Režie:
Pavel JandourekKamera:
Matěj CibulkaHrají:
Bořivoj Navrátil, Maroš Kramár, Barbora Seidlová, Matyáš Valenta, Tomáš Materna, Petra Šimberová, Adriana Neubauerová, Matěj Hádek, Miroslav Táborský (více)Obsahy(1)
Snímek vypráví příběh tří dětí – Aleny, Davida, Ondry (A. Neubauerová, T. Materna a M. Valenta) a tří dospělých – charismatického hledače pokladů Aarona Cohena (B. Navrátil), jinak Davidova dědečka, Aleniny sestry Kristiny (B. Seidlová), která se zabývá dějinami na univerzitě, a sympatického slovenského historika Martina Šimka (M. Kramár). Dobrodružná cesta za ukrytým pokladem nás zavede do tajemných míst staré Prahy, rozvalin vodního hradu i do spletitého a strašidelného pražského podzemí. Tady všude se odehrává napínavé pátrání po záhadném pokladu císaře Rudolfa II., po Golemovi a hlavně bájném Kameni mudrců. V cestě za nalezením pokladu však všechny zúčastněné čeká mnoho překážek... (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (230)
Pohledem svých synů, nikoliv svým, i když jsem film sledoval také, hodnotím tento dobrodružný snímek určený pro starší děti jako slušně nadprůměrný. Zajímavá kamera, slušné herecké vyjádření a vystižné tajemno děje posouvá tento příběh do roviny nadprůměrné české tvorby pro děti. Nehledal bych zbytečně nelogické pasáže, a že jich tam opravdu je! Jde přece "pouze jen" o dobrodružství viděno dětskýma očima. Když někdo čte Julese Verna, také nevyhledává nelogičnosti. Nemyslím, že by tento snímek měl kdokoliv srovnávat s Indiana Jonesem. Proč pořád něco srovnávat? Ty dva snímky mají z hlediska srovnání společné pouze to, že se jedná o fantasy a dobrodružství. To už bychom mohli s Maharalem srovnávat i Zemanova Barona Prášila z roku 1961 či Vynález zkázy z roku 1958. A to jistě nikdo neudělá. Nedá se srovnávat nesrovnatelné, a to nemyslím jen z hlediska finančního rozpočtu. ()
Maharal na mě vůbec nezafungoval, ani přes dobré obsazení a snahu o chytlavý příběh. Film na mě působil jako podivná splácanina všech možných populárních žánrů a filmů (Indian a Jones, různí lovci pokladů, apod.). Vyvážený nebyl ani z hlediska cílového publika, nechci film hodnotit z jiných pohledů, ale přesto si myslím, že se do vkusu extra netrefil nikomu. Chyběl tomu lepší scénář a především lepší režie a vyladění do fungujícího celku. Někdy je méně více a o Maharalu to platí dvojnásob. ()
Temná strana Síly a důvod, proč se filmům od Pavla Jandourka vyhýbat. Ubohý scénář, děravý ve všech ohledech pomalu přebíjí svojí stupidností i takovou perlu jakou je Pánská jízda. Ale ne , tam je to horší. Tohle je jenom hodně hloupé. Kvalita dialogů by se dala přirovnat k tvorbě z mateřské školy, scénárista si zjevně v mnoha chvílích nevěděl rady a tak se některé postavy objevují, jak se to tvůrcům hodí. Některé z nich mají zjevně teleportační schopnosti.:) K tomu všemu naprosto šílené výkony snad naprosto všech z osazenstva (děti vynechám, jelikož od těch nic nečekám). Takový Bořivoj Navrátil by se měl skutečně stydět, že se podepsal pod něco takového. fuj, fuj, fuj. K naprostému peklu si stačí připočíst otřesné televizní zpracování, které bych se styděl vyslat i do ranního vysílání ČT. Pokud mě zrak neklamal, tak se na plátně objevily i pokusy o napodobování Tonyho Scotta (zoomy) či M. Baye (neuvěřitelný oblet při heroickém projevu). Maharal tedy skončil přesně tak, jak se dalo očekávat od filmu, jenž tvůrčí skupina přirovnává k Indiana Jonesovi či Lovcům pokladů. Ostudně. Jednu hvězdičku za moji důvěru v to, že Maharal není myšlen úplně vážně. Pokud ano, tak Pánbůh s námi a zlé pryč. ()
Na české staleté filmové vody sice bída, ale v těch novějších oranžových zažloutlých vodách plných herců, co neumí hrát, a dialogů, které jsou k upřímnému pláči, se tento klenot zahraničního napodobovatelství vyjímá trochu lépe. Dám tedy tři hvězdičky, ale v podstatě se přímo na místě přiznávám k jakémusi nadržování, i když to zas tak velká sláva není. Ale chvílemi to určité náznaky švihu prokazovalo. ()
Od školního představení na Den dětí jsem nic převratného nečekal…a viděl jsem pokus o dobrodružnou rodinnou podívanou, která má slušný námět, je sympatická snahou filmovými prostředky (i když možná místy trochu samoúčelně) narušovat „televizní prokletí“ většiny českých filmů a disponuje půvabnými představitelkami ústřední sesterské dvojice (B.Seidlová a A.Neubauerová). Zároveň je však příběh přehuštěn postavami, je v něm příliš mnoho děr, nedovysvětleností a nepravděpodobných náhod, které nezachrání ani závěrečný vizuálně efektní „průlet staletími“-působí totiž jako chatrná berlička. Pletu se, nebo vznikl film sestřihem materiálu určenému původně pro seriál? ()
Galerie (23)
Zajímavosti (15)
- Ve scéně odehrávající se během 2. světové války svítí pouliční lampy a okna bytů v ulici jsou také rozsvícená. Během celé války však lampy ani okna svítit nesměly. Porušení opatření pro náletům se trestalo i smrtí. (topesto)
- Kristýna (Barbora Seidlová) způsobí se svým vozem Škoda Roomster celkem šest pojistných událostí, z toho dvě na stejném vozidle. Na jejím vozidle však paradoxně nevidíme ani škrábnutí. (Antal89)
- Nárožní ochranný patník s naznačenou tváří se nachází v Praze na křižovatce ulic Liliová a Zlatá, ostatní vyskytující se v příběhu jsou jen kopiemi. (sator)
Reklama