Reklama

Reklama

Electroma

Trailer

Electroma od Daft Punk je výprava dvou robotů napříč bájně krásnou americkou krajinou za cílem stát se člověkem. Jejich symbolická pouť, která začíná na nekonečné jednoproudé dálnici, vede přes idylické městečko až do vyprahlé pouště, dokazuje již po několikáté vzdor Daft Punk vůči konformismu. Experimentální celovečerní film jedné z nejslavnějších elektronických kapel. Dechberoucí kamera, inovativní technika snímání a zejména urputné hledání lidskosti v dnešní společnosti. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (74)

GigaPudding 

všechny recenze uživatele

Na Electromu jsem skočila bez jakýchkoli předchozích informací a nečetla jsem si ani popisky na zadní straně obalu dvd, takže mě už od začátku film dost překvapoval tím, že předváděl něco úplně jiného než bych čekala od něčeho co vytvořili Daft Punk. Hned zezačátku člověka upoutají ty pěkné záběry na přírodu, kterou se hlavní dvojice robotů projíždí než dojedou do nějakého kalifornského městečka, které je taky plné robotů. Obrazy jsou na jedné straně takové malebné s krajinkou a na druhé straně takové sentimentální a skoro až plné toho "amerického snu" až na to, že všichni mají ty robotí masky. Největší překvapení pro mě co jsem si nečetla ty popisky bylo, že ve filmu nezazní ani jedna jediná skladba Daft Punku, na kterou jsem čekala už od toho počátečního elektronického bzučení a na kterou jsem čekání vzdala po dokončené "plastické operaci" hlavních hrdinů. Na druhou stranu je ale ta nečekaná jiná hudba zvolená docela pěkně a zazněly i písničky, které jsem znala, ale tentokrát byly zasazeny do takového zvláštního kontextu vytvářeného scénami a "dějem" tohoto filmu. Electroma není žádný tradiční dějový film a má mnohem blíž k experimentálním filmům a videoartu a podle toho to taky vypadá s dějem, který tam prostě není. Ke konci to skoro vypadá jakoby se divák koukal na dokumentární přírodovědný pořad, do kterého ale zapomněli dát ten vysvětlující voiceover o tom co v té krajině žije za zvířátka nebo roboty a co všechno tam provádí v té které denní a roční době. Ale ať už pro mě zábava byla ve většině filmu jakkoli kolísavá, tak si to Electroma vynahradila těma dvěma posledníma scénama, co působí tak zvláštním a až bizarně nadreálným dojmem, že ve spojení navíc s tím songem ta úplně poslední scéna filmu diváka úplně rozseká. Videoart a experimentální filmy jsou kategorie, ke které se dostanu jen občas a zas tak znalá v tom nejsem, ale když jsem Zidaneho portrétu dala **, tak bych tady nemohla jít níž než na ***, i když u obou, Electroma i Zidane portrét 21. století, by to chtělo na to hodnocení asi ještě nějaký zpětný pohled po druhém kouknutí. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

mám docela rád nezávislé filmy,které se nebojí expermentovat,ale tohle je nezávislé a experimentální až moc.Nebýt místy dechberoucí kompozice,povedeného soundtracku a prvních a posledních cca 10 minut hodně vážně bych uvažoval nad odpadem,protože už dlouho tu nebyl film,který mě dokázal na férovku uspat.Celkově tedy zklamání.Daft Punk mám rád a tohle úplně nenaplnilo moje představy...40% ()

Reklama

Incantator 

všechny recenze uživatele

Artová snímka ťažkého kalibru, čo by samo osebe nevadilo, avšak mňa tento film skutočne nepotešil a ako priaznivca sci-fi ma zanechal skôr rozčúleného v tom, že si nárokuje toto žánrové zaradenie. Hovorené slovo nikde, efekty neefektné a silná myšlienka o hľadaní ľudskosti zanedbaná kdesi v pozadí chaotických obrazov. Ani hudba, ktorá vraj patrí medzi silné stránky Electromy, ma s výnimkou Haydnovej skladby (ktorú však možno vypočuť aj bez pozretia filmu) neupútala. Scéna v laboratóriu síce nesie znaky experimentálneho spôsobu filmovania, ale z pohľadu diváka úplne minula účinkom, nehovoriac o nechutnom oranžovom materiáli, ktorý by sa v tejto podobe hodil skôr do hororu. Jednu hviezdičku dávam iba za záverečnú scénu a, síce nezreteľne vyjadrené, no aspoň prítomné, posolstvo. Zhliadnuté v TV [FILM EUROPE] [originálne znenie] (14.7.2012) ()

Milan25 

všechny recenze uživatele

Zajímavě vyvážený film. Příběh docela jednoduchý, ovšem velmi silně emotivně působí na diváka. Děj se poměrně vleče, ale na druhou stranu do nás pumpuje dokonalé záběry ještě lepší kamerou. Největší filmařský kumšt celého filmu je rozhodně cesta pouští a psychické zhroucení, kde je tento smutný prvek doslova rozpálen dech beroucím záběrem na hořící postavu. Znamenitý kus práce! ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Velice zvláštní film, který ale dokázal z autorů udělat středobod vesmíru, co se hudební a nyní už i filmové branže týče. Daft Punk nikdy nebyl obyčejný projekt, a už vůbec ne průměrný. Od začátku dokázali tvořit hity, které se nikdy nezapomněly a hrají se dodnes. Krom toho už mají za sebou hodinový videoklip k jejich albu Discovery s názvem Interstella 5555 a již v té době z nich dokázal udělat něco víc, než běžně kapely jsou. Thomas Bangalter a Guy Manuel De Homem-Christo se drželi vždy stranou, jak je tomu podobně i v tomto velice zvláštním filmu, který pozadím neskutečně připomíná Tarkovskiho Stalker, ale celkově překopává onu myšlenku robotizace do absolutně počáteční myšlenky. Škoda jen, že v půlce, jak tu řada lidí píše, se toho všeho divák přejí, a přestává ho i samotný příběh bavit. On je možná problém v tom, že se v něm už nic moc neděje a všechno rozlomí až konec. Krom toho samotná hudba mohla být o moc lepší, netvrdím, že se nesnaží o zakomponování westernových vsuvek, ale i tak dokáže překvapit, na jejich styl určitě. Nejspíš z toho žádný soundtrack nebude. Hladina decibelů mi totiž občas přetekla přes repráky a ty chvílemi nevěděly, zdali se nerozlomí vejpůl. Electroma přesto zůstává zvláštním bodem, velice hodnotným, z určitého hlediska, který minimálně pro skalní příznivce bude takovým malým výletem do neznáma. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (14)

  • Stejné masky robotů používají Duft Punk i v hudebním světě. Nikdy bez nich nevystupují a dokonce existuje jen velmi málo fotografií, které zachycují jejich skutečnou podobu. (JoranProvenzano)
  • Černé auto, ve kterém jedou Daft Punk, je Ferrari 412 (1987-89). (melipa)
  • Natáčení filmu zabralo 11 dní, většina z nich byla ztrávena v Kalifornii. (melipa)

Reklama

Reklama