Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 2

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (197)

sochoking 

všechny recenze uživatele

Dvojka je o hodne lepšia. Je napumpovaná hláškami vytretých magorov a ostro vyrezaných týpkov ako i debilne vyzerajúcimi situáciami, ktoré vás rozhodia od smiechu! Napríklad telka vs bejzbalka , to ma skoro jeblo! No, veselo to natrie i anglickým gangsta filmíkom, na ktoré ja zase nedám dopustiť. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Navzdory stejnému hodnocení mi jednička připadala podstatně lepší. Jenže Mads Mikkelsen je zkrátka machr, takže i když je jeho Tony neschopný lempl který se radši fláká, protože když se o něco snaží, tak to posere, dívá se na něho skvěle. Refn pozvedl jednoduchý námět gangsterky. Děj v lecčem kopíruje předchozí díl, ale přetéká mu do sociálního dramatu. Kupodivu tím neztratil ani tempo, ani koule. Dvojnásob to platí o závěru, kde Tony konečně vzal osud do vlastních rukou. ()

Reklama

Remedy 

všechny recenze uživatele

Oproti jedničce jsou zde silnější sociální motivy (ať už jde o složitý vztah s otcem či o celkovou komplikovanou „osobní rehabilitaci“ po návratu z vězení) a charakter hlavní postavy není tak snadno čitelný jako v jedničce. Díky těmto odlišnostem se Refn dotýká mnohem více silného sociálního dramatu, kde mafiánské aktivity hrají až druhé housle. V popředí totiž není samotná touha po mamonu, ale spíš hluboká osobní potřeba po uznání ze strany nejbližší rodiny. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

V tejto kvalitatívne extra vyrovnanej dánskej trilógii vôbec nemusíte riešiť, či ste videli Daeler 1 alebo Dealer 3...Filmy nie sú dejom previazané, sem-tam sa tu objaví nejaká postava z inej časti, ale v každom filme sledujeme jedného kriminálnika a JEHO príbeh. Všetky ostatné postavy sú skutočne len vedľajšie. Tu dostal senzačný priestor môj obľúbený M. Mikkelsen a sledujeme jeho smolnú cestu od jedného prúseru k druhému. Mikkelsen bol už vtedy extra trieda. Trilógiu Dealer rozhodne nie je med lízať, je to drsný pohľad do sveta kriminálnikov a podsvetia. Najdrsnejší je jednoznačne Dealer 3, ale ani toto nie je film na romantický večer. Každopádne silný zážitok, s Mikkelsenom obzvlášť. 80%. ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Pokračovanie po približne 8 rokoch ma nijak zvlášť neudivilo, bolo to o niečo viac pozerateľnejšie, taktiež reálne na svoju dobu, nepreháňalo. Avšak niečo takéto som opäť čakal, som rád, že sa nadviazalo na prvý film. Nebolo to pózerské, bolo to uveriteľné, ale priemerné. Pri týchto filmoch je problém nuda a tá môže odradiť ľudí. Nemôžem sa zbaviť dojmu, že naozaj to malo byť na hlbšie zamyslenie, ale nejakým silným filmom by som to nenazval, opäť priemer. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)
  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)

Reklama

Reklama