Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zvolené prostředí módních návrhářek je sice poněkud mondénní, avšak mezilidská dramata vyznívají přesto uvěřitelně. Hrdinou je mladá žena, která se sblíží s kolegou svého manžela. Jenže za milostné vzplanutí zaplatí pocitem provinění, když se ocitá na důležité životní křižovatce a zvažuje, zda učiní rozhodující krok. Režisérka Zuzana Hojdová (později ji zastihujeme jako Zuzanu Zemanovou) se omezila na rodinný mikrokosmos vyvázaný ze širších společenských kontextů. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Honzo... / Andulo neblázni. Ráno vstáváme brzy. Dvoje kozy v prvních 8 minutách, dokonce plavý bobr v sauně na 1:05:14; Zuzana Zemanová-Hojdová ví, co divák potřebuje. Člověk by řekl, že tvůrci neměli žádné velké ambice: Krausová váhá mezi šeredným, ironickým Krausem, který má hlavu jen pro architekturu scény a romantickým sportovním kudrnáčem, který ji chápe. Potom se stihne nechat napustit oběma samci sukcesivně za jeden večer a pochopitelně se nemůže dopočítat - tak prosté to je. Zemanová-Hojdová měla ale na konci osmdesátých let asi chodila na kvalitní polské filmy - morální to není ani coby se za nehet vešlo, ale nějaký neklid v tom znát je. Ambivalentní hořkosladkou náladu mládí bujícího na sklonku éry reálného socialismu se jí (a možná ještě spíš kameramanovi Petru Hojdovi) podařilo zachytit celkem zdařile. Hele, tydlety cédé plejery, ty jsou super. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Zuzana Hojdová tehdy na Barrandov v polovině 80. let přinesla námět ne nepodobný Docela obyčejnému příběhu Clade Sauteta. Ale obdobné ženské téma nikdy nemohlo být zpracováno stejným způsobem ve svobodné Francii na konci 70. let a u nás v polovině 80. let. Takže ve výsledku se postava Romy Schneiderové musela potýkat jen s morální otázkou vážící se k nevěře, potratu a souvislým tématům, zatímco česká Jana Krausová měla situaci mnohem horší. Její kariéra stagnovala z naprosto bizarních důvodů, k mimomanželskému milostnému vzplanutí se přidal definitivní ortel nad volbou vychovat nemanželské dítě nebo už nikdy nemít žádné... A jakoby to nebylo málo, Příběh '88 přišel do kin v předvečer Sametové revoluce a jeho život byl bohužel jepičí. Nicméně souhrnným pohledem je Příběh '88 skvělým melodramatickým kinem, s parádní vizuální složkou, která se opírá o nápad zasadit příběh do uměleckého prostředí módy a divadelního zákulisí. Herecky je celkové vyznění velmi přirozené, ačkoli se místy opírá o příliš literární dialogy. Takové ale někdy milostné situace bývají i v reálném životě. Takže díky za DVD a můžu doufat, že si i po letech televize znovu všimnou takto kvalitního ženského filmu s překrásnými pražskými exteriéry a zasněnou náladou. ()

Reklama

Master19 

všechny recenze uživatele

Stejně jako mnohé jiné filmy z té doby, marně se snažící čeřit pozdně normalizační doby, nenabízí nic zajímavého, kromě pohledu na svět, který by se neměl přestat připomínat. Tady samozřejmě nejde o žádné protistátní nálady, pouze o takové to domácí zahýbání, ale na pozadí doby, kdy měl každý svobody jen tak za nehet... Na druhou stranu, filmařsky to není odfláklé a na rozdíl od dnešní produkce, tady si aspoň divák nemrava přijde na své a nějaké to prso rozhodně není problém (ani na škodu...). ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

To byla morální facka. 1) 36letý (nevypadal) Jan Kraus (manžel - scénograf Honza) a 22letý příjemný František Staněk (milenec Pavel), netuším proč dabovaný, jsou dva hlavní mužští protagonisté. Pak je tam hlavní postava, 35letá nepříliš sympatická Jana Krausová (záletná manželka) a roztomilý 24letý Michal Suchánek (pomocník scénografa Slávek) s parádním sestřihem. 2) Příběh samotný šacuji tak na dvě hvězdičky, ale přidám třetí za herce, dobovou atmosféru i trochu té nostalgie. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Už při prvním zhlédnutí mi Příběh utkvěl v paměti, s odstupem času musím jen konstatovat, že se podařlo natočit velmi komorní zpověď, srovnatelnou s filmem Tajnosti od Alice Nellis. Vhled do dilemat života manželského i mileneckého usnadňuje výběr hlavní představitelky Jany Krausové, která doplnila škálu ženských rolí pychologických dramat osmdesátých let (Čas sluhů, Prodloužený čas, Útěky domů). Jde o zdařilý filmový debut, Zuzana Hojdová se později věnovala především televizní tvorbě, výjimkou je snímek Hrad z písku (nominovaný na českého lva za hlavní ženskou roli), který nebyl tak divácky úspěšný, jako Příběh '88. Geny se nezapřou. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • V dobe natáčania boli hlavní protagonisti, Jana Krausová (Anna) a Jan Kraus (Honza), skutočne manželia. Rovnako tak režisérka Zuzana Zemanová - Hojdová a kameraman Petr Hojda. (Raccoon.city)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na rôznych miestach Prahy. (dyfur)
  • Film je celovečerním debutem režisérky Zuzany Hojdové-Zemanové, která si k němu ve spolupráci s Olgou Hanzlíkovou napsala i scénář. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama