Reklama

Reklama

Co kdyby se všechna metra světových metropolí propojila v jeden světový obří dopravní systém?
Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti, kdy se svět potýká s nedostatkem ropy a všechna městská metra v Evropě byla propojena v obří podzemní dopravní systém. Ve Stockholmu žijící Roger má však zvláštní starost. Kdykoli sestoupí pod zem, pohodlné cestování mu znepříjemňuje neznámý hlas v hlavě. Obrací se proto k tajemné Nině, aby mu pomohla utéci ze znepokojujícího prostředí spletitých tras metra. Čím se však dostávají dál, tím hlouběji je Roger zaplétán do neznámého spiknutí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (91)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Depresivní atmosféra dystopického světa ovládaného korporacemi, jehož jedinou dopravní tepnou je evropská síť metra. Pro dopravního inženýra druhé vánoce, pro obyčejného člověka(a údržbáře), kterému nezbývá nic jiného než být s přítelkyní u televize v malém pokoji a denně jezdit pracovat, temná noční můra. Tu dotváří především zajímavá animace, která rozhodně zaujme a ani na vteřinu se nezprotiví. Trochu pomalejší to je, ale stejně tak musí být pomalý, špinavý a pochybný život v tomto možnostmi omezeném světě, kde je jedinou představou krásy a dokonalosti žena z reklamy na vlasový šampón... ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem chtěl dát filmu pět hvězd, posléze čtyři, na konci silnější tři. Animace je zvláštní, a hodně připomíná některé adventure počítačové hry včetně Travelogu. Ta zhroucená tělíčka s velkými hlavami mi ale časem už přišla poněkud divná. Jinak od začátku to pěkně odsýpá - sled náhod / nenáhod vede obyčejného chlápka na dobrodružnou cestu za odhalením konspirace, a za odhalením skutečnosti, kdo za ní stojí. Téma se šamponem je zajímavé, kdyby nekopírovalo tolik oblíbenou paranoidní teorii o ovlivňování lidí fluorem v zubních pastách. Když pak je vše odhaleno, skoro se člověk cítí podveden a říká si, a to je vše? A zůstanou jen nezodpovězené otázky typu, jestli se finančně vyplatí nakecávat lidem reklamy do hlavy a živit spoustu nakecávačů, a kdo vlastně nakecává nakecávačům? A jaký má smysl ovládat myšlení lidí, kteří stejně jen sedí celé dny před bednou? Atd., atd. ()

Reklama

tomeek 

všechny recenze uživatele

Depresivní atmosféra v příběhu ovládání lidského vědomí se docela podobá Matrixu, ale vizuální stránka zaujme natolik, že diváka opravdu pohltí. Pomalé tempo a temné scény přidávají na hutnosti a už samotné vzezření postav působí velice sugestivně. Kombinace 3D a 2D ploškové animace na mě dýchlo takovým způsobem, jaký jsem ještě nikdy neviděl - místy mi to připomínalo hodně kvalitní Southpark. Velice zajímavý počin, který je ale ze začátku docela matoucí, ale ve výsledku je to klasický boj jedince proti zlé korporaci. Hodnotím hlavně originalitu vizuálna a atmosféru. ()

PhillM. 

všechny recenze uživatele

V podstatě loutkový film, neboť herci se v něm žádní nevyskytují. Pro role/tváře tvůrci zvolili neherce ze svého okolí, takže to celé stojí na příběhu a atmosféře. Scénář je spíše průměrný, místy dělá svou doslovností z diváka blbce (Ivan Bahn, Hotel Amore), na (minimálně) jednom místě však příjemně překvapí. Na atmosféru dystopické Evropy jsem si brzo zvykl, podle mě je velmi povedená. S hodnocením váhám mezi třemi a čtyřmi hvězdami. Vzhledem k tomu, že to ubíhalo poměrně příjemně (samozřejmě i vzhledem k úsporné stopáži), budu štědřejší, než by si film možná zasloužil. --- Bylo by velmi zajímavé, kdyby někdo film natočil se skutečnými herci. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Dopravní společnosti vládnou světu (resp. velké sjednocené Evropě) a systém metra pod Evropou je v jistém ohledu velmi unikátní (cesta z Moskvy do Madridu je pak jen otázkou několika minut). Roger má ale k metru nedůvěru, a tak dává přednost cestování po vlastní ose (kole), až do okamžiku, kdy mu kolo někdo zdevastuje, a tak Roger musí vzít zavděk globálním dopravním prostředkem. Jenže jakmile vkročí do podzemí, zaslechne ve své hlavě tajemný hlas ... U některých filmů si stačí přečíst popis, a zbytek si jen tak představovat - dopadne to lépe než sledování vlastního filmu. Po zajímavém začátku se vše začne docela brutálně zamotávat (co má společného šampón na vlasy, metro a tajemné hlasy, hm) a ke konci jsem nevěděl ani jak se vlastně jmenuju. Na druhé straně je celé prostředí (příjemně) depresivní, chladné a šedivé, a tomu odpovídá i celková animace (chvilku trvá, než si člověk zvykne - ale pak je to bomba). Film měl určitě mnohem větší potenciál, než nakonec nabídl... ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Hyperrealistický styl, charakterizovaný i často citovanými slovy „jako kdyby Kafka namaloval Poslední večeři kulometem“, je výsledkem propracované techniky kombinující fotomontáž a animaci. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Jako modely pro film posloužili obyčejní lidé. Například pro hlavního hrdinu Rogera byla použita podoba šéfkuchaře restaurace, kterou navštěvovali pracovníci Atmo, podoba Niny zas byla "nalezena" v obchodě s kosmetikou. (Aelita)
  • Po dokončení scénáře cestoval fotograf Sesse Lind po Evropě a vyfotil potřebná místa ve Stockholmu, Berlinu, Paříži a Kodani. Fotografie byly zpracovány v programu Photoshop a animovány za pomocí programu Adobe After Effects. Produkce trvala dva roky. (Aelita)

Reklama

Reklama