Režie:
Ang LeeKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Tony Chiu-wai Leung, Joan Chen, Leehom Wang, Wei Tang, Anupam Kher, Akiko Takešita, Yan Su, Hui-Ling Wang, Lisa Lu, Rodrigo Prieto, Jacqueline Zhu, Lawrence Ko (více)Obsahy(1)
Film se obrací do historie východní Asie a obsahuje akční sekvence, romantiku i erotiku. Odehrává se v Šanghaji během druhé světové války. Odbojová skupina naplánuje vraždu tamějšího bosse, japonského kolaboranta Yee, kterou má provést mladičká Wang Jiazhi. Jakmile se ale celý podnik rozjede, uskutečnit vraždu není tak snadné. Yee i Wang upadají do tajuplného vztahu, kde jeden nemůže mít druhého a přesto bez sebe nemohou být… V hlavních rolích se představí asijská superhvězda Tony Leung (Stvořeni pro lásku, Hard Boiled, Volavka ad.) a mladá čínská herečka a režisérka Tang Wei. Postavu manželky pana Yee ztvárnila čínská herečka a režisérka Joan Chen, kterou diváci znají z množství západních produkcí (např. Poslední císař). (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (159)
Ve vyprávění i formě poměrně tradiční, herecky docela zdařilý (před. zásluhou Tonyho Leunga, herecká kolegyně v hlavní roli ztrácí) snímek s jasnou myšlenkou a zdárným zakončením, které celou podívanou nedegraduje - ba naopak. Tj. Touha, opatrnost. Ang Lee se po Zkrocené hoře a jejím "westernovém vzezření" dostává do prostředí, které mu musí být nutně mnohem známější i bližší - do Šanghaje a Hong Kongu (a to v období druhé světové války). A v tom známém prostředí rozehrává mileneckou konspirační hru s explicitní erotikou (je to dané možná mou benevolencí k filmařům, ale nepřišlo mi to přehnaně samoúčelné), tragiku války malinko jinak i úvahy hlavních protagonistů v otázce, jak velkou odpovědnost k probíhajícím událostem a ke svým skupinám vlastně mají. Chválit se dá rozhodně nečernobílý náhled na postavy, kdy Ang Lee vykresluje jednotlivé aktéry stále v nejasných barvách, o to víc se však divák musí do dění zapojit a vážit sympatie i po definitivním střihu. To rozhodně zvykem u většiny velkoprodukcí nebývá... │60% ()
Není lásky bez nenávisti a koho nenávidíme, pro toho máme místo v srdci i pro lásku. Chladně vyprávěný příběh o této dvojakosti, aniž si přitom vypravěči zadají tím, že by dali najevo své vlastní sympatie, názor, odsudek. Impozantní výprava, skvělí herci a při vší smělosti vkus v erotických scénách. Prostě jedna radost. ()
Pro jednou přesně vystihující název. Čekal jsem více špionských intrik, ale film klade více důraz na vztah hlavní dvojice. Překvapila mě intenzivní erotika, takhle hodně se totiž nešukalo snad ani v Nymfomance. Nejvíc se mi ovšem líbila Wei Tang a skvěle udělané prostředí válečného Hongkongu a Šanghaje. ()
Auvajs, dokonalost... Dlouho jsem neviděl takto vypulírovaný snímek do posledního, i toho nejmenšího, detailu. Ang Lee až otrocky zneužívá všechny filmové prostředky co má k vytvoření tak perfektního díla, že se i Kubrickova práce smutně krčí v rohu místnosti. Skvělá kamera, hudba, výprava, herci, (záměrná) neosobnost a chladnost - Lee zahlcuje diváka příliš, než aby ten si mohl vychutnat film jako celek. A právě proto se u mě dostavila nuda - a VELMI přestřelená stopáž jenom porcuje jinak intenzivní zážitek na drobounké kousíčky. 70 % ()
Jak už je tu mnohokrát psáno, formálně je to naprosto vytříbený dílo. Režie je skvělá a je vidět, že Ang Lee je zručnej a ví, co a kam postavit. Herecký výkony jsou taky parádní a chemie mezi oběma představiteli funguje. Líbilo se mi celkový krásný prostředí Šanghaje a ta atmosféra válečných let. I hudba byla moc krásná a povedená. Problém pro mě zkrátka byla jakási bezdějovost a přílišná délka. Rozjezd je hroooozně pomalej a než se začne něco dít, skoro hodina je pryč. Pak to chvilku získá spád a znova se vrátí k pomalosti. Škoda. Při tom scéna, kdy studenti zabijou nepřítelova řidiče, je dost silná. Zmíněné erotické scény mi nevadily, ale přišly mi zbytečně explicitní a možná i samoúčelný a asi rádoby šokující. Fakt by ten film potřeboval pokrátit o takovou půl hodinu, prostříhat erotický scény a dal bych čtyři. Takhle dávám silnější tři. 60% ()
Reklama