Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Atlantic City se schyluje k boxerskému utkání v těžké váze. Místní detektiv Rick Santoro (Nicolas Cage) nemůže mezi rozvášněnými fanoušky chybět. Rád sází a rád použije svou policejní placku, aby profláknutého bookmakera suše obral o pár stovek dolarů. Detektiv Santoro totiž není žádný svatoušek. To jeho přítel z dětství Kevin Dunne (Gary Sinise) je vzorem všech ctností. Dotáhl to až na pravou ruku ministra obrany, který se cestou z raketové střelnice zastavil na boxerském utkání roku. Gong. První kolo. Čtrnáct tisíc fanoušků šílí v dunivém rytmu levých háků černých šampiónů. Mezi nimi se skrývá jeden ledově klidný atentátník s prstem na spoušti. Ministr obrany je zavražděn několika výstřely. Dívka, která se k němu na poslední chvíli připletla, mizí s prostřeleným ramenem v davu, zachváceném hysterií. Detektiv Rick Santoro instinktivně tasí revolver, ale marně hledá cíl. Sportovní aréna je neprodyšně uzavřena. Všichni jsou podezřelí. Santoro a Dunne se okamžitě pouštějí do vyšetřování plného dramatických zvratů a nečekaných překvapení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (229)

Anthony 

všechny recenze uživatele

V podstatě už ani nevím o co šlo, na pár pěkných scén ale jen tak nezapomenu - úvod, sledování záznamu na videu (tento motiv přímo miluju - např. podobně sledování fotky v Blade Runnerovi), když kamera projíždí jednotlivými pokoji (pohled ze stropu). No a to je vlastně poslední scéna, která stojí za to - pro mě má ten film tedy jen asi hodinu. ()

Mike.Myers 

všechny recenze uživatele

Cage a Hadí oči bavily zhruba do půlky. Potom se to začalo táhnout a nerozhodnost, která byla ze začátku symptická eskalovala v protivně natahovanou stopáž. Za první třetinu filmu - od filmařský dělničiny po scénář 4 hvězdy. Druhá třetina filmu (casino) - v celku zábavné drama 2,5 hvězdy. Finále - odpad! Je to škoda.. Dvě různé poloviny, které byli silně nevyrovnané. ()

Reklama

agentmiky 

všechny recenze uživatele

De Palma je úžasný režisér, který natočil již pár kultovních filmů, ale Hadí oči bych do této kolonky nezařazoval. Nicolas Cage byl správnou volbou pro hlavní roli, v této době patřil co se týče Hollywoodu na výsluní, tudíž zde zazářil. Je zajímavé, že začátek je bez jediného střihu a já jsem si toho ani nějak nevšiml. Příběh zasazený do arény během boxu je dost neobvyklý, ale taktéž i neokoukaný, což je velké pozitivum. Nejvíce bych asi vyzdvihl kameru, která se často vyklonila z zažitého normálu, ale zase filmu dodala špetku originality navíc (např. pohled na pokoje z ptačí perspektivy jsem doposud nikde neviděl). Gary Sinise byl jasným záporákem již od začátku, tady mu přetvářka na nějakého kladného hrdinu nevycházela, což mě mrzí. Příběh byl dost prostoduchý, dobro se opět utkalo se zlem a porazilo ho. Nějakou silnější zápletku s pořádnými zvraty zde nehledejte. Scénář byl narozdíl od režie ničím nevyčnívající, což mi v konečném součtu říká, že Hadí oči mi stačilo vidět pouze jednou. I tak je to ale dobrý film na odreagování. Za mě dávám 66 % ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

další depalmovskej ořejšek...nevim, jestli ten scénář je nedodělanej nebo záměrně nedodělanej, že to DePalma takhle chtěl uchopit...každopádně to zas má tu snovou tíživost...sportovní hala jako bludiště pokojů, chodeb a temných zákoutí...práce se stíny a fantomatickým zdvojováním postav......ale co mě na tom dostalo nejvíc je ten název..."hadí oči"...jednak jde o dvě jedničky na kostkách...ale podstatnější pro vyznění filmu je ten druhej význam...had nemrká, protože má srostlý víčka...pořád se dívá......u De Palmy to znamená tematizaci médií, kamer, voyerismu a sledování jako zdroje moci.......film začíná i končí televizním rámováním...do obého vstupuje hlavní postava Ricka Santora...na začátku se připravuje televizní přenos boxerského zápasu, na konci sledujeme reportážní záběry ze života Santora, jehož hrdinský status se začíná rozpadat.......k odhalení ( absurdně nadsazenému a snově zmatečně sestříhanému) dojde také prostřednictvím televizních kamer...samotná sebevražda hlavního viníka Kevina Dunna je tu presentována v přímém kamerovém přenosu......vidět znamená vědět a ovládat, zatímco být viděn znamená být pod kontrolou...pokud ovšem tupý zrak pozorovatele není nějakým způsobem ošálen...pak se mocenské pozice otáčí...viz plakát, kde Nicholas Cage vzhlíží ze sedu vzhůru na diváka - velké oko...viz. motiv obřího nafukovacího oka, které se fantaskně vznáší nad arénou.......viz. dlouhé záběry z chodeb z první poloviny film ( zejména v úvodu) versus dlouhé nadhledy z druhé poloviny, kdy vztahy a motivace postav začínají být jasné a divák "vidí" do zápletky.......a zase tu je takový ten snový uzel...moment samotného atentátu a nevyjasněnost toho, jak situace proběhla, resp. jakou roli tam dílčí postavy, konkrétně zrzka ,sehrály.......a ta exaltovanost postav...výraznost vzezření a kostýmů...koneckonců samotný Cage - jak vypadá, jak je oblečen a jak se přepjatě a svobodomyslně chová, jak excentricky hraje...v kontrapunktu k vzezření, chování a herectví Sinise...to jsou dva antagonisté, resp. potenciálně dvě polohy též osoby...De Palma je často snímá vedle sebe, v zrcadlovém rozestavení ( jednou i zcela zřetelně a záměrně střihne přes osu, aby obě postavy zaměnil) nebo za sebou - Sinise jako Cagův temný stín......zase je to ten depalmovský ( hitchcockovský) model filmu, který podkopává divákovi sesličku......na první pohled se jeví jako scénáristický nedodělek ( a možná i je), ale přitom se za ním skrývá velmi propracovaná významová kostra...příběh, resp. scénář je tu totiž jen záminkou k rozehrání architektury motivů, vazeb a ryze vizuálního, snově nadsazeného a do sebe zakrouceného filmového časoprostoru...... ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Původně jsem tady měl usmolené tři. Nechápu proč. Nejspíš jsem byl tenkrám moc malý na to abych docenil skvělý příběh a genialitu Briana De Palmy. Ten člověk si práci s kamerou prostě užívá. A v HADÍCH OČÍCH toho konečně využil naplno. Úvodní, čtvrthodinu trvající, záběr téměř nemá odoby. Nicolas Cage a Gary Sinise ještě k tomu hrají jako o život. Prostě paráda. Snímek, který předběhl svou dobu. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (13)

  • Úvodní boxerský zápas parafrázuje odvetu Liston vs Ali, který je znám pro tzv. phantom punch (úder, který ve skutečnosti nezasáhl cíl), jenž je doslova citován Nicolasem Cagem ve filmu. Phantom Punch je také stejnojmenný životopisný film o Sonny Listonovi. (Eldrick)
  • V původním konci, který byl jednou velkou sekvencí plnou speciálních efektů od Industrial Light and Magic, byla i obrovská přílivová vlna, která se přelila přes kasino. Tento konec byl vystřižen v post-produkci. Ve finálním střihu však zůstala na původní konec spousta odkazů: záběr těsně před koncem filmu ukazuje vozidlo ambulance jedoucí silnici a vlnu, která by do něj narazila nebýt střihu; úplně na konci Rick Santoro mluví o tom, že se málem utopil; další odkazy na bouři jsou rozesety po celém filmu, měly připravit půdu pro obrovské finále, které bylo nakonec vystřiženo. (3DD!3)

Reklama

Reklama