a nic není vidět, to vše zakončeno nechtěně komicky ochotnickou rvačkou. Zaujmou tak jen exteriéry nabízející možnost pohledu na staré Znojmo. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Čtvrtý a poslední případ kriminalisty Martina. Viz předchozí části "Volejte Martina", "U telefonu Matin" a "Martin a červené sklíčko". Jednoduchý příběh, který se moc neliší od předchozích třech, tento jediný měl navíc místy docela slušnou atmosféru. Malí Jan Kraus je zde opravdu k nepřehlédnutí, dobrý byl např. i příslušník VB Karel Effa. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Milan Vosmík je v tvorbě pro děti a mládež nadčasový pojem a tento film to jen potvrzuje. Všednodennost direktivního socialismu byla šedě korektní alespoň na první pohled. Věci fungovaly i když často všelijak. Mládežnická kriminalita mohla být vnímána a i byla jako jev spíše okrajový. Dobře je zachycen i rozdíl mezi místní a ústřední Veřejnou bezpečností. Pohled na děti účastné na vyšetřování je brilantní. Ota Hofman i Milan Vošmík jsou dodneška jen obtížně srovnatelní svou nápaditostí a věcnou (faktovou) přesností. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Škoda toho, že je to černobílé. Kdyby byl tento čtvrtý a zároveň poslední díl barevný jako MARTIN A ČERVENÉ SKLÍČKO, mohlo to být podobně koukatelné. Ačkoliv na tento dřívější díl i tak hodně ztrácí. Mě v tom černobílém provedení vadí hlavně to, že dost je toho natáčeno ve tmě, a tak toho moc není vidět. Zápletkou se to již podobá "červenému sklíčku" a rozuzlení je podobně překvapivé. [148. hodnocení, 15. komentář, 55%] ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Je to samozřejmě příběh dost slabý , ale když vidím ty reálie dětského světa šedesátých let (let mého dětství), taji. K tomu to Znojmo, které mám rád, a které zde svou černobílou ošumělostí evokuje Stínadla... Aspoň je tu pěkná rolička přihlouplého vébáka pro Karla Effu, roztomilá rolička sígra pro Jana Krause (už tehdy mu seděla jak ulitá) a opravdu tajemné znojemské podzemí. Akční scény jsou po letech nechtěně směšné. Pro záchvat nostalgie v nevlídném pozdně podzimním odpoledni by to nebyl až tak špatný film. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (1)

  • Film je inspirován skutečnými událostmi, četnými krádežemi ve Znojmě 60tých let. Zloději domy a obchody vykrádali přes podzemní komplex. Spousta vchodů byla proto zazděna, ne však všechny. Krádeže proto pokračovaly dál, ale ne v tak velkém rozsahu. Klubovny, jako například ta, která se ukázala na konci filmu, pod městem opravdu byly, některé si přivlastnili narkomani, jiné děti. Natáčelo se na ulicích Dolní Česká, Velká Mikulášská, Klácelova, Staré Město, Dyjská, dále na Mikuláškém a Masarykově náměsí. Jako budova veřejné bezpečnosti posloužil současný Dům umění a domy vedle něj. V záběrech z podzemí je ještě většina prostor před rekonstrukcí, dnes jsou chodby více zúženy. (wirtr)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno