Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
Před lety jsem viděla asi tak dva francouzské horory. A bylo to něco strašného, tak jsem si řekla proč se radši nedrží toho co umí, točit dobrodružné nebo historické filmy. Ale tentokrát mě překvapili, což jsem ani nečekala. Byl to překvapivě slušný horor. Některé scény byly dost drsné. Že bych se nechala pozvat na (prasečí) zabíjačku? ()
Spatny to nebylo, ale o nic extra se nejedna. Jednak by film chtel zkratit, uvod o nejakejch nepokojich v Parizi je vicemene zbytecnej, klidne se mohlo zacit prijezdem do hotelu. Pak uz zacina stokrat omletej pribeh o uchylny rodince, ktera ale tentokrat je sestavena z vicemene normalne vypadajicich lidi, nicmene jako zaporaci dostacujou. Nicmene tvurci meli dobrej napad a tam, kde vetsina filmu konci, tj. zmasakrovanim pubertaku a utekem toho nejsympatictejsiho, tak tady se jeste pokracuje dal, je tu pridanej nakej nacistickej motiv a film je docela zajimavej. Nicmene to, co hlavni hrdinka vydrzi, je fakt hodne prehnany a jeji kamosi jsou vysoce nesympaticky. Jinak film nespoleha na naky lekacky, ale spis dusnou atmosferu, ktera se ale dari jen malokdy, nicmene to uplne vynahrazujou naprosto libovy brutalitky, ktery jsou tady fakt hodne drsny. No a tohle vsechno je natoceny docela zajimave, i kdyz misty drobet neprehledne, takze 3* bude tak akorat. ()
Francouzská limonáda, která se veze na současné drsné vlně, ale bohužel není žádným výraznějším šplouchnutím. Viděl jsem to před pár dny a už si prakticky nepamatuju žádnou zásadní scénu, což není dobrou vizitkou. Nazi rodinka je sice slušně šílená, ale čekání na její řádění se vleče. Přepálená stopáž tak ničí to dobré, co na tomhle kousku jistojistě je. ()
Překvapuje mě to slabé hodnocení na CSFD… Xavier Gens servíruje rychlý střih, hned v první scéně – útěku se kamera rychle třásla a střihalo se jako o život, přistoupil jsem na hru a čekal brutální masakr – když už jsem dostal pytlík na zvratky a pročetl pár komentářů. První cca půl hodinka je pomalejší, ale dobře odehrána a natočena. Celkově jsem s hereckými výkony neměl sebemenší problém, herci hrají a křičí v rámci hororových pravidel. Snímek je takový mix „hostelu s texaským masakrem“ z obou si bere to nejlepší a se slovenským Hostelem – ať už s prvním nebo druhým se nemůže rovnat, oba díly strká do kapsy s velkým přehledem. Vizuálně se film povedl, syrový, špinavý až do morku kostí. Jedině docela dost natahovaný závěr, trošičku zkazil výsledný dojem, klasická a hodně častá chyba hororů, režiséři neví kdy mají skončit a často právě neskončí v tom nejlepším. Na druhou stranu poslední půlhodina nabízí „opěvovanou“ brutalitu v solidním množství, bez uhýbání kamery. Gens si u mě polepšil a mohl by zůstat více u hororových snímku a necpat se do Hollywoodu, ani nepříliš oblíbená francouzština mě v kině nerušila. 7+/10* ()
Otrocky skopírovaný zlepenec dejových zvratov z Texaských masakrov, primárne postavený na premise biedneho Hostelu. A k tomu zmutované deti v pivniciach a liečenie si francúzskeho historického komplexu z rivality s Nemeckom. Drsná mäsiarina s postavami na našej strane, ktoré sú nám ukradnuté, a postavami na druhej strane, ktoré nevyvolávajú zdesenie, ale rozpaky. ()
Galerie (63)
Zajímavosti (7)
- Písnička, která hraje v 13. minutě v autě, je „Last Joint 2“ od Jean-Pierre Taïeb. Ve 22. minutě hraje „Evolution Reversed“ od Udi Kagana. (Duoscop)
- Počas prestrihávania achilovky cituje starý nacista repliku z filmu Misery nechce zomrieť (1990). (Kadas97)
- Režisér Xavier Gens vzpomínal, že "natáčení probíhalo trošku partyzánským způsobem, protože producent nechtěl, aby ve filmu byla krvavá přestřelka mezi ženskými postavami. Na začátku ji ze scénáře vyhodil a dával si pozor, abychom ji nenatočili. Takže jsme to udělali tajně, v noci, s druhým štábem, abych pak mohl sestříhat film, který jsem měl v hlavě. Byl to z mé strany akt vzpoury proti té strašné stejnosti a konsenzualitě francouzského filmu, proti tomu, že se hlavně mladí režiséři nemohou svobodně vyjadřovat tak, jak by chtěli." (NIRO)
Reklama