Reklama

Reklama

Petr a vlk

Krátkometrážní / Animovaný / Hudební
Velká Británie / Polsko / Norsko / Mexiko, 2006, 30 min

VOD (1)

Podaří se malému Péťovi a jeho zvířecím kamarádům přelstít krvelačného vlka? Moderní adaptace klasické ruské pohádky s originální hudbou Sergeje Prokofjeva. Oscar za nejlepší krátký animovaný film.
První záběry realisticky animovaného filmu Petr a vlk nás zavedou do rozpadajícího se ruského městečka kdesi na svazích Uralu. Britská režisérka Suzie Templetonová ale nemusela hledat podklady pro scénografii tak daleko, velmi podobně vypadá i rozkopaná ulice a zchátralý dům na okraji Lodže, kde sídlí studio loutkového a experimentálního filmu Se-ma-for, kde film vznikal.
Osmadvacetiminutový Petr a vlk je filmovým zážitkem-potěší kritiky i normálního přemýšlivého diváka. Film popisuje proměnu chlapce Petra, který je zpočátku dítětem uzavřeným do sebe. Po zápasu s vlkem se ale mění, a začíná odhalovat divokost světa i cenu svobody.
Petr a vlk je film složitý významově i technicky. Vznikal na sedmi hlavních scénách současně. Režisérka použila klasickou metodu snímání loutek po okénku. Další efekty a úpravy provedli počítačoví odborníci.
Práce od projektu přes scénář až po výrobu trvaly čtyři roky. Na výrobě se podíleli i animátoři z Anglie, Německa a Maďarska, jen v Polsku na filmu pracovalo 150 lidí. Nejtěžší byla preciznost práce, kterou vyžadovala režisérka Templetonová. Dekorace musely sedět na milimetr. Bylo to umělecké dílo. Film Petr a vlk vznikl na základě hudby a libreta ruského skladatele Sergeje Prokofjeva.
Premiéra filmu se konala v londýnské Albert Royal Hall za účasti velkého symfonického orchestru, který hudební stopu zahrál živě. Studio Se-ma-for po oscarovém úspěchu filmu Petr a vlk konečně získalo důstojné prostory a přestěhovalo se. (Česká televize)

(více)

Recenze (19)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Velmi vkusně naservírovaná lahůdka, za kterou se skrývalo velké množství vynaložené práce a usílí. To všechno bylo po zásluze odměněno. Hudba Sergeje Prokofjeva byla opravdu originální. Jednu chvíli mi ten hudební motiv přišel jako z jiného světa. Ale na druhou stranu ten příběh skvěle dolaďoval. Také jsem si při sledování vzpomněla na Trnkovy pohádky. Petr prošel v příběhu zajímavou proměnou. ()

KarKulA 

všechny recenze uživatele

Naprosto mě strhla úžasná animace a atmosféra, i když se přiznám že z určitých momentů příběhu jsem byla krapet rozpačitá. Drsnost a realističnost vidím ale jedině jako plus. Jen jsem překvapená, kde zde někteří uživatelé vzali ve svých komentářích tu Čečnu - ale možná jsem něco minula - já to považovala obecně za některou z oblastí bývalého SSSR, ne blíže určenou, která logicky reflektovala prostředí ve kterém se odehrává originální Prokofievova předloha, přestože je příběh zasazen do současnosti. ()

Reklama

Artran 

všechny recenze uživatele

Templetonová opět nezapřela svou zálibu ve vyhrocené tematice a přesunula klasickou hudební Prokofjevovu pohádku do současného Čečenska. Nemůžu říct, že bych tím byl jako divák nadšený (zajímalo by mě, jestli tam někdy byla... sotva), ale díky její standardně velice kvalitní animaci je pochopitelné, že dokáže vzbudit značnou pozornost (Oscar, Grand Prix na festivalu v Annecy ad.). Naštěstí už také nebere samu sebe tak vážně jako v jejím Psovi a do Petra a vlka se jí vkradly stopy jejího bývalého humoru. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Originální příběh neznám, tudíž nemůžu režisérce vytýkat míru upravení. Ale já se na film díval kvůli provázanosti (výborné) hudby s dějem a ta byla dobrá. Navíc mě mile překvapila úroveň animace, která mně jako laikovi v daném žánru připadala hodně propracovaná a také hravá. A přestože film hrál na vážnější notu, našlo se zde trochu místečka i pro humor. Milé překvapení, slušné 4*. ()

Kobitch 

všechny recenze uživatele

Vítěz Oscarového klání je, jak už to tak u mně bývá, trochu překvapivý. Začnu ale pozitivy: film je moc pěkný po vizuální stránce. Stop-motion loutky sice už dnes ničím nepřekvapí, ale stále jde o moji oblíbenou výtvarnou formu. Pěkná je i hudba od Sergeje Prokofjeva, sovětského skladatele z první poloviny 20. století. Ten složil hudbu pro stejnojmennou „symfonickou pohádku“ v roce 1936. Hudba byla pro novou verzi snímku z roku 2006 znovu nahrána. Pěkné propojení starého s novým. Tím jsem pravděpodobně pozitiva vyčerpal, dále už to bude jen horší. Atmosféra filmu je poněkud nejednoznačná — snímek se snaží být vážný i vtipný zároveň a moc se mu to nedaří. Rádoby vtipné pasáže mi přišly spíše rušivé a vytrhávaly mě z jinak tíživé atmosféry chladné krajiny i obyvatel města. Ti jsou všichni do jednoho nesympatičtí, a to včetně hlavního hrdiny i jeho zvířecích kamarádů. Příběh je banální a mladý Petr zkoumá, co všechno nabízí krajina za hradbami města, narazí na vlka, chytí ho (poté, co mu vlk sežere kačera), odveze do města jako trofej a nakonec ho pustí na svobodu. Chápu, že tam byl přesah, chápu, že Petr došel k tomuto závěru z vlastní zkušenosti s obyvateli města, ale nijak to na mně nezapůsobilo. [Oscary 2007] ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama