Reklama

Reklama

Annie Leibovitz: Život objektivem

  • USA Annie Leibovitz: Life Through A Lens (více)
Trailer

Obsahy(1)

Fascinující dokumentární portrét zachycuje osobnost legendární americké fotografky Annie Leibovitzové, která proslavila skupinu Rolling Stones a pracovala pro časopisy Vanity Fair či Vogue. Fotografovala Micka Jaggera, Hillary Clintonovou, Patti Smithovou, Demi Mooreovou, Keithe Richardse či Arnolda Schwarzeneggera. Se svým fotoaparátem však také neohroženě dokumentovala válečnou apokalypsu v Sarajevu a ve Rwandě. V uplynulých třiceti letech se podílela na formování podoby současného světa a dnes je stejně slavná jako celebrity, s nimiž pracovala. Barbara Leibovitzová zachycuje svou starší sestru jako osobnost, která si dokázala ochránit soukromou sféru a udržet integritu i v dramatických, nátlakových situacích. V práci, na idylické rodinné farmě i nad poslední knihou svých fotografií – všude tam je Annie Leibovitzová ženou, která nikdy neztratila tvář. To potvrzují i všechny známé osobnosti, které režisérka zpovídá. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Její Výsost Fotografka. Majitelka geniálního oka, kterým to musí začít a pak uděláte úchvatnou fotku i Lubitelem ze šrotu. Ale dřív se to oko musí domluvit se srdcem. I to ona má a tak udělá i ryze komerční fotku, z který se padá na prdel. Načichlá časákem Rolling Stone, vylomeninami tehdejší éry a zkušeností let focení vzbuzuje i v celebritách respekt, s nímž se neptají "za kolik?" ale "kdy?". Dokument o ní byl fajn, ale neměl její kalibr. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Dokument ze série AMERICAN MASTERS, který nezapře svůj televizní původ, je přesně takový, jak o něm píšou domácí i zahraniční kritiky: neuvěřitelně rychlý, že se nestihneme ani na chvíli zastavit a pokochat se, jako život hlavní hrdinky, a že se o soukromí Annie toho moc nedozvíme, i když jsou zajímavá témata (odvykačka, dlouholetý vztah se spisovatelkou...) nakousnuta. Spousta hvězd vypovídá o tom, nakolik světoznámá fotografka zachycuje jejich nitro, zatímco dokument poukazuje na to, že se z ní stala stejná celebrita jako ty, které fotografuje; barokně rozkošatělé vyprávění po vzoru inscenací fotografií se pak snaží pojmout i proměnu doby a s ní i osobnosti, ale samotné fotografie jsou více vypovídající než dokument o nich a jeho autorce. Nevyžaduji kritický odstup, protože chápu, že ŽIVOT OBJEKTIVEM točila sestra Annie (a kritička fotografií se také dostane ke slovu). Při vší té kritice ale oceňuji rámování dokumentu session pro MARII ANTOINETTU, protože oba filmy vypovídají o pocitech svým způsobem osamělé ženy (takže se přece jenom nezůstane na povrchu, ale jde se pod něj). ()

Reklama

Danula13 

všechny recenze uživatele

Dokument mne ničím neoslnil, dokonce ani tou plejádou vyfocených celebrit. Nesdílím zdejší všeobecné nadšení z této židovské fotografky. Ano, nejspíš umí fotit (nejsem odborník), ale není jediná na světě. Mám tedy tomu oslavnému dokumentu tleskat ? Na "stará" kolena (51 let) si pořídit dítě, potom ještě další dvě přes náhradní matku, následně defacto zkrachovat, to mi fakt hlava nebere. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Hm... . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . ...adorují paní fotografku všelijaké >ty celebrity< hned v úvodu a pak už jen následuje konformní a rutinně vyrobená filmová směska, mající jasný cíl - i přes různé ty kontroverzní detaily ze života a marketingové plky (fakt nebudu některé ty žvásty raději ani citovat...) vytvořit jednoznačně pozitivní obraz Annie Leibovitz. No a to je vpodstatě celý... :-/ . . . D.m.s.n. však o paní fotografce více vypovídají na jednu stranu její FOTKY (některé [!] adoruji... ;-), na druhou stranu pak třeba i aktuální události kolem její chamtivosti (zde ve filmu prezentovaná doslova jako "skromná holka s foťákem" - sic!...) a z té vyplývající značně nepříjemné a z hlediska její tvorby vlastně fatální finanční potíže, jimiž našince v současnosti krmí nejen bulvární média. A tak si jen tak říkám - co že si ta fotografská hvězda aspoň nenajala nějakou tu filmařskou hvězdu, sobě >rovnou< k obrazu svému... A to teď myslím samosebou trošku jizlivě... Takže resumé: Prostě jen takový průměrný televizně-celovečerní řadový >medailonek< o mimořádné fotografce, takto světoznámé hlavně díky tomu, že prostě fotí světoznámé osobnosti (...Na druhou stranu zase ale lepší, než například nějaká ta >adorantská< sračka o božském K.G. nejmenované tuzemské >filmařky< , že...)... - - - P.S. Ale stejně - z laického zájmu i díky práci znám povícero dobrých i skvělých fotografů - když už jsme u těch žen, tak rád mám třeba vskutku syrovou Nan Goldin (úžasná výstava kdysi před jedenácti lety v pražském Rudolfinu, jejíž katalog zaujímá dodnes čestné místo v mé >knihovničce< ... ;-) i třeba >ve světě< téměř neznámých - takže vlastně o nic nejde. Z >mediální< A. L. si zkrátka na zadek nesedám... Jen od tohohle konkrétního filmu (!) jsem prostě (jako vícero zdejších >poučených< nepovrchních diváků...) pošetile čekal víc... Škoda. - - - - - (Poprvé viděno 20.9.2009 na ČT2, komentář zde jako neadoračně subjektivní mnohý - 20.9.2009) ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Annie Leibovitz je bezesporu Paní fotografka, která přesně ví, co, jak, koho a kde má fotit. Její fotografie jsou nádhernou ukázkou upřímného přístupu a naprosté odevzdanosti k práci. Vedle dokumentaristické linie se zde odehrávají hořké a melodramatické peripetie zahrnující smutný příběh o Susan Sontag a Johnu Lennonovi. Příjemně strávených osmdesát minut u filmu, který je obrazem výjimečné ženy. ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama