Režie:
Jaromír PolišenskýScénář:
Jan DrbohlavKamera:
Jaromír MalýHudba:
Petr HanzlíkHrají:
Vladimír Dlouhý, Ingrid Timková, Alois Švehlík, Michal Dlouhý, Saša Rašilov nejml., Vlasta Žehrová, Vladimír Javorský, Oldřich Vlach, Igor Bareš (více)Obsahy(1)
Ďábelský nápad StB - falešná státní hranice uvnitř republiky - a fiktivní příběh lidí, kteří ji překročili. Námětem příběhu je tzv. akce Kámen, při níž agenti Státní bezpečnosti záměrně mystifikovali občany Československé republiky, kteří se pokoušeli o ilegální odchod do zahraniční, vytvářením falešných hranic i falešných pohraničních hlídek a vyslýchajících skupin amerických, německých a francouzských úřadů. Příslušníci Státní bezpečnosti při výsleších zadržené utvrzovali v domněnce, že skutečně překročili státní hranice naší republiky a získávali od nic netušících lidí informace, které byly následně používány v rámci trestního řízení. V průběhu této akce byly zatčeny téměř dva tisíce občanů Československé republiky a většina z nich se o tom, že se stali obětí komplotu, dověděla až po roce 1968. (Česká televize)
(více)Recenze (116)
Komunisti byli kurvy a proto od nich nemůžeme čekat nic jiného než kurvárny. Proto je k údivu, kolik lidí se takto (hranicí státu před oficiální hranicí státu) nechalo napálit. Samozřejmě se umím vcítit do beznadějné situace utíkajících. Tak mi tady hraj celý film na piano a já tě pak zastřelím i s tvou ženou. No kurvy. Ti by si s dnešníma muslimskýma imigrantama uměli poradit. Jenže oni vlastně zabíjeli lidi svého státu – tedy emigranty. ()
I když jsem nad českejma filmama, který vznikly po revoluci, zlomil pomyslnou hůl už tolikrát, že mi z tý hole zůstaly jen třísky, tak občas se podaří tady natočit i něco, na co se dá dívat. Paradoxní je, že se obvykle jedná o různý televizní filmy, který se bez nějakýho většího ohlasu odvysílaj a pomalu se na ně zapomene. Swingtime je jednim z nich. Opravdu nechápu, proč státní fond pro podporu a rozvoj kinematografie sponzoruje natáčení kdejaký sračky, zatimco tady je snad z každýho druhýho záběru poznat, že se jedná o levnej televizní film a že prachy zoufale chyběly. Ale i tak se dá říct, že v případě tohoto filmu platí - za málo peněz hodně muziky. ()
Velmi dobrý film, který popisuje zrůdné mechanizmy Státní bezpečnosti, kdy jsou lidé zneužíváni, šikanováni a ponižováni, aby se orgánům podařilo nalákat co nejvíce důvěřivců. Závěr mě docela překvapil. Jako klarinetista se musím pozastavit nad muzicírováním Vladimíra Dlouhého a Aloise Švehlíka. Považuju za nemožné, aby člověk po tolika letech dokázal zahrát na klarinet tak, jako pan Švehlík. Navíc je klarinet nástrojem laděným in B, takže pokud hrál klavír "In the Mood" v C-dur, musel by klarinet hrát v D-dur. Ale to je jen detail pro rýpalisty mojeho formátu. (167.) ()
Hodně slušná záležitost s perfektními hereckými výkony a skvělým soundtrackem Petra Hanzlíka (frontmana The Swings). Co člověk musí opravdu uznat - ač nerad - je lstivost s jakou byla akce Kameny v padesárých létech vymyšlena a uvedena do praxe. Hafo lidí, lapených do této komunistické pasti se často až po revoluci dozvědělo, že tolik vytouženou západní hranici ve skutečnosti ani nepřešli... Doporučuji shlédnou a vysílat ve školách ! * * * * ()
Velmi povedený TV snímek s vévodící ústřední hereckou trojicí v podání bratrů Dlouhých a Aloise Švehlíka. Tento snímek jsem zhlédla několik málo dní před zesnutím pana Vladimíra Dlouhého. Ve scénách, kdy hraje na klavír a opíjí se... bylo těžké se na něj dívat. Nyní si ještě více uvědomuji, že už to nebyla jen jeho postava, která pije, ale talentovaný, charizmatický člověk s tím nejnádhernějším a nejlaskavějším hlasem v českém filmu, který svůj talent a osobnost utápěl ve sklenkách, bohužel nejen ve filmech... ()
Galerie (17)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (2)
- Filmovalo se v Kytíně a Praze. (M.B)
- Když Pavel (Vladimír Dlouhý) diktuje Jiřímu (Alois Švehlík) tóny písně "In the Mood" a hraje při tom na klavír, zapomíná, že klarinet je nástroj laděný in B. Místo "C-E-G-C..." by měl říkat "D-Fis-A-D...", protože klarinet zní o tón níže než klavír. Stejně tak Jiřího zdůvodnění, proč nechal hry na klarinet, je poměrně zvláštní vzhledem k faktu, že při výuce se nepostupuje po tóninách, ale samotných tónech - zahrát B nebo Fis není o nic těžší než zahrát ostatní tóny. (L_O_U_S)
Reklama